• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 12 / 29

بیوگرافی جانی دپ

نام: جانی کریستوفر دپ دوم

پیشه: بازیگر، کارگردان

زاده: 9 ژوئن، 1963 در اوونز برو، کنتاکی

تحصیلات: استودیو لوفت، لس آنجلس

پیش درآمد

جانی دپ، زاده ی 1963 در کنتاکی، اولین نقش مهم خود را سال 1984 پس از چند نقش کوتاه، در فیلم کابوس خیابان اِلم ایفا کرد. پس از آن به تحصیل در رشته ی بازیگری پرداخت. این درس ها در سال 1987 جواب داد، زمانی که در شو تلویزیونی خیابان جامپ شماره 21 ایفای نقش کرد. از آن پس در چندین فیلم مشهور سینمایی بازی کرد که دید منفی نسبت به او ایجاد کرد. همچنین او برای به عهده گرفتن نقش های تاریک تر در فیلم هایی مانند ادوارد دست قیچی (1990)، sleepy hollow (1999) و آلیس در سرزمین عجایب (2010) شناخته شد.

دوران کودکی

جانی کریستوفر دپ دوم، زاده ی ژوئن 1963 در اوونز برگ کنتاکی است. جان، پدرش مهندس عمران بوده و بتی مادرش خانه دار و اجدادش سرخ پوست بوده اند. جانی بعدها در مصاحبه ای گفت که در کودکی سر و صدا های عجیب غریبی به پا می کرده و کارهای عجیب انجام می داده است مثلا کلید های برق را دوبار روشن خاموش می کرده و گمان می کند پدر و مادرش فکر می کرده اند که او سندروم تورت دارد.

دپ و خانواده اش به خاطر کار پدرش دائما شهر خود را عوض می کرده اند تا این که در 7 سالگی اش، در میرامار فلوریدا ماندنی شدند.

زمانی که جانی به 15 سالگی رسید، پدر و مادرش از هم جدا شدند. 16 ساله که شد دبیرستان را ترک کرد و به گروه The Kids پیوست و تا ماه ها پیش یکی از دوستانش زندگی می کرد.

 آشنایی با جانی دپ

به سوی بازیگری

سال 1983، جانی در 20 سالگی، لوری آلیسون گریمور (25 ساله) را ملاقات و با او ازدواج کرد. همان سال با هم به امید این که جانی و گروهش به موفقیت های بیشتری برسند به لس آنجلس رفتند. از آن جا که هنوز وضع مالی خوبی نداشتند، دپ و اعضای گروهش با فروش خودکار به یک شرکت تله مارکتینگ درآمدی کناری برای خودشان فراهم کردند.

سال بعد، همسر جانی او را به دوست پسر پیشین خود معرفی کرد؛ نیکلاس کیج. کیج پتانسیل لازم را در جانی دید و موزیسین امیدوار را به یکی از عوامل هالیوود معرفی کرد. سال 1984، جانی پس از چندین نقش کوتاه، سرانجام نخستین نقش مهم خود را در فیلم ترسناک کابوس خیابان اِلم ایفا کرد.

جانی سپس به طور جدی به مطالعه ی بازیگری پرداخت؛ ابتدا در استودیو لوفت و سپس با یک مربی خصوصی. درس هایی که خواند سال 1987 در شو تلویزیونی خیابان جامپ شماره 21 به بار نشست و به سرعت او را ستاره ی teen idol overnight ساخت؛ عنوانی که او قویا از آن به تلخی یاد می کند. پس از پایان آن شو، او فرصت بازی در نقش های فاخرتر را پیدا کرد.

موفقیت اصلی

سال 1990، دپ در فیلم cry-baby جان واترز بازی کرد که یک کار هیت کالت شد و در تغییر تصویر جانی موفق شد.

همان سال فرصت نشان دادن توانایی هایش را در فیلم فانتزی تیم برتون پیدا کرد؛ ادوارد دست قیچی. این فیلم نه تنها دپ را در لیست بازیگران درجه یک قرار داد بلکه فروشی معادل 54 میلیون دلار نیز به دست آورد. به دنبال موفقیت فیلم، دپ ،تصویر جدی، تا حدودی سیاه و خاص خود را بروز داد؛ که همواره نقش هایی که انتخاب می کند باعث سورپرایز منتقدان و بینندگان می شود.

خارج از زندگی شخصی پر فراز و نشیبش، جانی دپ همچنان به کسب شهرت و تحسین منتقدان ادامه می داد و در چندین نقش مهم همچون سم در فیلم بنی و جون (1993 و برنده ی گلدن گلاب) و گیلبرت در what’s eating Gilbert Grape? (1993) در نقش جوانی که از زندگی در شهر کوچکش ناراضی است بازی کرد.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید