• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 02 / 05

يك جعبه نورپردازي براي عكاسي بسازيد.

من به يك جعبه نورپردازي براي نورپردازي نياز داشتم و به سايت هاي اينترنتي مراجعه كردم تا يكي براي خودم بسازم. از چند تايي خوشم آمد. اما فرصت زيادي نداشتم و يك ساعت براي ساخت جعبه و يك ساعت هم براي عكاسي وقت گذاشتم و با توجه به آنچه كه خوانده بودم اين كار ها را انجام دادم كه فكر مي كنم بد نيست شما را هم با مراحل ساخت آن آشنا كنم.

مواد لازم براي ساخت جعبه نور پردازي

چون تازه اسباب كشي كرده بودم چند جعبه محكم و قوي داشتم و يكي از آنها را كه دو لايه بود استفاده كردم، كه باعث شد بعد از برش كاري باز هم جعبه مورد نظر به اندازه كافي قوي باشد و شكل و چهارچوب خود را حفظ كند.

از كاغد نقشه كشي به ابعاد 14 در 17 اينچ استفاده كردم، كه قيمت بالايي هم ندارد و به وفور در بازار يافت مي شود. و براي پشت زمينه هم يكي دو برگه مقواي نسبتا ضحيم سفيد رنگ استفاده كردم. و به كمك يك چاقو و نوار چسب كار را ادامه دادم.

من بايد از يك ماشين اسباب بازی عكس مي گرفتم و آنرا در ابعاد بزرگتري به نمايش مي گذاشتم. بنابراين نورپردازي اهميت بسياري داشت.

جعبه نورانی بسازید برای عکاسی

ساخت جعبه نورپردازي

ورق هاي كاغذ را اندازه گرفتم و روي جعبه با توجه به ابعاد كاغذ خطوط برش را رسم كردم و با چاقو قسمت هاي اضافي را بريدم. در سه وجه جعبه پنجره هايي ايجاد كردم و يك وجه را براي پايه دست نخورده نگه داشتم. تصوير زير اولين كاغذي را كه روي پنجره بالايي نصب كردم نشان مي دهد.

lbox2

داخل جعبه

بعد از اينكه همه ورق كاغذ هاي را در محل خود نصب كردم داخل جعبه مانند شكل زير بود. حتي اگر بخواهيد مي توانيد وجه چهارم جعبه را هم ببريد و در آن پنجره اي ايجاد نماييد تا جعبه خود را روي سوژه عكاسي قرار دهيد. اگر فقط يك منبع نور داريد بقيه ورقه هاي كاغذ مي توانند نقش رفلكتور را بازي كنند.

lbox3

پشت زمينه

خوب در داخل جعبه هم به يك ورق كاغذ ضخيم يا مقوا نياز داريد تا بتوانيد كف آنرا بپوشانيد. من چون از جعبه اي  با طول نسبتا زياد استفاده كرده بودم بايد دو ورق مقوا استفاده مي كردم ورقه ها را به اندازه عرض مقوا بريدم. از هر ورق كاغذي مي توانيد استفاده كنيد ولي هر چه ضخيم تر باشد بهتر است. همچنين براي برخي عكاسي ها هم از ور قه هاي تيره تر استفاده مي كردم.

lbox4

 

موقعيت نور

من از هر چيزي كه در اطراف خود داشتم براي قرار دادن دو منبع نور  SB-800 در موقعيت استفاده كردم يكي از بالا به سمت پايين مي تابيد و ديگري را در سمت راست قرار دادم تا نور كافي به سنسور هاي دوربين برسد.

lbox5

عكس بگيريد!

در تصوير زير مي توانيد عكسي را كه من گرفته ام ببينيد. من دوربين را روي سه پايه كمي دورتر از سوژه قرار داده ام و با لنز f/5.6 روي آن زوم كرده ام. و اگر دوربين را روي اتومات قرار دهيد تعادل سفيدي را طوري تنظيم خواهد كرد كه پشت زمينه را كمي خاكستري خواهد كرد. نورپردازي دقيقا همان چيزي بود كه  مي خواستم و هيچ درخشندگي و نور شديدي در تصوير ايجاد نشد. جعبه نورپردازي من به اندازه كافي بزرگ بود تا بتوانم زواياي مختلفي به سوژه بدهم و همچنين توانستم پشت زمينه اي صاف و يكدست داشته باشم.

lbox6

در عكس بعدي مي خواستم از يك گوشي تلفن همراه عكس بگيرم بنابراين فكر كردم اگر كمي رنگ مايه آبي به تصوير اضافه كنم نتيجه بهتري خواهم گرفت و اين چنين هم شد براي اين منظور از يك ورقپلاستيكي آبي رنگ استفاده كردم تا احساس و فضاي تجهيزات الكترونيكي را به تصوير اضافه كنم.

 lbox7

با انتخاب f/11 عكس گرفتم . همان مقدار كم آبي جلوه زيبايي به پشت زمينه داده بود. محاسباتم درست از آب درآمد و در يك ساعت جعبه نور پردازي را آماده كردم و در كمتر از يك ساعت عكس هاي خود را گرفتم.

 lbox9

نوشته: راب اسميت

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. تشکر مىکتم از دوستانى که تجربه هاى خودشان را در اختياره ديگران قرار ميدهند و خسته نباشيد ميگم به سايت خوبه ياد بگير دات کام همگى در پناه خداوند

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید