• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 02 / 23

خوراک بروکلی

مواد لازم:
  • بروکلی نصف عدد
  • سیب زمینی 2 عدد
  • پیاز 1 عدد بزرگ
  • رب 1 قاشق در صورت تمایل
  • نمک، فلفل به میزان لازم
 borookly2
طرز تهیه:

بروکلی را چند دقیقه در آب نمک خیس کنید تا ضدعفونی شود سپس آن را بشویید.

پوست ساقه ی بروکلی را جدا کنید. اگر پوست ساقه را نگیرید این خوراک، لذیذی و لطافت خود را نخواهد داشت و هضم و جویدن بروکلی نیز مشکل تر خواهد شد.

خوراک بروکلی

بروکلی پوست کنده شده را به صورت نگینی خرد کنید. دو روش برای پخت بروکلی وجود دارد.

یکی این که بروکلی را در قابلمه ای بریزید و با یک استکان آب اجازه دهید آب پز و مغز پخت شود. حدود نیم ساعت نیاز به پخت دارد و در انتها باید آب بروکلی خشک شود.

روش دوم این که به صورت بن ماری یا غیر مستقیم، بروکلی را مغز پخت کنید. می توانید از دستگاه بخارپز استفاده کنید و یا در قابلمه ای مقداری آب بریزید، روی قابلمه به جای درب آن صافی یا صفحه ی مشبک یا توری را قرار دهید. بروکلی را روی این صفحه بگذارید و اجازه دهید آب به جوش آید و بروکلی با دمای بالای بخار آب حاصله مغز پخت می شود.

سیب زمینی را بشویید. پوست کنید و آن را به شکل حبه حبه یا نگینی خرد کنید. در روغن داغ سیب زمینی ها را سرخ کنید و کنار بگذارید.

پیاز را نیز نگینی سرخ کنید تا طلایی شود.

حال مواد پخته شده ی بالا را در ماهی تابه به یکدیگر مخلوط کنید. نمک و فلفل را نیز اضافه کنید و دقایقی تفت دهید تا مواد، مزه ی یکدیگر را بگیرد.

در صورت تمایل می توانید یک قاشق غذاخوری رب را به خوراک اضافه کنید تا خوراک بروکلی رنگ قرمزی پیدا کند.

خوراک بروکلی آماده است.

بسیاری از افراد تصور می کنند بروکلی فقط برای سالاد و آن هم به مقدار کم فقط برای تزیین روی سالاد استفاده می شود در صورتی که با بروکلی، خوراک بسیار خوش مزه و پرخاصیتی می توان تهیه کرد.

خوراک بروکلی هم خاصیت زیادی دارد و هم به علت ظاهر زیبایی که دارد حتی بچه ها هم از طعم و شکل این غذا استقبال می کنند. در ضمن بسیار ساده با مواد در دسترس و کمی تهیه می شود حتی زمانی که مهمانان شما بدون خبر قبلی آمده اند و می خواهید غذایی سریع و خوش مزه درست کنید می توانید خوراک بروکلی را انتخاب کنید.

نوش جان

ندا مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



  1. سلام خسته نباشین .من این غذا رو درست کردم.خیلی خیلی خوشمزه شد .البته من یه چند تایی قارچ هم بهش اضافه کردم .از سایت خوبتون ممنون

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید