• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 02 / 10

ترتیب انجام مراحل آرایش صورت

هر کاری در زندگی نیاز به ترتیب انجامی دارد. آرایش کردن صورت نیز نیاز به ترتیب انجام مراحل مختلف دارد تا صورت زیبا و آراسته ای را بسازید.

آیا در هنگام آرایش ابتدا لب ها را ماتیک می زنید بعد سراغ آرایش چشم ها می روید؟ در چه مرحله ای رژگونه استفاده می کنید؟ آیا خط چشم را بعد از ریمل می کشید؟ البته چنین نیست که همه ی افراد، تمامی مراحل آرایش را کامل انجام دهند، اما حتی اگر مراحلی را از قلم بیندازید باز هم برای آرایش نیاز به رعایت ترتیب مراحل مختلف دارید.

ابتدا صورت خود را با صابون و آب بشویید.

مرطوب کننده یا پرایمر

فقط یکی از این دو را استفاده کنید یا مرطوب کننده و یا پرایمر.

پرایمر کرم یا لوسیونی است که قبل از هر آرایشی بر روی صورت مالیده می شود تا هم پوشش مناسبی به صورت دهد و هم این که آرایش مدت طولانی تری بر روی پوست باقی بماند. بنابراین پرایمر نقش زیر سازی آرایش را دارد.

مرطوب کننده نقشی در روشن کردن صورت ندارد اما در عملکرد پرایمراختلال ایجاد می کند.

با این که در ترکیب پرایمرها، SPF استفاده شده است ولی همیشه به یاد داشته باشید که از کرم های ضد آفتاب، مرطوب کننده یا فاندیشن استفاده کنید.

آرایش صورت

فاندیشن

فاندیشن کرم رنگی است که بر روی پوست مالیده می شود تا هم حالت یکنواخت و یکدستی به پوست دهد و هم رنگ مناسب و دلخواه را به پوست می دهد.

معمولا ریمل چشم ها، در ابتدای کار زده نمی شود، چون زمانی که سایه ی چشم را می زنند احتمال ریزش ریمل وجود دارد. زمانی که ذرات ریمل روی پوست کرم نزده می ریزد، به سختی پاک می شود. بنابراین بهتر است پد یا ابری را آغشته به فاندیشن کنید و در مرحله ی آخر آرایش هر جا که اشتباه شده است و یا مواد رنگی ریخته است، فاندیشن را بکشید.

آرایش صورت

کانسیلر

اگر بعد از آرایش متوجه شدید که چشم ها چیزی کم دارد درست فکر کرده اید، کمی کانسیلر استفاده کنید.

کانسیلر کرمی است که برای قسمت های منحنی شکل همچون زیر چشم یا اطراف بینی استفاده می شود. ناصافی ها و چین و چروک های پوست را پر می کند و قسمت های آسیب دیده ی پوست را می پوشاند.

پیشنهاد می شود از کانسیلر تنها برای قسمت هایی استفاده کنید که لکه دار یا مخدوش شده و یا دارای جوش و کک و مک می باشد.

آرایش صورت

کرم پودر صورت

سعی کنید از پودر صورت مات خیلی کم رنگ استفاده کنید. این پودر کمک می کند ذرات رنگی ریخته شده از سایه و ریمل را از بین می برد و بعد از آرایش زمانی طول می کشد تا پودر بر روی صورت بنشیند.

آرایش صورت

چشم ها یا لب ها

بعد از صورت، معمولا چشم ها آرایش می شوند اما گاهی برای این که آرایشگر فکر کند که چشم ها را به چه صورتی آرایش کند، ابتدا لب را ماتیک می زند.

در مورد چشم ها

در آرایش چشم ها ابتدا سایه، سپس خط چشم و در نهایت ریمل زده می شود. اما در بسیاری موارد ممکن است هر یک از مراحل پاک و مجددا انجام شود و یا تکمیل شود.

در مورد لب ها

در آرایش لب ها، ابتدا مرطوب کننده، سپس خط لب بعد ماتیک و در نهایت براق کننده بر روی لب بزنید.

اگر خط لب ناموزون یا نامرتب زده شده بود می توانید با انگشت پاک کنید و مجددا خط لب را بکشید این کار را قبل از زدن ماتیک انجام دهید. اگر دوست دارید می توانید از براق کننده ی لب به تنهایی استفاده کنید!

گونه ها

گونه ها در مرحله ی آخر آرایش زده می شوند چون گونه در بین لب و چشم قرار دارد. آرایش گونه یک حرکت رفت و برگشت قلم مویی است و دیگر آرایش تمام خواهد شد.

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



  1. با سلام و خسته نباشید دوست دارم اصولی یاد بگیرم

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید