• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 03 / 09

نگاهی به زندگی ملکه ویکتوریا

نام کامل: آلکساندرینا ویکتوریا

تولد: 1819 در لندن

پدر: ادوارد، دوک اف کنت چهارمین پسر جرج سوم، پادشاه انگلستان

مادر: ویکتوریا ماریا لوئیزا

ملکه ویکتوریا معروف ترین زنی است که در تاریخ انگلستان به سلطنت رسیده است و طولانی ترین دوره تاریخ امپراطوری انگلیس یعنی 64 سال حکومت کرده و در مقایسه با تمام سلاطین انگلستان اعم از زن و مرد، بیشتر از همه ی آن ها در تعیین مسیر تاریخ این کشور اثر گذاشته است.

 maleke1

در دوران طولانی ملکه ویکتوریا، انگلستان به منتهی درجه ی قدرت خود رسید و عنوان «امپراطوری که آفتاب در آن غروب نمی کند» در همین دوره به انگلستان داده شد.

دوک اف کنت، پدر ویکتوریا، در 50 سالگی با پرنسس آلمانی، ویکتوریا ماریا لوئیزا، بیوه 32 ساله، ازدواج کرد و ویکتوریا محصول این ازدواج بود.

پدر ویکتوریا، دوک اف کنت، در سال 1820 زمانی که او یک ساله بود، فوت کرد و بدهی سنگینی برای خانواده خود به ارث گذاشت. بعد مرگ پدر، تحت سرپرستی عمویش جرج چهارم که بر تخت سلطنت بود، قرار گرفت. ویکتوریا و مادرش به لقب دوشس اف کنت شهرت داشتند.

ویکتوریا از سن 13 سالگی شروع به نوشتن یادداشت های روزانه خود کرد.

ویکتوریا به ندیمه آلمانی خود «لزن» دلبستگی داشت. لزن به او زبان های آلمانی، فرانسه، موسیقی و رقص را آموخت.

پس از جرج چهارم، ویلیام چهارم عموی دیگر ویکتوریا به سلطنت رسید و پس از او پرنسس ویکتوریا در سن هجده سالگی ملکه انگلستان شد.

در آغاز سلطنت ملکه ویکتوریا، دو حزب «ویگ» یا لیبرال و حزب «توری» یا محافظه کار وجود داشت.

نخست وزیر انگلستان، لرد ملبورن، از حزب ویگ بود که تا سه سال بعد از جلوس ملکه بر سر کار بود و ملکه را در امور مختلف یاری می داد.

لرد ملبورن، پس از رفع چند چالش از پیش روی ملکه، به فکر یافتن شوهر مناسبی برای او افتاد. یکی از نامزدهای ازدواج با ملکه ویکتوریا، پرنس آلبرت، برادرزاده دوشس آف کنت و لئوپولد پادشاه بلژیک بود. طبق رسوم درباری انگلیس، هیچکس نمی تواند از یک ملکه خواستگاری نماید و این ملکه بود که می بایست به پرنس آلبرت پیشنهاد ازدواج نماید.

مراسم ازدواج ملکه ویکتوریا و پرنس آلبرت روز 10 فوریه 1840 در لندن برگزار شد. ملکه عاشقانه شوهرش را دوست داشت و این عشق با گذشت زمان عمیق تر می شد.

در ماه نوامبر 1840 اولین فرزند ملکه به دنیا آمد و او را به نام مادر، ویکتوریا، نامگذاری کردند. سال بعد پسر آن ها «آلبرت ادوارد» نام نهاده شد. پس از این دو فرزند، صاحب چهار دختر و سه پسر دیگر شدند که همه آن ها با خانواده های سلطنتی اروپا وصلت کردند و ارتباط انگلستان را با کشورهای اروپایی استحکام بخشیدند.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید