• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 12 / 26

انواع IDE برای ساختن اپلیکیشن اندروید

شما با داشتن اطلاعات پایه از این که سیستم عامل اندروید چگونه کار می‌کند، می‌توانید شروع به ساختن اپلیکیشن شخصی خود کنید. دو روش اصلی وجود دارد که توسعه دهندگان اندروید از آن استفاده می‌کنند. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند. باید خودتان تعیین کنید که کدام روش برای کار شما مفیدتر است.

آی دی ای

Eclipse IDE

اگر تجربه‌ی برنامه‌نویسی داشته باشید، شاید با IDE  که مخفف Interactive Development Environment است  آشنا باشید. این برنامه‌ها به شما اجازه می‌دهد که با استفاده از یک رابط کاربر گرافیکی (GUI) اپلیکیشن‌های خود را طراحی کنید. برخلاف محیط های برنامه نویسی که همه‌ی کارها باید تنها در یک ویرایشگر متنی انجام می شد و باید فقط با یک سری کد سر و کله می زدید، IDE به شما اجازه می‌دهد بسیاری از اجزای اپلیکیشنتان را در یک پنجره‌ی تصویری قرار دهید.

برای اندروید بهترین IDE ایکلیپس(Eclipse) است. ایکلیپس مشهورترین IDE جاواست که می‌تواند اپلیکیشن ایجاد کند و توسعه دهد. از آنجا که پایه‌ی اندروید بر اساس جاواست، ابن نرم افزار می‌تواند برای ایجاد اپلیکیشن‌های اندروید هم مورد استفاده قرار گیرد. برای ساده‌تر شدن کار، یک پلاگین برای برنامه نویسی اندروید در ایکلیپس وجو دارد. دانلود و نصب این پلاگین به شما اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های اندروید خود را قبل از انتقال به یک دستگاه اندروید واقعی، در یک دستگاه شبیه سازی شده امتحان کنید.

مزیت استفاده از IDE این است که می‌توانید کنترل کامل روی ایجاد اپلیکیشن خود داشته باشید. گرچه بیشتر عناصر تصویری می‌توانند به صورت اتوماتیک ایجاد شوند اما تقریبا همه‌ی کدها باید به صورت دستی ایجاد شوند. اگرچه این مستلزم کار بیشتری است اما کنترل شما افزایش پیدا می کند. خصوصا اگر تازه‌کار هستید این روش بسیار مفید است چون باعث افزایش مهارت شما در توسعه‌ی اپلیکیشن می شود.

متاسفانه، استفاده از IDE در غالب ایکلیپس، یادگیری آن را مشکل می کند مخصوصا اگر برای اولین بار است که می‌خواهید اپلیکیشن ایجاد کنید. اما خبر خوب آن است که گزینه‌ی دیگری که کار با آن ساده‌تر است، وجود دارد.

MIT App Inventor

شرکت گوگل App Inventor را با کمک دانشگاه MIT ایجاد کرد و اکنون به صورت یک راه‌حل عمومی و در دسترس اجازه می‌دهد که هر کسی بتواند یک اپلیکیشن اندروید ایجاد کند. می‌توان گفت App Inventor تا حد زیادی، تنها بر اساس GUI کار می کند. این را در ذهن داشته باشید که بعضی کدها را باید به صورت دستی بنویسید. خصوصا اگر اپلیکیشن شما نیازمند ویژگی‌های منحصر به فردی باشد که سیستم اندروید به طور عادی دارای عملیات مناسب با آن نباشد.

در هر صورت، App Innentor سریعترین و ساده‌ترین راه برای ایجاد اپلیکیشن‌های مفید و خوش ظاهر است. به کمک آن، شما یاد خواهید گرفت که چطور اجزای مختلف اندروید با یکدیگر کار خواهند کرد و ممکن است برای اینکه کنترل بیشتری در طراحی اپلیکیشن خود داشته باشید، تصمیم بگیرید در ادامه‌ی کار از ایکلیپس استفاده کنید.

مانند دیگر پروژه ها، گوگل برای اندروید نیز اهداف و برنامه‌های طولانی مدتی دارد. یکی از آنها جایگزینی ایکلیپس است. اما این بدان معنا نیست که می‌توان برای همه‌ی پروژه‌ها این کار را انجام داد. مثلا اگر شما قصد طراحی برنامه‌های خاصی مثل یک بازی منحصر به فرد را دارید، لازم است که از ایکلیپس استفاده کنید. در کل ایکلیپس گزینه‌ی خوبی برای کسانی است که می‌خواهند اندروید را آغاز کنند و سریع پیشرفت کنند و البته حاضر به قبول کمی سختی هم هستند.

مهم نیست شما کدام محیط برنامه نویسی را انتخاب می‌کنید، درست مانند زمانی که شما با نرم افزار فوتوشاپ کار می‌کنید، هزاران ابزار برای انجام کارهای جالب دارید ولی احتمالا فقط کار با آن‌هایی را یاد می‌گیرید که به آنها نیاز دارید.

نوشته: برایان وایلد

ترجمه: مریم صداقتی

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید