• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 01 / 19

SDK یا بسته‌ی توسعه‌ی نرم افزار اندروید

SDK یا همان بسته‌ی توسعه‌ی نرم افزار اندروید، مجموعه‌ای از ابزار است که به شما کمک می‌کند تا اپلیکیشن اندروید ایجاد کنید. بررسی تمام ابعاد SDK خارج از بحث ماست اما ابزارهایی از آن را که مورد استفاده‌ی ما قرار خواهد گرفت، بررسی می‌کنیم:

ایکلیپس

sedaghatandroid1

ایکلیپس به شما امکان ایجاد و اصلاح فایل‌های Java و XML را می‌دهد و امکان ساماندهی بخش‌های مختلف اپلیکیشنتان را برای شما ممکن می کند. نسخه‌هایی که از گوگل دریافت می‌کنید، شامل یک بسته‌ی مدیریتی نیز هست که به شما امکان بروز رسانی نسخه‌تان را می دهد.

ADB

ADB (Android Debug Bridge) یک ابزار خط فرمان چند منظوره است که به شما اجازه می‌دهد با یک دستگاه شبیه‌سازی شده یا دستگاه واقعی اندروید ارتباط برقرار کنید و دستورالعمل‌هایی را برای آن بفرستید. به کمک آن می‌توانید از دستگاه، فایل بیرون بکشید یا فایل ارسال کنید. همچنین می‌توانید از پایگاه داده‌ی دستگاه، اطلاعات را بخوانید.

دستورالعمل‌های توسعه‌ی اندروید

sedaghatandroid2

مرجع رسمی و مناسب برای دستورالعمل‌های توسعه‌ی اندروید، گوگل است. گوگل مجموعه‌ی عظیمی از مستندات و منابعی که درستی و کارایی آنها ثابت شده است را، فراهم کرده تا برنامه نویسان بتوانند برای ایجاد اپلیکیشن‌های خود از آن استفاده کنند. اگر شما تازه کار هستید استفاده از این دستورالعمل‌ها امکان اشتباه شما را کاهش می‌دهد. این دستورالعمل‌ها را می توانید از Google Services دریافت کنید.

دستورالعمل‌های طراحی اندروید

گوگل به طور فزاینده‌ای روی آموزش تمرکز کرده است تا اپلیکیشن‌های ایجاد شده نه تنها خوب و درست کار کنند بلکه ظاهر خوبی هم داشته باشند. بنابراین کار زیادی بر روی انیمیشن‌های ساده، دکمه‌ها و دیگر مواردی که به شما در زیباتر کردن اپلیکیشنتان کمک می‌کند، انجام شده است. این برای کسانی که دانش مناسبی از طراحی تصویر و رابط کاربری مناسب ندارند، بسیار مفید است. به عبارت دیگر ممکن است که شما بدانید که اپلیکیشنتان باید چگونه باشد ولی نمی‌دانید به چه چیزی نیاز دارد تا به آن صورت باشد یا چگونه باید آن را ایجاد کنید، باید سری به این دستورالعمل‌ها بزنید. این دستورالعمل‌ها در Material Design Documentation قابل دسترسی است.

GitHub/BitBucket

بسته‌ی توسعه‌ی نرم افزار اندروید

زمانی که شما مشغول توسعه‌ی اپلیکیشنتان هستید، تعداد بسیار زیادی فایل دارید که باید مدیریت شوند. شما به مسیری نیاز دارید تا تغییرات خود را در این فایل‌ها دنبال کنید.

Git یکی از پروتکل‌های عمومی برای مدیریت نسخه‌های جدید و تغییر نرم افزارهای موجود است. Git فراتر از یک ابزار پشتیبانی است. Git ابزاری انعطاف پذیر است که به وسیله‌ی آن شما می‌توانید چندین زیر شاخه‌ی متفاوت از اپلیکیشنتان را که در نسخه‌ی قبلی مطابق با آنچه شما می‌خواستید نبوده است یا خواستار تغییر اساسی آن هستید، مدیریت کند و تغییرات را بدون اثر نامطلوب بر کل کار انجام دهد.

Github و  Bitbucket دو سرویس اصلی Git برای مدیریت پروژه هاست. هر دوی آنها پروتکل یکسان دارند و تحت ایکلیپس کار می‌کنند. Bitbucket رایگان است ولی برای استفاده از امکانات گسترده‌ی Github باید مبلغی را بپردازید.

ترجمه: مریم صداقتی

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید