• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 10 / 25

نکات امنیتی که در شبکه های اجتماعی باید رعایت شوند

محدود کردن اطلاعاتی که پست می کنید

اطلاعاتی که ممکن است برایتان دردسر ساز شود مانند آدرس یا برنامه ی روتین روزانه خود. اگر دوستان و اطرافیانتان اطلاعاتی از شما پست کردند مطمئن شوید در حدی باشد که آگاهی غریبه ها از آن مشکل ساز نشود. همچنین اطلاعاتی که خود از اطرافیانتان پست می کنید را هم مورد توجه قرار دهید.

به یاد داشته باشید که اینترنت یک مکان عمومی است

تنها اطلاعاتی را پست کنید که با دیده یا خوانده شدن آن مشکلی نداشته باشید. هر آن چه پست کنید به مجرد این که به فضای آنلاین رفت دیگر قابل برگرداندن نیست حتی اگر حذفش کنید ممکن است ورژن ذخیره شده یا cache آن در سیستم های دیگر باقی مانده باشد.

امنیت در شبکه های اجتماعی

مراقب بیگانه ها باشید

اینترنت تغییر هویت را برای افراد ساده ساخته است. تعداد افرادی که می توانند با شما ارتباط داشته باشند را در شبکه های اجتماعی محدود کنید. اگر با کسی که نمی شناسید ارتباط دارید، مراقب میزان اطلاعاتی که آشکار می سازید و قرار هایی که می گذارید باشید.

شکاک باشید

هر آن چه آنلاین می خوانید و می بینید را باور نکنید. افراد می توانند اطلاعات نا درست یا جهت داری را در موضوعات مختلف مانند هویتشان پست کنند؛ هرچند ممکن است عامدانه نبوده و اغراق یا حتی جک بوده باشد. به هر روی مراقب باشید و به منبع و موثق بودن اطلاعات مطمئن شوید پیش از آن که کاری بکنید.

تنظیمات خود را بازبینی کنید

از تنظیمات محرمانگی سایت ها نهایت بهره را ببرید. تنظیمات پیش فرض برخی سایت ها را امکان دیده شدن مطالب شما را به دیگران می دهد، اما شما می توانید با تغییر کوچکی آن را محدود به افراد خاصی بکنید. با این همه، باز هم ممکن است اطلاعات شما دیده شود پس حواستان باشد چه اطلاعاتی را آشکار می سازید. ممکن است سایت ها به طور منظم آپشن های خود را تغییر دهد پس تنظیمات خود را مرتبا بازبینی کنید تا از درست بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

مراقب اپلیکیشن های شخص ثالث باشید

این اپلیکیشن ها برنامه و سرگرمی فراهم می کنند اما مراقب باشید چه نرم افزاری را فعال می کنید. از برنامه های مشکوک بپر هیزید و تنظیمات خود را برای محدود کردن مقدار اطلاعاتی که برنامه ها به آن دسترسی دارند تغییر دهید.

پسوورد های قوی بر گزینید

برای اکانت های خود پسووردهایی بر گزینید که نتوان به راحتی آن ها را حدس زد. اگر این طور باشد فرد دیگری می تواند به اکانتتان دسترسی پیدا کرده و خود را جای شما جا بزند.

خط مشی محرمانگی سایت ها را چک کنید

برخی سایت ها اطلاعات و ایمیل کاربران را با سایت های دیگر به اشتراک می گذارند که به افزایش اسپم می انجامد. همچنین ارجاعات خود را بازبینی کنید تا از فرستاده شدن اسپم به دوستان خود جلوگیری کنید. برخی سایت ها ارسال ایمیل به دوستان شما را تا زمانی که به آن ها بپیوندند ادامه می دهند.

مرورگر خود را به روز نگاه دارید

نرم افزار خود را به روز نگاه دارید تا هکرها نتوانند از ضعف های امنیتی به شما ضربه بزنند. بسیاری از سیستم عامل ها امکان به روز رسانی خودکار را دارند؛ بهتر است آن را فعال کنید.

ترجمه: میلاد خراسانیان

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید