• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 11 / 05

ماسک انار و عسل برای شفافیت و زیبایی پوست

در طی ماه های زمستان، پوست ما نسبت به زمان های دیگر نیاز به توجه بیشتری دارد، چرا که استرس های محیطی، گرم بودن داخل منزل، باد و سرمای خارج از منزل، و البته کاهش رطوبت هوا در زمستان از عوامل آسیب رسیدن به پوست است. اما با مصرف غذاهای خاصی و پوشانیدن پوست در برابر سرما می توان از پوست محافظت کرد. مصرف غذاهایی مثل سبزیجات و میوه های تازه، پوست را آبدار نگه می دارند. همچنان میوه ها  سبزیجات حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، آب زیستی و عناصر ضروری ای هستند که در مقابل استرس های فصل سرد، پوست را محافظت می کنند.

از راه های دیگری که می توان مواد مغذی لازم را به پوست رساند، استفاده از ماسک انواع میوه ها است. اوکادو، انار، نارگیل و روغن بادام، عسل و دیگر سبزیجات، فواید زیادی برای پوست دارند. بنابراین به دنبال راه هایی هستیم تا بتوانیم پوست را مغذی و آبدار نگه داریم. در این مقاله از ماسک انار و عسل صحبت می کنیم.

درباره انار بیشتر بدانید

انار یک آنتی اکسیدان قوی و یک ضد پیری پوست است. انار همچنین طول عمر سلول هایی که مسئول تولید کلاژن هستند را افزایش می دهد و این کمکی برای جوان ماندن پوست است.

فراموش نکنید که انار را جزیی از رژیم غذایی خود قرار دهید. یک لیوان آب انار ویتامین های A، C و E را دارد. انار نقش مهمی در سلامتی قلب دارد، از انسداد عروق جلوگیری کرده و برای افرادی که فشار خون بالایی دارند، میوه مفیدی است.

درباره عسل بیشتر بدانید

عسل داروی شفابخش است. عسل ضد باکتری، ضد ویروس و ضد قارچ است. عسل ماده ای است که رطوبت را به خود جذب می کند بنابراین رطوبت را از هوا جذب می کند و برای مرطوب نگه داشتن پوست بسیار موثر است.

بیماری های بسیاری با عسل درمان می شوند مثل آکنه، جوش، زخم و سوختگی پوست. قرن هاست که عسل نزد زنان به عنوان زیبا و شفاف کننده پوست شناخته شده است.

حتما اثرات زیبایی عسل را بر روی صورت و پوست خود امتحان کنید.

ماسک انار و عسل

مواد لازم برای تهیه ماسک انار و عسل
  • انار یک عدد
  • عسل یک قاشق غذاخوری سر پر
طرز تهیه ماسک انار و عسل

انار را قاچ کنید و دانه های آن را خارج کرده و در مخلوط کن بریزید.

عسل را به آن اضافه کنید و توسط دستگاه کاملا به یکدیگر مخلوط کنید.

صورت خود را خیس کنید و این ماسک معجزه آسا را روی پوست خود بمالید تا تمامی صورت را بگیرد، البته مراقب محیط حساس اطراف چشم باشید. اگر دانه های درشتی از انار باقی مانده است می توانید آن را از ماسک خارج کنید. به مدت 30 دقیقه اجازه دهید ماسک انار و عسل روی پوست صورت شما قرار گیرد سپس با آب گرم بشویید تا تمامی ماسک از روی صورت پاک شود.

مشاهده خواهید کرد که پوست شما درخشان تر، مرطوب تر و صاف تر از قبل شده است.

با توجه به گفته های بالا اثر معجزه آسای انار و عسل را بر روی پوست خود کشف کنید.

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید