• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 12 / 25

پروژه ديگري از گوگل تلفن اختصاصي خود را سفارش دهيد!

در گذشته از پروژه ارا صحبت شده بود و اكنون پس از ماهها نمونه هاي اوليه اي از آن ساخته شده است و مي تواند در اختيار محققین و شرکت های تحقیقاتی قرار گيرد.

گوگل فرصتي را در اختيار متخصصين و طراحان قرار داده است تا بتوانند سخت افزار و ساختار مورد نظر خود را همراه با اپلیکشن های موردنیاز بسازند و ايده هاي خود را  در ساخت تلفن هاي همراه به واقعيت تبديل كنند.

تلفن همراهی با سلیقه خود سفارش دهید

اين تلفن ها الهام گرفنه از بازي لگوي كودكان ساخته شده اند به گونه اي كه مي توانيد قسمت هاي مختلف را به يكديگر متصل كنيد و تلفن همراهي با مشخصات و قابليت هايي كه در نظر داريد بسازيد. اجزاي مختلف تلفن همراه مانند: پرسسور، دوربين، صفحه نمايش يا كيت هاي غير معمولي مانند اسكنر اثر انگشت، يا وسيله نشان دهنده ضربان قلب را مي توانيد با توجه به نياز خود سفارش دهيد.

يك فرم سفارش در وب سايت ارا وجود دارد كه خلاصه اي از فرايند كار در آن وجود دارد و نحوه ارسال هم مشخص شده است.

گوگل مي گويد در گذشته سازمان ها بايد خود را به يك نمونه ساخته شده توسط شركت هاي طراحي و ساخت محدود مي كردند.

در قرار دادي كه بين شما و گوگل بسته مي شود به صراحت مشخص مي شود كه اين يك نمونه اوليه آزمايشي است و براي استفاده شخصي نيست . عموم مردم نمي توانند به آن دسترسي داشته باشند. ولی کسی چه می داند شاید خیلی زود این اتفاق بیفتد و شما بتوانید تلفن همراه مورد نیاز خود را با سلیقه و مطابق نیاز خود سفارش دهید.

در خواست هايي كه قبل از 17 جولاي ارسال شده بود بلافاصله مورد بررسي قرار گرفت و در همان ماه سفارش آنها فرستاده شد. و موج دوم از درخواست ها كه از 18 جولاي تا 17 آگوست ارسال شده بود يك هفته پس از درخواست به صورت دوره اي همگي ارسال شدند.

گوگل اذعان مي كند كه در خواست هايي هم از ايران، كره شمالي و سوريه داشته است كه نمي توانسته به آنها پاسخ مثبت بدهد و به نظر مي رسد در بقيه كشور هاي دنيا مي توان چنين سفارشي داشت و تلفن همراه اختصاصي را دريافت كرد.

چندي پيش گوگل براي يك رقابت بزرگ بين طراحان و متخصصين تلفن همراه اعلام فراخوان كرد: به اين شكل كه اگر كسي قطعه اي جديد بسازد كه قبلاً وحود نداشته است حسابش يكصد هزار دلار شارژ خواهد شد. اين رقم افراد بسياري را ترغيب كرد تا به پروژه ارا كمك كنند و امروز چنين امكاني وجود داشته باشد.

نوشته: شان كيچ

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید