• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 02 / 10

ترک خوردگی شکم در بارداری

تغییرات زیادی بعد از حاملگی در بدن ایجاد می شود یکی از این تغییرات کشش پوست است. این ترک خوردگی در پوست زمانی اتفاق می افتد که شکم شما شروع به بزرگ شدن کرده و پوست تحمل کافی برای این بزرگ شدن را ندارد. این کشش باعث پاره شدن بافت الاستین که مسئول کشش پوست است شده و در نتیجه باعث ایجاد ترک در پوست می شود.

ترک خوردگی شکم در بارداری

بیشتر زنان باردار در ماه ششم یا هفتم بارداری نشانه هایی از این ترک خوردگی را خواهند دید. اگر مادر شما در دوران بارداری این کشش و ترک خوردگی را داشته است به احتمال زیاد شما نیز آن را تجربه خواهید کرد.

زنانی که پوست تیره دارند، رنگ این نواحی روشن تر از رنگ پوستشان خواهد بود. متاسفانه روشی برای جلوگیری از ترک خوردگی شکم وجود ندارد. در مورد این ترک ها صبور باشید و به یاد داشته باشید نمی توانید تمامی این ترک ها را از بین ببرید. ولی با استفاده از برخی روش ها می توانید اثر آن را کمتر کنید. سعی کنید شکم خود را با روغن ماساژ دهید این کار باعث کاهش نشانه های ترک خوردگی در شکم می شود. برخی از روغن هایی که می توانید برای این کار استفاده کنید عبارتند از:

روغن زیتون

این روغن یکی از بهترین روغن ها رای درمان نشانه های ترک خوردگی شکم بعد از حاملگی است. کمی روغن داخل کف دست بریزید و شکم خود را با آن ماساژ دهید. بعد از اتمام کار حتما دوش بگیرید این یک فرایند زمانبر است ولی مطمئن باشید با این روش جواب می گیرید.

روغن های حاوی ویتامین E

این روغن ها را با کمی مرطوب کننده مخلوط کنید و به طور مرتب روی ترک های شکم قرار دهید.

شما می توانید از سایر روغن ها مانند روغن نارگیل یا آووکادو نیز برای این کار استفاده کنید.

روغن کرچک

کمی از این روغن را در ناحیه ای از شکم که ترک خورده است قرار دهید و آن را با نایلون بپوشانید. بعد یک بطری آب گرم روی آن قرار دهید. بعد از 30 تا 40 دقیقه آن را با آب بشویید.

ژل آلوئه ورا

این ماده یک داروی گیاهی برای درمان ترک های شکم است. این ماده را می توانید از بیرون تهیه کنید و یا از گیاه آلوئه ورا استخراج نمایید.

سفیده ی تخم مرغ

به کار گیری سفیده ی تخم مرغ یک درمان خوب برای ترک شکم است. گفته می شود پروتئینی که در تخم مرغ وجود دارد باعث جوان سازی پوست می شود.

استفاده از آب

سعی کنید آب زیادی بنوشید. مرطوب نگه داشتن پوست باعث کاهش ترک پوست می شود.

اگر از این درمان های خانگی راضی نبودید می توانید از لیزر درمانی استفاده کنید. پزشک می تواند با توجه به نوع و رنگ ترک شکم، از لیزرهای مختلفی استفاده کند.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید