• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 11 / 22

ترشی بادمجان کبابی

مواد لازم:
  • بادمجان 3 عدد
  • گوجه فرنگی 2 عدد
  • فلفل دلمه یا فلفل سبز شیرین 1 عدد
  • سیر 2 بوته
  • سرکه 1 تا 2 لیوان
  • نمک، فلفل، گلپر، نعنای خشک به میزان لازم
شوری بادمجان ساندویچی
طرز تهیه:

بادمجان را با پوست بشویید و با پارچه ای خشک کنید.

بادمجان را به دو روش می توانید کبابی کنید. یک روش این که: بادمجان ها را روی شعله پخش کن گذاشته و روی گاز قرار دهید. اگر شعله گاز زیاد یا کم باشد تنها زمان کمتر یا بیشتری صرف خواهد شد تا بتوانید پوست بادمجان را جدا کنید. روش دوم این که: بادمجان را روی سینی در طبقه پایینی فر قرار دهید و حرارت را زیاد کنید تا کبابی شود و پوست بادمجان به راحتی جدا شود.

پوست و سر بادمجان کبابی شده را جدا کنید. تخم های داخل بادمجان را جدا کنید و با ساتور یا چاقو روی گوشت بادمجان بزنید تا ساتوری شود.

دانه های داخل گوجه فرنگی را خارج کنید و با چاقو یا ساتور، گوجه فرنگی ها را نیز ساتوری کنید.

سیر را پوست کنید، بشویید و با پارچه ای تمیز خشک کنید.

بادمجان ها را در ظرفی ریخته و گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید. فلفل، سیر، نمک، گلپر، نعنای خشک را اضافه کنید و آن ها را خوب با یکدیگر مخلوط کنید. این مخلوط را در شیشه ای بریزید و روی آن یک تا دو لیوان سرکه بریزید. ترشی بادمجان کبابی شما بعد از چند ساعت آماده و قابل مصرف است.

نکته: دقت کنید که ترشی بادمجان کبابی را به اندازه مصرف یک ماهه خانواده تهیه کنید نه بیشتر! چون خوردن ترشی بادمجان کبابی به صورت تازه لذت بخش است و بیشتر از یک ماه نیز بهتر است نگهداری نشود.

از مزایای این ترشی این است که ترشی بادمجان کبابی تازه تازه تهیه و مصرف می شود. بنابراین سعی کنید حتما این ترشی را در منزل تهیه و از خوردن آن با غذاهایی همچون، آبگوشت، عدس پلو، استامبولی و … لذت بیشتری ببرید.

نوش جان!

حوریه گیفانی

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید