• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2013 / 08 / 14

خوراک سبزیجات و مرغ

خوراک سبزیجات و مرغ از جمله غذاهای رژیمی اما خوشمزه و خوش رنگ و بو است که با مواد کم و در دسترس همگان تهیه می شود. این خوراک معمولا برای وعده شام خانواده تهیه می شود و اگر مهمان ناخوانده ای داشتید و خواستید در زمان کم، با غذای خوشمزه ای از میهمان خود پذیرایی کنید پیشنهاد می کنیم خوراک سبزیجات و مرغ را امتحان کنید.

طرز تهیه مرغ و سبزیجات

مواد لازم:

  • پیاز 2 عدد
  • سیر دو حبه
  • سینه مرغ کوچک 1 عدد
  • هویج 1 عدد
  • فلفل دلمه ای 1 عدد
  • سیب زمینی 1 عدد
  • قارچ 5 عدد
  • روغن سرخ کردنی 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:

سینه مرغ را با یک پیاز کوچک و دو حبه سیر پوست نگرفته و نمک بجوشانید. بعد از پخت، سینه پخته را به قطعات مربعی کوچک خرد کنید. برای یک اندازه شدن قطعات بهتر است از قیچی آشپزخانه تمیزی استفاده کنید.

یک پیاز، فلفل دلمه و هویج را حلقه حلقه کنید.

قارچ و سیب زمینی را هم به قطعات مربعی کوچک خرد کنید.

در این خوراک سعی کنید از تابه دو درب استفاده کنید چون قرار است روغن کمی مصرف شود.

در تابه دو درب یک قاشق روغن بریزید اول پیاز حلقه شده بعد سینه مرغ و رویش مواد دیگر را بریزید و نمک و فلفل بزنید.

حرارت را کم کنید، ممکن است یک ساعت یا بیشتر نیاز به پخت داشته باشد.

علت اینکه سینه مرغ جداگانه پخته شد این است که رنگ سبزیجات تیره نشود و از طرفی اگر خواستید زمان پخت را به خاطر حفظ خواص سبزیجات کاهش دهید، مرغ کاملا پخته باشد.

این خوراک فقط با یک قاشق روغن تهیه می شود و می بینید که با روغن و نمک کم هم می توان غذای خوشمزه، خوش بو و مطبوع اغلب افراد تهیه کرد. همچنین با کم بودن شعله گاز این خوراک آهسته می پزد و شوک به غذا وارد نمی شود بنابراین اغلب مواد غذایی آن، خواص خود را حفظ می کنند.

خوراک مرغ و سبزیجات را با کمی جعفری تازه خرد شده و یا چند حلقه لیموی تازه یا گوجه فرنگی تزیین کنید.

برای سالم ماندن و طول عمر بیشتر، بایستی کم کم رژیم غذایی خانواده را از غذاهای پرچرب و پرنمک قبل به چنین خوراکهای سالمی تغییر داد. طبع غذایی کودکان را از همان ابتدا باید به سالم خوردن عادت دهید. افرادی که غذاهای پر ادویه و نمک را می پسندند، از چشیدن طعم واقعی سبزیجات پخته محروم می مانند چرا که طعم نمک و ادویه در غذاهای آنها غالب است بنابراین سعی کنید کم کم، خوراک و غذاهایی این چنین را جایگزین غذاهای پر نمک قبلی کنید.

این خوراک بسیار رژیمی، سالم و دارای رنگ و بوی بسیار مطبوعی است و پیشنهاد می کنم اگر به فکر سلامتی خود و خانواده تان هستید و یا اگر پا به سن گذاشته اید وبه علت مشکلات فشارخونی یا چربی پرهیز غذایی دارید، حتما این خوراک را امتحان کنید.

ملیحه مظفر

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید