• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 01 / 08

عكاسي از گروهي از افراد

يكي از بزرگترين چالش هاي يك عكاس اين است كه بتواند از گروهي از مردم به صورت دسته جمعي عكس خوبی بگيرد. در اين نوع عكاسي آماده بودن كليد موفقيت است. قبل از اينكه گروهي را براي عكاسي گرد هم آوريد، بايد دقيقا مشخص نماييد كه محل عكاسي كجاست، مي خواهيد هر كسي در كجا بايستد دوربين شما چه تنظيماتي داشته باشد و البته بايد شرايط نور را را هم مشخص نماييد و در صورت لزوم منابع نور و رفلكتور هاي مورد نياز را تهيه نماييد.

آموزش عکاسی از گروهی از افراد

نمي توانيد افرادي زيادي را مدت طولاني منتظر نگه داريد بعضي ها عجله دارند بعضي ها بچه كوچك دارند يكي در حال پخت غذاست، برخي هم كم حوصله هستند و اگر آنها را معطل نماييد در عكس، چهره اخمو يا خسته اي خواهند داشت و…. به همين دليل بايد از قبل همه چيز را آماده كنيد.

در اين مقاله برخي از قوانين معمول اما ضروري مورد نياز براي عكاسي از افراد را براي شما ذكر خواهيم كرد.

نكاتي در عكاسي از افراد به صورت گروهي
  • مطمئن شويد جاييكه براي عكاسي مشخص كرده ايد هيچ چيز مزاحمي مانند يك شاخه درخت يا يك تير چراغ برق و مانند آن وجود ندارد كه در نهايت پشت سر كسي را به جلو خم كند. فراموش نکنید همه افراد باید احساس راحتی کنند.
  • وقتي كه ار افراد زيادي عكس مي گيريد بايد عكس هاي زيادي بگيريد چون بعضي ها چشمشان بسته مي شود، بعضي ها تكان مي خورند و در تصوير تار مي افتند، برخی اخم می کنند و از اين گونه موارد بسيار پيش مي آيد و براي اينكه مجبور نشويد روي عكس خود با نرم افزار كار اضافه اي انجام دهيد بايد چندين عكس بگيريد تا بهترين آنها را براي چاپ انتخاب نماييد.
  • از كسي بخواهيد كه شما را براي منظم كردن و آماده كردن افراد كمك كند بهتر است كسي باشد كه صداي بلند و قاطعي داشته باشد.
  • وقتي كه تعداد افراد كمتر است تا حد امكان به آنها نزديك شويد تا جزييات بيشتري در عكس شما ثبت شود.
  • به ياد داشته باشيد كه افراد قد بلند بايد عقب تر بايستند و افراد كوتاه تر در جلو و اطراف آنها بايستند.
  • در مراسم هايی مانند عروسي افرادي مانند عروس و داماد افراد مهم در عكس هستند و بايد اين افراد در وسط قرار گيرند و ديگران اطراف آنها بايستند.
  • كار كردن با تعداد زياد و آماده كردن آنها مي توانند خسته كننده باشد و به راحتي آرامش شما را به هم خواهد ريخت و كسي مي تواند عكاس خوبي باشد كه آرامش خود را حفظ كند، با خوشرويي با همه افراد ارتباط برقرار كند و با تمركز كامل عكس بگيرد.
  • فراموش نكنيد كليد هر عكس خوب استفاده صحيح از نور است. و در يك روز آفتابي افراد را مستقيما رو به آفتاب قرار ندهيد مگر اينكه بخواهيد همه آنها در عكس اخمو به نظر برسند. به دنبال يك سرپناه باز يا يك درخت بگرديد.
  • كنترل اوضاع را در دست بگيريد. همه آن افراد احتمالاً نظر مي دهند و مي خواهند آن گونه كه دوست دارند عكس بگيرند. شما براي خجالت كشيدن فرصتي نداريد، فقط مودب باشيد و كاري را كه بايد انجام دهيد و با آنها در حين عكاسي صحبت كنيد.
  • براي اينكه حرفه اي تر به نظر برسيد و احترام ديگران را برانگيزيد حتما از سه پايه استفاده كنيد.
  • عكاسي از گروهي از افراد نياز به مهارت هاي رفتاري دارد بايد كاري كنيد كه همه آن افراد در بهترين حالت صورت ديده شوند بايد بتوانيد به گونه اي با آنها صحبت كنيد كه همه احساس خوبي داشته باشند بايد بذله گو باشيد و طوري رفتار كنيد كه كسي خسته نشود فراموش نكنيد كسي دوست ندارد با يك آدم عصباني و اخمو كار كند.
  • سعی کنید اولين عكس هايي كه مي گيريد عكس هاي رسمي باشد بد نيست چند تايي هم عكس هايي كه همه در حال قهقه زدن هستند بگيريد. يا عكس هايي بگيريد كه آنها را غاقل گير كند كافيست گوشه اي بنشينيد و لحظه ها را شكار كنيد.

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید