• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 01 / 29

آن چه باید در مورد کرم های مرطوب کننده بدانید

از زمانی که انسان به دنیا می آید و وارد محیط دیگری می شود، پوست روی کل بدن کشیده شده است. پوست نیاز به رطوبت و گرما دارد تا در بهترین حالت خود باقی بماند. و از مهمترین مراقبت هایی که برای پوست می توان انجام داد، آبدار نگه داشتن پوست است. crem1

آیا می توان کرم بدن را به صورت نیز مالید؟ چه زمانی بهترین موقع برای مرطوب کردن پوست است؟ چه فرقی بین کرم ها و نرم کننده های پوست وجود دارد؟

چرا قسمت های مختلف بدن نیاز به مرطوب کننده های متفاوت دارند

لایه خارجی پوست با نام اپیدرم شناخته می شود. این لایه رطوبت را جذب می کند و مانند سدی، پوست را از آسیب وارده حفاظت می کند. شما بایستی یک سد مرطوبی برای پوست ایجاد کنید و مطمئن باشید که سلول های پوست دائما آبدار هستند.

مرطوب کردن، پوست را از قرمزی، ترک و پوسته پوسته شدن حفظ می کند. مرطوب نگه داشتن پوست خصوصا برای افرادی که ژنتیک خشکی پوست دارند یا در محیط های خشک و سرد زندگی می کنند، اهمیت بیشتری دارد.

پوست کف دست، کف پا، اطراف آرنج و زانو ضخیم تر است چون از پوست این نواحی بیشتر استفاده می شود. در واقع پوست این نواحی، نسبت به پوست اطراف چشم، 10 برابر ضخیم تر است.

رطوبت پوست با قسمت ویژه ای از مغز، تنظیم می شود. برخی افراد را می بینید که پوست بدنشان زودتر از موعد دچار پیری و خشکی می شود. کرم هایی که برای صورت ساخته می شوند، لایه ی نازکی از رطوبت را برایتان فراهم می کند. شما می توانید یک کرم را برای مرطوب کردن تمام بدن استفاده کنید اما از آن جایی که همه ی بدن نیاز به رطوبت یکسانی ندارد، با این کار هزینه ی زیادی متحمل می شوید. بنابراین بهترین کار این است کرم صورت را برای صورت و مرطوب کننده های بدن را برای بدن استفاده کنید.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید