• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 11 / 13

چگونه فرستنده ایمیل را در جی میل مسدود کنیم

احتمالاً شما هم با این ایمیل های ناخواسته که از یک منبع مشخص ارسال می شوند روبرو شده اید ایمیل هابه صورت انبوه و روزانه به تعداد بالا ارسال می شوند و صندوق ورودی پیام های شما را پر می کنند به طوری که پیدا کردن ایمیل های کاری و دوستان از بین همه آنها سخت می شود و سبب درهم ریختگی می شوند و چیزی جز مزاحمت برای شما نخواهند داشت.

gmial4

در این گونه موارد که فرستنده نامه مشخص است اگر از سرویس ایمیل جی میل استفاده می کنید که امنیت بیشتری هم از سرویس یاهو دارد و در عین حال سرعت ارسال ایمیل ها هم بسیار بالاست سرویس ایمیل گوگل یا همان جی میل علاوه امکانات مختلفی که در اختیار کاربران قرار داده  یکی از این امکانات ارزشمندش قابلیت سد کردن این گونه ایمیل ها است. یا حتی می توانید ایمیل هایی را از منبع خاصی دریافت می کنید اما می خواهید آنها را در پوشه ای دیگر نگه دارید. و به این ترتیب صندوق ورودی پیام های خود را خلوت کنید و اما روش کار:

حذف اسپم ها در جی میل

ابتدا از قسمت فیلد جستجوی جی میل روی Show search option کلیک کنید. سپس ایمیل مورد نظر خود را در فرم مربوطه مقابل  from وارد کنید:

سد کردن اسپم ها یا هرزنامه ها در جی میل گوگل

برای اینکه همه ایمیل هایی که از یک دومین به عنوان مثال yadbegir.com برای شما ارسال می شوند مسدود کنید می توانید عبارت

 @yadbgir.com

را در آن تایپ کنید. به این ترتیب هر ایمیلی که از yadbegir.com برای شما ارسال شود می توانید مسدود کنید

برای اینکه یک یا چند ایمیل را سد کنید کافی است که فقط همان ایمیل ها را در فرم مربوطه وارد کنید و فقط آن ایمیل ها را با علامت « | » از هم جدا کنید به عنوان مثال فرض کنید می خواهیم ایمیل های spam1@yadbegir.com و spam2@yadbegir.com را مسدود کنیم و از این ایمیل ها هیچ پیامی دریافت نکنیم می توانید در فرم مربوطه این ایمیل ها را به شکل زیر وارد کنید:

spam1@yadbegir.com|spam2@yadbegir.com

برای رفتن به مرحله بعد روی create filter with this search کلیک کنید.

مبارزه با ایمیل های ناخواسته در جی میل

حال قبل از اینکه روی create filter کلیک کنید از اینکه گزینه  Delete it در قسمت  When a message arrives that matches this search  انتخاب شده است اطمینان حاصل نمایید. اکنون می توانید روی Create filter کلیک کنید.

همچین می توانید گزینه

Also apply filter to [ ___] matching conversations

را انتخاب نمایید تا ایمیل های قبلی را هم از این فرستنده یا فرستنده ها حذف نمایید.

اگر می خواهید به جای پاک کردن این ایمیل ها آنها را در جایی دیگر ذخیره نمایید گزینه

 Skip the inbox (Archive it)

را انتخاب نمایید و در قسمت Choose action باید Apply the filter را کلیک کنید.

همچنین می توانید به همین روشی که گفته شد ایمیل جدیدی را به فیلتر اضافه نمایید فقط کافیست آنرا با نماد « | » از بقیه جدا کنید. یا اینکه فیلتر جدید تعریف نمایید. برای پیدا کردن فیلتر ها در جی میل کافیست بر روی نمادی که به شکل چرخدنده یا (همان settings ) است کلیک کنید و settings را انتخاب نمایید و وارد قسمت Filters شوید.

علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



  1. ممنون از مطالب مفید وآموزندت دوست عزیز

  2. با سلام و خسته نباشید………
    من در سایت mail.com ایمیل ساخته ام و به دلیل اینکه چندین بار رمز ورود را اشتباه وارد کرده ام ایمیلم مسدود شده است.
    چگونه ایمیلم را از حالت مسدود خارج کنم؟ لطفا راهنماییم کنید
    با تشکر…………

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید