• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2013 / 08 / 26

لپه پلو

مواد لازم:

  • برنج 2 پیمانه
  • لپه 3/4 پیمانه
  • گوشت چرخ کرده 150 گرم
  • پیاز 1 عدد
  • رب 2 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

لپه پلو

طرز تهیه:

برنج را با 2 قاشق غذاخوری نمک خیس کنید بگذارید چند ساعت بماند،  ولی لپه را 1 ساعت خیس کنید کافیست.

پیاز را تفت دهید تا سبک شود. گوشت را اضافه کنید و تفت دهید. رب، نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید هم بزنید تا رب و ادویه با گوشت یکدست شود. آب لپه را که خیس کرده بودید خالی کنید و لپه را در مواد گوشتی تفت دهید. این کار باعث می شود تا لپه شکل خود را حفظ کند و بعد از پختن له نشود. در حد 2 استکان آّب بریزید تا لپه و گوشت بپزد.

قابلمه را به اندازه 4 تا 6 پیمانه آب کنید روی اجاق بگذارید تا بجوشد. نمک و برنج از قبل خیس شده را اضافه کنید. بستگی به نوع برنج باید بقدری بجوشد که در زیر فشار انگشتان به زحمت له شود. در این مرحله برنج را آبکش کنید. کف قابلمه را کمی روغن ریخته، سیب زمینی را حلقه حلقه نازک کنید کف قابلمه بچینید.

 نکته مهم در تهیه ته دیگ خوب و برشته اینکه: اولا قابلمه باید کاملا خشک باشد سپس روغن ریخته شود و ثانیا سیب زمینی کمی در کف قابلمه سرخ شود.

سپس برنج و مواد گوشتی را لایه لایه روی ته دیگ بریزید. زیر قابلمه شعله پخش کن بگذارید و برای دقایقی زیر قابلمه را بلند کنید تا بخار کند. سپس به مدت 30 تا 40 دقیقه شعله را کم کنید تا لپه پلو دم بکشد.

لپه پلو از انواع برنجهای مخلوط است که با ماست یا ترشی و سبزی و سالاد سرو می شود.

وقتی از پلو خورشت خسته شدید حتما لپه پلو را امتحان کنید. چون غذایی است که سریع و با حداقل مواد آماده می شود. در ضمن دارای پروتئین و نشاسته مناسبی برای رشد کودکان نیز می باشد.

سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید