• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 02 / 07

ایجاد یک پروژه‌ی اندروید در ایکلیپس

ابتدا اکلیپس را باز کنید. نگران آشنا نبودن با همه‌ی جزئیات محیط ایکلیپس نباشید. به مرور با آن ها آشنا می شوید ولی در مراحل ابتدایی نیازی به شناخت همه‌ی جزئیات ندارید. برای قدم اول فقط باید شما یک پروژه‌ی ابتدایی ایجاد کنید و با آن در محیط ایکلیپس کار کنید تا با این محیط آشنا شوید. اما این را هم در نظر داشته باشید شما احتمالا نمی توانید روی تمام امکانات ایکلیپس تسلط پیدا کنید، چون بسیار زیادند.

ایکلیپس، هر اپلیکیشنی که شما می خواهید ایجاد کنید را به صورت یک پروژه مدل می کند. برای ایجاد یک پروژه جدید، ابتدا روی New کلیک کنید.

 and1

در منوی ظاهر شده، پوشه‌ی Android را باز و در آن گزینه‌ی Android Application Project انتخاب کنید. سپس روی Next کلیک کنید.

and2

صفحه ی New Android Application برای شما باز می شود. در این صفخه فیلدهای مختلفی را می بینید. اگر روی قسمت متنی فیلد کلیک کنید، ایکلیپس متنی از اطلاعات در باره‌ی آن قسمت برای شما باز می کند. در قسمت Application Name نام برنامه تان را تایپ کنید. هر نامی که تایپ کنید به طور اتوماتیک برای Project Name و Packeage Name نیز در نظر گرفته می شود. شما بعد می توانید آن ها را تغییر دهید اما فعلا اجازه دهید در همین حالت پیش فرض بماند. با کلیک روی Next به صفحه‌ی بعد می روید.

and3

در صفحه‌ی بعد تنظیمات پروژه به شما نشان داده خواهد شد. ایکلیپس به طور پیش فرض برای شما یک آیکون، فعالیت (صفحه‌ی مربوط به رابط کاربری) و فضای کار برای پروژه‌ی شما ایجاد می کند. ترجیحا فعلا به این تنظیمات دست نزنید و Next را کلیک کنید.

and4

در ادامه صفحه‌ی مربوط به آیکون به شما نشان داده می شود. در صورتی که برای برنامه‌تان آیکون خاصی را درنظر داشته باشید می توانید در این صفحه آن را تعیین کنید. در غیر این صورت آیکون پیش فرض ایکلیپس برای برنامه‌ی شما در نظر گرفته می شود. Next را کلیک کنید.

and5

صفحه ی بعد ظاهر شده Create Activity است. فعالیت یک رابط کاربری است که اکثر برنامه ها به حداقل یکی از آن ها نیاز دارند. شما Create Activity را تیک بزنید و Blank Activity را انتخاب کنید، سپس Next را کلیک کنید.

and6

کار تقریبا تمام شده است. در صفحه‌ی آخر شما یک سری اطلاعات کلی در مورد جزئیات فعالیت برنامه‌تان می بینید. قبل از ایجاد پروژه شما می توانید هر کدام از این موارد را تغییر دهید. اما فعلا به آن دست نزنید. Finish را کلیک کنید.

and7

ایکلیپس پروژه‌ی شما را ایجاد و فایل فعالیتتان را باز می کند. در این مرحله در مورد جزییات فایل و دایرکتوری فعالیت نگران نباشید. در ادامه‌ی کار با ایکلیپس کم کم با آن ها آشنا می شوید. فعلا شما یک پروژهی ابتدایی برای شروع کار با ایکلیپس ایجاد کردید.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید