• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 01 / 09

مشارکت در فروش خوب یا بد؟

سیستم مشارکت در فروش یکی از ساده ترین و در دسترس ترین روش ها برای درآمدزایی یک وب سایت یا یک وبلاگ است و به همین دلیل هم بسیاری از صاحبان وب سایت ها و وبلاگ ها به این طریق برای کسب درآمد اقدام می کنند. چندی پیش در یاد بگیر دات کام مقاله ای تحت عنوان روش های کسب درآمد از یک وب سایت قرار دادم و از آن پس درباره سیستم مشارکت در فروش پرسش ها و نظرات مختلفی از طرف مدیران وب سایت های مختلف و وبلاگ نویسان عزیز دریافت کردم. به همین دلیل فکر کردم بد نیست در این مقاله بیشتر روی موضوع مشارکت در فروش صحبت کنیم.

مشارکت در فروش

مشارکت در فروش همان طور که گفته شد روشی بسیار ساده برای کسب درآمد است و صاحب یک وب سایت یا وبلاگ با استفاده از این روش نیازی به تهیه کالا، سرمایه، انجام امور انبار، درگیری های صنفی و اداری و … ندارد و به این ترتیب به راحتی می تواند بدون دردسر یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کند و حتی نیازی نیست نگران کارهای فنی و برنامه نویسی آن باشد فقط باید یک سری کد را در صفحات وب سایت خود قرار دهد تا تبلیغات مربوط به کالای مورد نظر برای بازدید کنندگان نمایش داده شود و صاحب وب سایت یا وبلاگ از طریق پورسانتی که دریافت می کند کسب درآمد می کند.

تا این جای کار همه چیز خوب به نظر می رسد به خصوص با تبلیغاتی که سیستم های مشارکت در فروش انجام می دهند ظاهرا یک راه ایده آل و ساده در اختیار همگان قرار می گیرد. اما تمام حقیقت این نیست و به دلایلی که خدمت شما عرض خواهم کرد کسب درآمد به این روش عملی است اما ثروتمند شدن و درآمدهای رویایی به روش مشارکت در فروش که از آن صحبت می شود  جای تامل بسیار دارد و حتی احتمال متضرر شدن هم وجود دارد.

اولین مشکل سیستم های مشارکت در فروش این است که شما کالایی را می فروشید که در بسیاری از وب سایت ها و وبلاگ های دیگر هم عرضه می شود به عبارت دیگر اصل طلایی داشتن کالای منحصر به فرد برای کسب درآمد بالا رعایت نمی شود. فروش یک کالا در اینترنت کار ساده ای نیست حال فکرش را بکنید می خواهید کالایی را بفروشید که همه آن را در ویترین خود دارند!

دیگر این که سیستم های مشارکت در فروش اهمیت نمی دهند که بنری که در وب سایت شما به نمایش می گذارند چه تاثیری بر مخاطب شما خواهد گذاشت آیا او را خسته و بیزار می کند، گرافیک بنر با قالب و رنگ های وب سایت شما هم خوانی دارد، همچنین سرعت انیمیشن ها به اندازه ای تند است که باعث سردرگمی و فراری شدن مخاطب می شود.

پورسانت بالا به معنای سود بالا و در نهایت کالای گران تر برای مشتری است. در این روش کسب درآمد اگر بخواهید سود درخوری به دست آورید چون به غیر از شما گروه های دیگری هم از این کالا سود می برند باید کالا بیش از قیمت واقعیش به فروش برسد و به همین دلیل اقبال کمی به خرید از طریق شما وجود خواهد داشت.

یکی از کم سودترین کالاها برای مشارکت در فروش که فکر می کنم پرسش بسیاری از دوستان هم باشد، شارژ تلفن همراه است و چون حداقل مبلغی برای پرداخت سود فروشنده تعیین می گردد، معمولا اکثر فروشندگان حتی ذره ای از این مبلغ ناچیز دریافت نمی کنند و فقط برای شرکت های فروشنده شارژ به صورت رایگان تلاش کرده اند. حتی برخی از آن ها برای رسیدن به این سقف بازه زمانی مشخص کرده اند و در صورتی که در مدت مشخصی به سقف مورد نظر دست پیدا نکنید هیچ دستمزدی دریافت نمی کنید و معمولا بیش از 90% وب سایت ها و وبلاگ ها نمی توانند چنین حجم فروشی داشته باشند. باید در حدود یک میلیون شارژ بفروشید تا 10 الی 15 هزار تومان دستمزد دریافت کنید.

یکی دیگر از مشکلات این روش، بد حسابی این شرکت هاست و زمانی متوجه این بد حسابی می شوید که زمان زیادی برای آن ها تلاش کرده اید.

در پایان می توان گفت که روش کسب درآمد مشارکت در فروش می تواند برای صاحب یک وب سایت یا وبلاگ کسب درآمد کند و می تواند به عنوان یک روش جانبی کسب درآمد برای کسانیکه سرمایه کافی ندارند مورد استفاده قرار گیرد در این روش یک وب سایت یا وبلاگ باید بیش از صد هزار بازدید در روز داشته باشد، تا درآمد متوسطی داشته باشد، همچنین باید در مورد اعتبار، خوش حسابی، تنوع کالا، … شرکتی که می خواهد با آنها قرارداد ببندد تحقیق کند تا بتواند کالاهای مناسبی در اختیار کاربران خود قرار دهد اما هیچ وب سایت موفقی فقط از طریق مشارکت در فروش هزینه های خود را تامین نمی کند و برای تامین هزینه های وب سایت باید از روش های مختلف و متنوع مانند تبلیغات اینترنتی، فروشگاه اینترنتی، فروش خدمات و … استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید مشارکت در فروش شاید ساده ترین روش کسب درآمد باشد اما بهترین روش کسب درآمد نیست.

علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید