• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 02 / 04

آن چه که هر موسیقی دانی باید بداند

موسیقی یک زبان است. اجزایی دارد که کل آن را تشکیل می دهد و این اجزا از قسمت های کوچکتری تشکیل شده است. این جملات از کلمات و کلمات از حروف تشکیل شده اند. برای ساخت جملات شما باید حروف الفبا را یاد بگیرید. سپس باید کلمات را فرا یاد بگیرید و بدایند چگونه این کلمات را در جملات به کار ببرید. موسیقی نیز همین گونه است. ابتدا الفبای آن را می آموزید سپس قطعات را کنار هم می چینید تا عبارت های موسیقی را تشکیل دهید و سپس این ها را کنار هم می گذارید تا یک آهنگ را بسازید.

آن چه هر موسیقی دانی باید بداند

آن چه که هر موسیقی دانی باید بداند

یادگیری اصول اولیه ی موسیقی برای برقراری ارتباط با سایر موسیقیدان ها لازم و ضروی است. چه هنگامی که با هم می نوازیم، روی صحنه بازی می کنیم یا در خانه کنار هم جمع شده ایم باید بتوانیم در مورد چیزی که می نوازیم باهم صحبت کنیم. در این مقاله تئوری های ساده ی موسیقی را برای شما توضیح خواهیم داد.

الفبای موسیقی

الفبای موسیقی مانند الفبای انگلیسی است. یک سیستم حروف که نشان دهنده ی صدای موسیقی به نام نت است. این ساده ترین بخش موسیقی است که موارد دیگر بر پایه ی آن قرار گرفته است.

مقیاس موسیقی

مقیاس، مجموعه ای از نت های موسیقی است که بر اساس بسامد پایه یاpitch (درجه) است. مقیاسی که با افزایش pitch مرتب شده اند را صعودی و مقیاسی را که با کاهش pitch مرتب می شوند را نزولی می نامند.

فواصل یا فاصله ها

فاصله، مسافت یک نت تا دیگری است. هر فاصله، نام خود را دارد. فاصله برای درک و فهمیدن هارمونی مفید است.

آکورد

آکوردها اعضای خاصی از مقیاس هستند که تبدیل به یک صدا شده اند. آکوردها شکل، سازمان و ساختار خاصی به آهنگ می دهند و باعث می شوند آهنگ، صدای خاصی داشته باشد.

کلید مضاعف

این تونالیتی یا کلید اهنگ است. همچنین به ما می گوید کدام نت در حال استفاده است. هرچقدر بیشتر در این مورد کار کنید با مقیاس و ناحیه ی خاص هر کلید بیشتر آشنا می شوید.

نت های موسیقی

موسیقی از نت تشکیل شده است. هر نتpitch ای است که توسط دستگاه های موسیقی ایجاد می شود. هر نت در موسیقی یک نام برای خود دارد. الفبای موسیقی تنها از 7 حرف تشکیل شده است.A تا G

این کار مانند شمردن اعداد است. خوب هنگام شمردن اعداد نیز از 1 شروع می کنید و بعد 2، 3، 4،….

ولی وقتی به 9 می رسید دیگر ادامه نمی دهید بر می گردید و از صفر شروع می کنید و عدد یک را کنار آن می گذارید تا عدد 10 را تشکیل دهید در مورد 20 ،30،40 و … نیز این گونه است. در موسیقی به این مجموعه octavas یا نت های هشت گانه ی موسیقی می گویند.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید