• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 02 / 24

انتخاب پرده ی مناسب برای منزل

همه ی طراحان دکور معتقدند اگر پرده های منزل به درستی انتخاب شوند، تاثیر زیادی بر زیبایی اتاق خواهند گذاشت. برای انتخاب یک پرده مناسب باید به نوع پارچه، رنگ آن، بلندی و کوتاهی آن دقت کافی را داشته باشید.

 parde1

رنگ و نوع پرده

جنس یکی از مهم ترین بخش انتخاب پرده است. هر چقدر جنس پرده بهتر و مرغوب تر باشد به مدت طولانی تری می توانید از آن استفاده کنید و این کار برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود. اکر جنس پرده بسیار سنگین باشد مطمئن باشید هنگام آویختن، چین های آن به خوبی خود را نشان نمی دهند.

نور خورشید باعث می شود به مرور زمان پرده ی شما خراب شده و از بین برود.

در انتخاب پرده نوع اتاق را در نظر داشته باشید. برای فضاهای رسمی از پرده های ابریشمی و مخملی استفاده کنید. در مورد اتاق های نیمه رسمی از پرده های کتان استفاده کنید. از پرده های کتان می توانید برای بیشتر فضاها استفاده کنید.

در هنگام انتخاب پرده باید تصمیم بگیرید می خواهید آن را با دکور خود ترکیب کنید یا نه. برای این کار بهتر است رنگ دیوار و پرده را با هم ست کنید. ولی به این نکته توجه داشت باشید که از رنگ تیره تری برای پرده استفاده کنید به عنوان مثال اگر رنگ دیوارهای شما آبی است، رنگ پرده را آبی تیره انتخاب کنید.

پرده مناسب منزل

از پرده هایی استفاده کنید که با وسایل منزل شما همخوانی داشته باشد به عنوان مثال در منازلی که سقف بلندی دارند از پرده های بلند تر استفاده کنید. یکی از اشتباهاتی که بیشتر مردم مرتکب می شوند این است که آن ها یک نوع پرده انتخاب می کنند و آن را برای تمام اتاق های خود به کار می گیرند ولی هر اتاقی می تواند پرده ی مخصوص به خود را داشته باشد.

آخرین نکته ای که هنگام انتخاب پرده باید مد نظر داشته باشید مساله ی نور و روشنایی است . پرده های سنگین مانع عبور نور از پرده شده و اتاق را تاریک می کنند. از این نوع پرده ها می توانید در اتاق خواب خود استفاده کنید.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید