• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 01 / 31

خوراکی های سرشار از ویتامین C

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است و وجود آن، برای سلامتی و فعالیت بدن ضروری است. ویتامین C به سلامتی و حفظ رباط ها، استخوان ها و پوست کمک می کند همچنین برای سلامتی سیستم ایمنی که بدن را در مقابل صدمات و میکروب های وارده محافظت می کند، ضروری است. بنابراین بایستی روزانه مقدار کافی ویتامین C را از غذای روزانه ی خود دریافت کنید.

 dolmefel

فلفل دلمه ای زرد رنگ

فلفل دلمه ای، شیرین مزه است و در رژیم غذایی گیاهخواران نقش موثری دارد. اگر فلفل دلمه ای خام را دوست ندارید، آن را حتما در پیتزا یا ماکارانی استفاده کنید، چرا که طعم خوبی به غذا می دهد. هر یک عدد فلفل دلمه ای، 341 میلی گرم ویتامین C و 50 کالری دارد. این مقدار ویتامین C برابر 569% نیاز روزانه یک فرد بالغ به ویتامین C است.

پودر فلفل

یک قاشق غذاخوری پودر فلفل مقدار 5.13 میلی گرم ویتامین C بدن را فراهم می کند و این مقدار 9% متوسط نیاز یک انسان بالغ به ویتامین C در طی روز است. فلفل منبع عجیب آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است که برای چاشنی و مزه دار کردن غذاها استفاده می شود.

گل کلم

یک فنجان گل کلم، 46 میلی گرم ویتامین C بدن را تامین می کند. گل کلم حاوی مواد مغذی زیادی است در عین حال کالری کمی تولید می کند. یک فنجان گل کلم حاوی تقریبا 46 میلی گرم ویتامین C است یعنی معادل 77% نیاز روزانه یک شخص به ویتامین C ولی تنها 25 کالری انرژی تولید می کند.

آویشن تازه

معمولا آویشن به صورت بسته بندی شده در عطاری ها به فروش می رسد و به عنوان چاشنی، طعم خوبی به غذاها می دهد. سعی کنید از آویشن تازه بیشتر در غذاها استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری آویشن، 1.6 میلی گرم ویتامین C دارد که برابر 3% نیاز روزانه ی یک فرد بالغ به ویتامین C و 1 کالری دارد.

کلم

یک فنجان کلم خوشمزه دارای 663 میلی گرم ویتامین C و 38 کالری است. همچنین کلم منبع بزرگ ویتامین K، پتاسیم، اسید فولیک و آهن است.

جعفری تازه

سبزیجات تازه مثل جعفری را هم برای طعم خوب آن و هم برای فوایدی که برای سلامتی دارد، زیاد مصرف کنید. جعفری تازه غنی از ویتامین C است. یک قاشق غذاخوری جعفری 9% نیاز روزانه فرد به ویتامین C را فراهم می کند. جعفری همچنین منبع پتاسیم، کلسیم، منیزیم، ویتامین A و ویتامین های B است.

بروکلی

اگر در فصل سرد سال به دنبال این هستید که سیستم ایمنی خود را تقویت کنید از بروکلی استفاده کنید. یک فنجان بروکلی خرد شده، 81 میلی گرم ویتامین C دارد که 135% نیاز یک فرد بالغ به ویتامین C است و 31 کالری دارد.

کیوی

اگرچه کیوی میوه ی کوچکی است اما فواید زیادی دارد. یک عدد کیوی 84 میلی گرم ویتامین C دارد یعنی 141% نیاز روزانه ی شخص به ویتامین C را براورده می کند.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -

صفحه بعد >>



  1. واجب بود که ریحان خشک را بنویسی . اگه یک قاشق ریحان خشک دو درصد نیاز روزانه رو تامین میکنه کیه که تو یکروز پنجاه قاشق ریحان خشک بخوره !!!!

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید