• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2013 / 08 / 22

فرنی با پودر قهوه

طرز تهیه فرنی
مواد لازم:
  • آرد برنج 1 قاشق غذاخوری سرپر
  • شیر 1 لیوان
  • شکر 1.5 قاشق غذاخوری
  • پودر قهوه 1 قاشق غذاخوری
  • عرق هل 1 قاشق مرباخوری
طرز تهیه:

شیر سرد و آردبرنج را روی حرارت گذاشته و هم زنید تا آردبرنج در شیر حل شود. شیر حتما باید سرد باشد وگرنه آردبرنج در شیر داغ گلوله گلوله می شود. وقتی شیر، داغ و یکدست شد، پودر قهوه و عرق هل را اضافه کنید و هم زنید.

نکته مهم در تهیه فرنی این است که مرتبا هم بزنید و حتی لحظاتی دست از هم زدن برندارید وگرنه فرنی گلوله گلوله شده و بافتش بهم می خورد.

هم زدن فرنی را ادامه دهید تا کمی غلیظ شود. در این مرحله شکر را اضافه کنید و هم بزنید. در مورد مقدار شیرینی فرنی، بسته به ذائقه شما می توانید شکر را کم کم اضافه کرده و مزه اش را بچشید تا شیرینی دلخواه شما حاصل شود. غلظت فرنی باید به اندازه باشد. فرنی نه خیلی غلیظ باشد که به سختی در قاشق بیاید و نه خیلی شل باشد که روان شود.

برای تزیین آن می توان از پودر نارگیل و دارچین استفاده کرد.

فرنی برای سفره های افطار بسیار مناسب است زمانی که ماه رمضان در تابستان است می توانید فرنی را سرد و زمانی که ماه رمضان در زمستان قرار می گیرد فرنی را گرم میل کنید.

فرنی همچنین صبحانه خوبی برای کودکان محسوب می شود. حتی برای مهد کودک آنها چاشت مناسبی است. برخی کودکان شیر را یا نمی خورند یا با اکراه و با اصرار والدین می نوشند. فرنی دسری خوش مزه است که می تواند جایگزین و تامین کننده کلسیم و مواد مغذی شیر برای کودکان شما باشد.نوش جان!

نوشین شعبانی

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید