• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 04 / 11

بیوگرافی متیو مک کانهی

نام: متیو دیوید مک کانهی

پیشه: بازیگر، تهیه کننده

زاده: 4 نوامبر 1969 در یووالده، تگزاس

پیش درآمد

متیو مک کانهی بازیگر و تهیه کننده ی زاده ی 4 نوامبر 1969 در یووالد ایالت تگزاس است. او فارغ التحصیل دانشگاه تگزاس آستن است. نقطه ی عطف نخست او سال 1993 و فیلم «گیج و ویج» بود. فیلم های مهم دیگر او عبارتند از: زمانی برای کشتن 1996، آمیستاد (کشتی حمل برده ها در اواسط قرن 19) 1997، لجن 2012 و باشگاه خریداران دالاس 2013. سال 2014 نیز با بازی در سریال «کارآگاه حقیقی» شبکه ی HBO خط سیر خود را به خوبی ارتقا داد.

 bazigarkanhi1

دوران کودکی و آغاز بازیگری

مک کانهی در دبیرستان لانگ ویو گلف و تنیس بازی می کرد و هم کلاسی هایش او را جذاب ترین دانش آموز مدرسه می شناختند.

ادامه تحصیلاتش در دانشگاه تگزاس آستن بود و سال 1993 فارغ التحصیل شد. گرچه در گذشته هم در تبلیغات و نقش های کوتاه چند فیلم بازی کرده بود، اما نقطه ی آغاز بازیگری اش سال 1993 و فیلم «گیج و ویج» بود. کارکتر تحسین برانگیز دیوید وودرسان او، راه را برای او باز کرد و به نوعی سنگ محک توانایی هایش شد.

مک کانهی که به عنوان شخصیتی خوش برخورد و آراسته شناخته شده بود خیلی سریع به مرد نقش های اول بدل شد و سال 1996 در کنار ساندرا بولاک، ساموئل ال جکسون و کوین اسپیسی در فیلم «زمانی برای کشتن» ایفای نقش کرد.  پس از آن فیلم مطبوعات شایعاتی را مبنی بر رابطه ی او و بولاک دامن زدند اما منابع نزدیک به آن دو تاکید کردند که آن ها فقط دوست هستند.

ستاره شدن

سال 1996 با قرار گرفتن عکسش بر روی جلد مجله Vanity Fair، مک کانهی به عنوان ستاره ی در حال ظهور هالیوود شناخته شد. همان سال، چندین پروژه ی درام هم داشت که استعداد بازیگری اش را هرچه بیشتر به رخ کشید. سال 1997، با جودی فاستر در فیلم «تماس» ایفای نقش کرد که فیلمی علمی تخیلی به کارگردانی رابرت زمکیس بود. دیگر فیلمش در سال 97، «آمیستاد» اسپیلبرگ بود که در آن نقش وکیل برده های آفریقایی را بر عهده داشت که بروی کشتی آمیستاد دست به شورش زده بودند.

سال 99 با بازی در فیلم اد تی وی به کارهای کمدی بازگشت؛ هرچند این کار چه از لحاظ فروش و چه نقد ناامید کننده بود.

نقش های اخیر

مک کانهی، سال 2001 در کنار جنیفر لوپز در فیلم «برنامه ریز مراسم ازدواج» و سال 2003 در کنار کیت هادسون در فیلم «چگونه مردی را در 10 روز از دست بدهیم» که هر دو کمدی رمانتیک بودند بازی کرد. سال 2005 در فیلم صاحارا، ژانر اکشن را تجربه کرد و همان جا به پنلوپه کروز همبازی خود در آن فیلم علاقه مند شد. همان سال در کنار آل پاچینو در تریلر درام دو نفر برای پول نیز ایفای نقش کرد. البته گرچه نه صاحارا و نه دو نفر برای پول در باکس آفیس رتبه ی خوبی نیاوردند، شهرت او همچنان در سطح بالایی باقی ماند.

سال 2006، بازگشت دوباره ی او به کمدی رمانتیک با بازی در فیلم شکست در اجرا در کنار سارا جسیکا پارکر بود. سال 2008 نیز بار دیگر در کنار کیت هادسون در فیلم پایرایت (سولفور آهن که معمولا با طلا اشتباه گرفته می شود) ظاهر شد؛ کمی پیش از پخش فیلم، مک کانهی در سایتش اعلام کرد که دارد پدر می شود و او و نامزدش کامیلا آلوز چشم براه پسرشان لووی آلوز مک کانهی در روز 7 جولای 2008 هستند. همان سال در فیلم «طوفان گرمسیری» نقش اوون ویلسون را نیز ایفا کرد.

سال 2009 در کنار جنیفر گارنر و مایکل داگلاس در فیلم «ارواح دوست دخترهای پیشین» بازی کرد. پس از استراحت در سال 2010، سال 2011 در دو فیلم «وکیل لینکلن» و «قاتل جو» بازی کرد. سال 2012، او در فیلم «لجن» بازی کرد که هم فروش قابل توجهی داشت و هم تحسین منتقدان را بر انگیخت. همان سال با بازی در کمدی «مایک جادویی» نیز توجه همگان را به خود جلب کرد.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید