• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 12 / 16

دیوید بکهام و چالش تاسیس باشگاهی جدید در لیگ فوتبال آمریکا MLS

مالک باشگاه جدید التاسیس آتلانتا می گوید دیوید بکهام برای باشگاهش باید به فکر زمین مشترک با یک تیم آمریکایی باشد.

بکهام و سرمایه گذاران دیگرش ماه فوریه اعلام کردند که قصد تاسیس باشگاه جدیدی را در لیگ MLS دارند.

کاپیتان پیشین انگلیس، دو طرح برای احداث ورزشگاهی 25 هزار نفری در مرکز میامی ارائه کرده بود که هر دو آنها تابستان امسال رد شده اند.

footbekham

آرتور بلانک، مالک باشگاه راگبی آتلانتا فالکون می گوید بکهام باید این کار را انجام دهد. او باید به اهمیت تعادل بین جنبه ی تبلیغاتی و جو احساسی و خاص مورد نیاز یک استادیوم فوتبال پی ببرد. بلانک در صدد ساخت ورزشگاهی جدید برای آتلانتاست که ظرفیتی 65 هزار نفری برای بازی های فالکون و 29 هزار نفر نیز برای تیم فعلا بدون نام MLS خواهد داشت.

این ظرفیت کمتر با ردیف صندلی های غیر ثابت و پرده های خودکار برای پوشاندن ردیف بالا ایجاد می شود و بلانک معتقد است که این بخش باید فضایی صمیمی تر و جوّی «مخصوص فوتبال» که MLS برای پیشبرد باشگاه هایش می خواهد را دارا باشد.

گروهی از سرمایه گذاران به رهبری ستاره ی پیشین منچستر یونایتد، رئال مادرید و ال ای گالکسی: حرکت نسبتا آرام بلانک به سمت ورزشگاهی مدرن برای دو فرانشیز خودش (که حتی 125 میلیون یورو نیز کمک های مردمی برای آن جمع کرده است) در تضاد با رویکرد تلاش های میامی بکهام یونایتد قرار دارد؛ هم اکنون 19 تیم در لیگ آمریکا حضور دارند که هیچ کدام از منطقه ی جنوب شرقی نیستند؛ البته سال دیگر با ورود اورلاندو سیتی این وضعیت تغییر خواهد کرد.

اما بخشی از راهبرد رشد MLS ارتقای رقابت محلی است که بر پایه آن امیدوارند سال 2017، تیم دومی از فلوریدا در میامی به لیگ بپیوندد، یعنی همان سالی که تیم MLS آتلانتا آقای بلانک در جورجیا قرار است به لیگ بپیوندد.

footbekham2

هر چند با این همه تیم میامی تا زمانی که ورزشگاهی نداشته باشد نمی تواند شروع به کار کند و بلانک معتقد است تا زمانی که مخالفت سرمایه گذاران آن با اشتراک گذاری زمین با یک تیم راگبی حل نشود این امر ممکن نخواهد بود.

استادیوم معروف سان لایف تیم میامی دولفینز هم اکنون برای میزبانی مسابقات فوتبال تجهیز شده است. این استادیوم، زمین مشترک تیم راگبی میامی دولفینز و تیم فوتبال دانشگاه میامی می باشد. این استادیوم با پیش زمینه ی راگبی طراحی شده در نتیجه ابعاد و زمین آن مناسب است اما مسقف نیست و جایگاه تماشاگرانش برای یک تیم فوتبال بسیار بزرگ و نامناسب است.

گزینه ی دیگر، استادیوم دانشگاه بین المللی است، میزبان بازی های تیم راگبی دانشگاه عمومی آمریکایی ها. این استادیوم با ظرفیت 20 هزار نفری سایز مناسب تری دارد اما زمین و تاسیساتش نیاز به بروز شدن دارند و مکانش نیز ایده آل نیست چرا که داخل پردیس کالج قرار دارد.

ترجمه: میلاد خراسانیان

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید