• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 04 / 13

چگونه بدن شما سموم را دفع می کند؟ قسمت اول

ایده ها و عقاید عجیبی در مورد سم زدایی وجود دارد. تبلیغات زیادی در مورد دفع سموم از کلیه ها و کبد وجود دارد. به هرحال برخی از افراد وجود دارند که مطمئن هستند این برنامه ها و تبلیغات برایشان مفید است.

چگونه بدن سموم را دفع می کند

ناشتا بودن برای یک یا دو روز و بدون وجود پروتئین در رژیم غذایی می تواند عملکرد سم زدایی فاز 1 و 2 کبد را مختل سازد. سم زدایی مقوله ی بسیار مهمی است. به همین خاطر در این مقاله اصول اولیه ی آن را توضیح خواهیم داد.

شما دائما در معرض سموم هستید این موقعیت زمانی بدتر می شود که شما در نزدیکی مکان هایی با آلودگی سنگین و آفت کش ها باشید، غذاهایی با کیفیت پایین بخورید، آب تصفیه نشده بنوشید و یا در خانه ی کثیف و آلوده زندگی کنید. همچنین بدن شما سموم حاصل از متابولیسم را نیز تولید می کند این مطلب نیز زمانی بدتر می شود که مشکلات گوارشی و یا سینوسی داشته باشید، تحت شرایط استرس زا باشید، در دوره ی نقاهت بعد از عمل جراحی قرار داشته باشید، خواب کافی نداشته باشید و یا ورزش نکنید.

به عبارت دیگر هر روز باید کارهایی برای پاکسازی بدن از سموم انجام دهید. این بدین معنی است که شما باید از روش های سم زدایی مختلفی بسته به شرایط و موقعیت های مختلف استفاده کنید. از آنجایی که زمان خواب، زمان اولیه ی پاکسازی بدن است، این که بعد از خواب چه حسی دارید و چقدر طول می کشد تا سیستم انرژی بدن شما به حالت طبیعی برگردد، نشان دهنده ی این است که سیستم پاکسازی و سم زدایی بدن شما چگونه کار می کند. هیچ چیزی بدتر از این نیست که از خواب بیدار شوید و احساس کنید اصلا نخوابیده اید این نشان دهنده ی یک جمع شدگی سموم در بدن است. در مجموع چند سیستم حذف سموم وجود دارد که باید در راستای یکدیگر عمل کنند.

سیستم های حذف کننده سموم عبارتند از:
  • دفع زباله ها و پسماندهای سلولی به خصوص اسید لاکتیک.
  • دفع مواد زائد بزرگ از طریق غدد لنفاوی (مواد زائد کوچک تر وارد رگها شده از طریق تنفس دفع شده و یا به طور مستقیم به کبد فرستاده می شود).
  • پردازش سموم توسط کبد. بیشتر این سموم به سمت صفرا فرستاده می شود و سپس به سمت دستگاه گوارش می رود تا پاکسازی نهایی انجام شود. (برخی از سموم قابل حل در آب بوده و به سمت کلیه ها می رود و از طریق ادرار دفع می شود).
  •  پاکسازی نهایی محصولات دفعی توسط دستگاه گوارشی.

این چهار سیستم معمولا پشت سر هم انجام می شود. هر اختلالی در یکی از این مراحل، باعث برگشت سموم به بدن شده و مشکلات زیادی را ایجاد می کند.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید