• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 07

عکاسی پرتره در شب با فلاش خاموش

فرانسیسکو هرناندز، عکاس پرتره، با آموزش های بسیار سودمندی در رابطه با عکاسی پرتره در شب بازگشته است. اگر می خواهید چند عکس پرتره در شب به وسیله دوربین بدون فلاش بگیرید، بهتر است که ابتدا این مقاله را مطالعه کنید.

هرناندز توصیه های خود را در 10 بخش دسته بندی کرده است که با استفاده از آنها می توانید با فوکوس دستی، ایجاد نور کافی، ایجاد فاصله مناسب و سایر موارد لازم، در تاریکی شب، عکس های پرتره بهتری بگیرید.

این نکات را مختصرا در بندهای زیر شرح می دهیم.

بهره گیری از فوکوس دستی

وقتی که هوا تاریک است، معمولا دوربین به سختی می تواند سوژه مورد نظر شما را دیده و روی آن فوکوس کند. برای غلبه کردن به این مساله، بهتر است که از فلاش دوربین تلفن هوشمندتان و یا یک فلاش متحرک استفاده کنید تا به نور محیط و خود فوکوس کمک کنید.

بهره گیری از فوکوس دستی

نور بیشتر

دریچه دیافراگم دوربینتان را بزرگ تر کنید تا نور بیشتری داشته باشید. هرچه نور لنزتان بیشتر باشد، بدون بهره گرفتن از iso و یا کم کردن سرعت شاتر، راحت تر میتوانید نور کافی برای عکاسی داشته باشید.

نور بیشتر و بیشتر

اگر شعاع دریچه دیافراگم شما به اندازه کافی بزرگ نیست، سرعت شاتر دوربین را کاهش داده تا نور بیشتری داشته باشید. در صورتی که لازم است به آرامی حرکت کنید، توصیه ما این است که از یک سه پایه کاملا ثابت استفاده کنید.

و همچنان نور بیشتر

اگر هنوز هم نور کافی نیست، مقدار ISO (International Standards Organization سازمان استاندارد های بین المللی) را افزایش دهید. هر چه مقدار ISO کمتر باشد بهتر است، اما گاهی شما چاره دیگری جز افزایش آن ندارید.

نور بیشتر در عکاسی

فلاش کم قدرت

فلاش نور پرتابلتان را در خانه بگذارید و به جای آن، از فلاشرهای سر دوربینی استفاده کنید، از این رو می توانید از حداقل انرژی فلاش استفاده کنید. در شب کمترین مقدار نور نیز کاربردی و موثر است.

نور فلاش را پخش کنید

در صورتی کمترین میزان نور فلاش، هنوز هم بسیار زیاد است، آن را پراکنده سازید. این کار را می توانید به وسیله تراشه موجود روی کلاهک انتشار انجام داده و یا از فلاش چتری استفاده کنید.

نور را جابجا کنید

و در نهایت اگر هنوز هم با وجود استفاده از فلاش چتری و یا منتشر کننده نور فلاش، همچنان نور موجود در محیط، بیش از اندازه مورد نیاز است، به عنوان آخرین تلاش می توانید منبع نور را از جسم مورد نظر دور کنید. این امر باعث تغییر کیفیت عکس می شود پس دقت کنید.

ایجاد فاصله

طی روز، برای ایجاد فاصله و تفکیک شی سوژه و پس زمینه، خورشید به عنوان منبع نور ثانویه جهت عکاسی محسوب می شود. اما ما قصد داریم که در شب عکس بگیریم، از این رو لازم است تا از یک منبع نور ثانویه در کارتان بهره بگیرید و یا در محیط، نوری بیابید تا این تفکیک میان پس زمینه و سوژه مورد نظر ایجاد شود.

برای ایجاد فاصله و تفکیک شی سوژه

نورها را با هم ترکیب نکنید

در صورتی که فردی همراه با نور فلاش در فوکوس دستی به شما کمک می کند، از وی بخواهید تا نور خود را از سوژه دور ساخته تا بتوانید فوکوس کنید.

اگر نور فلاش آنها با نور پرتابل مخلوط شود، سوژه بیش از اندازه در معرض نور قرار گرفته و بی جهت و زیاده از حد روشن می شود.

نسبت به ترکیب تم رنگ ها دقت داشته باشید

در صورتی که از چند منبع نور مختلف استفاده می کنید-مثلا برای ایجاد فاصله با پس زمینه- مطمئن باشید که تم رنگ ها مشابه هم هستند. به همین دلیل بهتر است که سوژه خود را در جایی به دور از نور پیرامون- نورهایی مثل نور خیابان- قرار دهید، در این صورت شما دیگر با نوری که نتوانید آن را کنترل کنید سر و کار نخواهید داشت.

توجه: در صورتی که فلاش TTL دارید، استفاده از آن را توصیه می کنیم.

با استفاده از فلاش TTL روی فلاش سر دوربین میتوان با کمترین نور فلاش، بیشترین نور لازم را داشته باشیم. علت این است که TTL از انرژی پیش فلاش دیجیتال دوربین استفاده می کند که انرژی بیشتری در کنار فلاش دوربین به کار می رود. پس در این صورت وقتی که از فلاش TTL استفاده می کنید قادرید تا چیزی حدود 2 تا 3 پایه پایین تر از نور معمولی خود عکس بگیرید.

استفاده از فلاش TTL

و تمام! این توصیه ها تنها مرتبط با اصول اولیه عکاسی هستند، اما بدانید که برای داشتن یک عکس خوب نکات بیشمار دیگری نیز هستند که با استفاده از آنها می توانید شب هنگام عکس های پرتره زیبایی داشته باشید، اما همین تعداد نیز کافی هستند تا بیرون رفته و با رعایت آنها عکس های دقیق و بدور از خطاهای ناشیانه بگیرید.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید