• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 03 / 02

آموزش ساخت لوستر فنجانی – کاردستی

لوستر فنجانی خصوصا برای اتاق بچه ها بسیار زیبا و جذاب است. از بچه ها بخواهید در تهیه فنجان های روی لوستر با شما همکاری کنند تا لوستر فنجانی این کاردستی کاربردی از نظر آن ها جذاب تر و با اهمیت تر جلوه کند.

وسایل مورد نیاز برای ساخت لوستر فنجانی
  • برای تهیه این لوستر نیاز به حباب بزرگی دارید که هم می توانید خود تهیه کنید و هم می توانید از بازار آماده بخرید. حباب به شکل دایره است که بالا و پایین آن باز گذاشته شده است تا لامپ درون آن قرار داده شود. در انتهای حباب نخ محکم یا سیمی قرار دارد که بتوان لوستر را به لامپ متصل کرد. اگر حباب همانند حبابی که در این شکل می بینید دارای دوایری بر روی آن باشد راحت تر می توانید ردیف های مختلف را تشخیص دهید و کار شما نظم بیشتری پیدا می کند.

     hobab1

  • همین طور نیاز به نیم دایره های کاغذی کوچکی دارید که روی لوستر بزرگ بایستی چسبانده شود. این نیم دایره ها سه بعدی و شبیه فنجان هستند، می توانید آن ها را از بازیافت یا کاغذهایی که دور ریختنی هستند، بسازید تا به تولید کمتر آشغال و حفظ محیط زیست کمک کرده باشید. همچنین می توانید فنجان های آماده را از مغازه های فروش لوازم قنادی تهیه کنید که مخصوص کاغذ زیر شیرینی یا حلوا می باشد. نیم دایره ها بایستی یک اندازه و با یک قالب زده شده باشند. همچنین بهتر است فنجان ها را همرنگ حباب بزرگ و لوستر انتخاب شود.
  • دیگری چسب تفنگی یا چسب حرارتی است که برای چسباندن فنجان ها روی لوستر استفاده می شود. چسب را به بچه ها ندهید چون ممکن است حرارت آن دستشان را بسوزاند.

چسب را به برق بزنید تا گرم شود. فنجان های کاغذی را دقیقا مماس با لبه ی بالایی لوستر بچسبانید.

hobab22

دایره اول در لوستری که اینجا آموزش می دهیم به قطر 7 سانتی متر است و نیاز به چسباندن 10 فنجان کاغذی در کنار یکدیگر دارد. قبل از چسباندن فنجان ها، برای این که کار تمیزتری ارائه دهید، تعداد فنجان های لازم بر روی دایره اول را محاسبه کنید. چسب را به انتهای بسته فنجان بزنید و بعد از زدن چسب، فنجان ها را کمی فشار دهید تا کاملا بر روی لوستر محکم شوند.

hobab3

دایره ی اول دور لبه ی بالایی لوستر را کامل کنید یعنی فنجان ها را در کنار یکدیگر بچسبانید تا دایره کامل شود و فضای خالی باقی نماند.

در ردیف دوم، هر فنجان را بین دو فنجان ردیف بالایی بچسبانید.

hobab4

مرحله ی بالا را برای ردیف سوم و چهارم تکرار کنید یعنی هر فنجان را بین دو فنجان ردیف بالایی قرار دهید.

آموزش ساخت لوستر فنجانی

از ردیف پنجم به بعد چون قطر دایره بیشتر شده و دایره بزرگ تر می شود، فنجان ها را به صورت ردیف های عمودی بچسبانید یعنی هر فنجان را درست در زیر فنجان بالایی قرار دهید. چسباندن فنجان ها در ردیف های عمودی کار دشواری است که با تمرین بیشتر، سعی کنید فضای خالی به اندازه ی یک فنجان در میان ردیف ها باقی نماند. این کار چیدمان زیبایی تری به لوستر می دهد. این کار را ادامه دهید تا به انتهای دیگر لوستر برسید.

hobab6

چنانچه نزدیک لبه انتهایی لوستر شدید همانند دو یا سه ردیف بالایی لوستر، فنجان های هر ردیف را بین دو فنجان ردیف بالایی بچسبانید تا به دایره ی انتهایی یعنی مماس با لبه ی باز لوستر برسید. در مرحله ی آخر، فنجان را بررسی کنید تا هر یک که شل است محکم کنید.

hobab7

در این مرحله لوستر فنجانی زیبا که کار دست شماست، آماده شده است. آن را در اتاق بچه یا اتاق خواب یا در پذیرایی نصب کنید و از دیدن آن لذت ببرید.

آموزش ساخت لوستر فنجانی

سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید