• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 02 / 14

تاثیر آموزش موسیقی بر کودکان

مطالعات جدید دانشگاه ورمونت نشان می دهد که آموزش موسیقی برای کودکان می تواند به تمرکز، کنترل احساسات و کاهش اضطراب آن ها کمک کند.

تاثیر آموزش موسیقی بر کودکان

با بزرگ شدن کودکان ضخامت کورتکس یا لایه ی خارجی مغز تغییر می کند. در مطالعات قبلی، محققان دریافته بودند که ضخیم یا نازک شدن کورتکس در نواحی خاصی از مغز نشان دهنده ی اضطراب یا افسردگی، مشکلات تمرکز، خشونت و مشکلات کنترل رفتار حتی در کودکان سالم است.

در مطالعه ی اخیر، دانشمندان اثر فعالیت های مثبتی همچون آموزش موسیقی بر کورتکس را مورد آزمایش قرار دادند. بر اساس مدل تحقیقاتی، هر چیزی که در اطراف کودک وجود دارد مانند والدین، معلمان، دوستان و غیره در سلامتی روانی او تاثیر بسزایی دارند. موزیک مهمترین بخش این مدل تحقیقاتی بود.

نواختن موسیقی باعث تغییر ناحیه ی حرکتی در مغز می شود زیرا این کار نیازمند هماهنگی و حرکت در بدن است. همچنین تغییراتی در ناحیه ی تنطیم کننده ی رفتار رخ داده بود. به عنوان مثال تمرین های موسیقی در ضخامت کورتکس که مربوط به عملکرد اجرایی، کار کردن حافطه، کنترل تمرکز و سازمان دهی و برنامه ریزی برای آینده است، تاثیر دارد.

پس زمینه ی موسیقی کودک نیز به نظر می رسد مرتبط با ضخامت قشر مغز که نقش اساسی در کنترل های مهارتی و پردازش احساسات دارد، است. این مطالعه از فرضیه ی Hudziak نیز پشتیبانی می کند. طبق این فرضیه نواختن ویولون ممکن است بهتر از دارو به کودکان در مقابله با اختلالات روانی کمک کند.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید