• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 02 / 24

دریاچه ی هیلی یر (دریاچه صورتی)، استرالیا

کشف

باور بر این است که این دریاچه اولین بار سال 1802 توسط تیم اکتشافی متیو فلیندر کشف و دیده شده است. فلیندر ها پس از صعود به قله ی جزیره (بلندترین قله که به افتخار آن ها فلیندر نامیده شده)، دریاچه ی صورتی را یافته اند. جان تیستل ناخدای کشتی مقداری از آب دریاچه را که از نمک اشباع شده بود را با خود همراه آورد تا بر رویش پژوهش هایی انجام گیرد.

دریاچه صورتی

دریاچه صورتی

غرب استرالیا میزبان تعدادی از دریاچه های صورتی خارق العاده است. دریاچه ی هیلی یر، دریاچه ای صورتی در جزیره ی میانی و بزرگ ترین آن ها در میان جزایری است که مجمع الجزایر ریچرچه را در کنار صخره ی اسپرانس شکل می دهد.

رنگ دریاچه از بالا، صورتی آدامسی دیده می شود. طول آن حدود 600 متر می باشد و ساحل شنی و متراکم از درختزار های اکالیپتوس و paperbark (درختی که پوست آن به شکل برگه برگه بوده، اندازه ای متوسط داشته و بومی نیو کالدونیا گینه نو و سواحل صخره ای غرب استرالیا می باشد) دارد و نوار باریکی از شن و سبزه زار آن را از اقیانوس آبی جنوبی جدا می سازد.

هیچ کس دقیقا نمی داند چرا رنگ دریاچه صورتی است. دانشمندان حدس می زنند که این رنگ صورتی از رنگ باکتری می آید که در پوسته های نمکی زندگی می کند.

جزیره ی میانی و دریاچه ی صورتی اش در طبیعتی بکر واقع شده اند. تنها راه دیدن این دریاچه نمای بالای آن است.

دریاچه صورتی نزدیک اسپرانس هم دریاچه ی صورتی دیگری پشت چندی از جذاب ترین چشم انداز های استرالیا و در 7 کیلومتری اسپرانس واقع شده است.

در شرایط آب و هوایی مناسب، رنگ دریاچه به خاطر تراکم بالای خزه ها، صورتی سایه دار می شود.

این دریاچه را به عنوان زیستگاه بین المللی پرندگان و منطقه ی مهم پرندگان (IBA) می شناسند چراکه تعداد بسیار زیادی از پرندگان بومی و مهاجر را پناه می دهد.

soorati1

کارهایی که می توان انجام داد

فعالیت های تفریحی را می توان در اسپرانس انجام داد، مانند: اسب سواری، دوچرخه سواری، ماهیگیری، غواصی، تماشای وال ها (اواسط اردی بهشت تا اوایل آبان)، موج سواری، کایاک سواری، صخره نوردی و تورهای 4 چرخه رانی.

گشت جزایر و طبیعت وحش مجمع الجزایر ریچرچه در تورهای اسپرانس گنجانده شده است.

موزه اسپرانس

موزه ی اسپرانس شامل مواردی از تاریخ محل همچون خاطرات و یادگاری های کاشفان، چیز هایی که از کشتی های شکسته بجا مانده، تکه هایی از ایستگاه فضایی آمریکا که در سال 1980 در اسپرانس به زمین افتاده و دست ساخته های غیر عادی و آنتیک، می شود.

دیگر تفریحات

در انتهای موج شکن های شهر، صخره ی دریایی مصنوعی وجود دارد که مکان خوبی برای ماهیگیری و قدم زنی است. از اسپرانس از جاده ی ساحل توایلایت به سمت غرب که حرکت کنید ، ساحل غربی، منطقه ی چپ من، ساحل بهشت آبی، ساحل چهارم و ساحل توایلایت را خواهید دید. بر روی شن های سفید و نرم و صخره های گرانیتی قدم بزنید و تغییر رنگ اقیانوس از آبی یاقوتی کم رنگ در نزدیکی ساحل تا آبی سیر در دور دست ها نزدیک مجمع الجزایر را تماشا کنید.

در قسمت کوژ دریاچه دید پانورامیک به اسپرانس، خلیج اسپرانس، دریاچه صورتی و جزایر خارج صخره وجود دارد.

همچنین اسپرانس ورودی پارک ملی کیپ له گراند، استوکس و کیپ آرید به شمار می آید.

ترجمه: میلاد خراسانیان

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید