• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 04 / 29

از جینسینگ بیشتر بدانید

نام عمومی: جینسینگ آسیایی، جینسینگ چینی، جینسینگ کره ای، جینسینگ

نام لاتین : Panax ginseng

مقدمه:

این مقاله اطلاعات اساسی در مورد جینسینگ از جمله نام عمومی، نظرات و تحقیقات دانشمندان و عوارض جانبی را بیان خواهد کرد.

از جینسینگ بیشتر بدانید

جینسنگ آسیایی بومی چین و کره است و در سیستم های مختلف پزشکی برای قرن ها استفاده می شده است. ادعای درمان جینسینگ آسیایی متعدد هست و شامل بهبود سلامت کلی بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد.

به طور سنتی از جینسینگ آسیایی در بهبود سلامتی بدن در دوره ی نقاهت، افزایش استقامت بدن، بهبود عملکرد جسمی و ذهنی، کاهش سطح گلوکز خون، درمان اختلال در نعوظ، هپاتیت C، علائم مربوط به یائسگی و کنترل فشار خون استفاده می شود. ریشه ی جینسینگ آسیایی شامل مواد شیمیایی فعالی به نام جینسنوزید می باشد که تصور می شود مسوول خواص دارویی این گیاه است. ریشه ی این گیاه خشک شده و برای تولید کپسول، چای، کرم، عصاره و سایر موارد مورد استفاده قرار می گیرد.

نظرات و تحقیقات دانشمندان:
  • برخی از مطالعات نشان می دهد جینسینگ آسیایی ممکن است سطح گلوکز خون را پایین بیاورد. سایر مطالعات نیز در مورد اثرات مثبت این ماده بر سیستم ایمنی بدن انجام گرفته است.
  • اگرچه تحقیقات زیادی در مورد جینسینگ آسیایی انجام گرفته است، ولی نتایج تحقیقات تا به امروز از ادعای درمانی این گیاه پشتیبانی نمی کند. تنها تعداد کمی آزمایش های بالینی با کیفیت و پیشرفته انجام شده است. بیشتر شواهد مقدماتی و بر اساس آزمایش های آزمایشگاهی و در سطح کوچک می باشد.
عوارض جانبی و هشدارها:

استفاده ی کوتاه مدت و در مقادیر کم جینسینگ هیچ عارضه ای برای افراد ندارد. بیشتر دانشمندان بر این باورند که استفاده ی طولانی مدت از این ماده می تواند اثرات جانبی در پی داشته باشد. بیشتر عوارض جانبی این ماده عبارت است از سر درد، خواب و مشکلات دستگاه گوارش. جینسینگ آسیایی ممکن است آلرژی زا باشد. گزارشی از حساسیت پستان، بی نظمی های قاعدگی و فشار خون بالا در ارتباط با محصولات جینسنگ آسیایی وجود دارد اما اجزای این محصولات مورد تجزیه و تحلیل قرار نگرفته اند پس این اثرات ممکن است به خاطر سایر داروهای گیاهی در محصول باشد. جینسینگ آسیایی ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. این اثر بیشتر در افراد مبتلا به دیابت دیده می شود. بنابراین این افراد در مصرف جینسینگ با سایر داروها باید احتیاط کنند.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید