• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 03 / 03

برانی اسفناج

مواد لازم:
برانی اسفناج
طرز تهیه:

اسفناج را پاک کنید البته نه فقط برگ های آن، بلکه تنها قسمت انتهایی اسفناج را جدا کنید و بقیه آن یعنی برگ و ساقه را نگه دارید. اسفناج را تمیز بشویید چون معمولا مقدار زیادی گل و لای دارد.

اسفناج شسته شده را در قابلمه ای بریزید، زیر گاز را روشن کنید. بعد از چند دقیقه اسفناج آب میندازد و حجم آن کم می شود. زمانی که آب پس داده شده از اسفناج، خشک شد، آن را با گوشت کوب و یا در دستگاه 1،2،3 کاملا له کنید به طوری که یکدست شده و ریشه ریشه های ساقه باقی نماند.

اسفناج له شده را مجددا در قابلمه بریزید و با کمی روغن تفت دهید. روغن کنجد طعم خوبی به این خوراک می دهد. آن را هم بزنید تا ته نگیرد.

سیب زمینی ها و پیاز را پوست کنید. به دو روش می توانید آن ها را خرد کنید. طریقه خرد کردن سیب زمینی و پیاز مانند هم باشد یا به دستگاه بزنید و حالت کاملا ریز و له شده پیدا کند و یا هر دو را به صورت نگینی و به اندازه یک بند انگشت خرد کنید.

ابتدا سیب زمینی ها را سرخ کنید و بردارید. سپس پیاز را سرخ کنید. سیاه دانه، نمک و فلفل سیاه اضافه کنید. سیاه دانه بسیار پرخاصیت و همین طور طعم خوبی به این خوراک می دهد.

تمامی مواد بالا شامل سیب زمینی و پیاز سرخ شده و اسفناج تفت داده شده را در قابلمه ای تفت دهید.

تخم مرغ ها را در کاسه جداگانه ای هم بزنید و روی مواد بالا بریزید چند دقیقه ای اجازه دهید تخم مرغ نیز بپزد و در این حین مدام هم بزنید چون برانی سریع ته می گیرد.

برانی اسفناج این خوراک خوشمزه و پرخاصیت آماده است. می توانید آن را با قاچ هایی از گوجه فرنگی تزیین کنید.

این خوراک را می توانید به عنوان شام و یا عصرانه میل کنید و حتی در میهمانی های عصرانه به عنوان دسر، گزینه ی مناسبی می باشد. طبق تجربه ای که داشته ایم بچه ها نیز برانی اسفناج را دوست دارند و با اشتیاق زیاد می خورند.

نوش جانتان

سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید