• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 09

جوایز گلدن گلوب ۲۰۱۸

مراسم اهدای جوایز هفتاد و پنجمین دور گلدن گلوب ساعت ۴:۳۰ بامداد دوشنبه (۸ ژانویه/ ۱۸ دی) به وقت ایران آغاز شد.

جوایز گلدن گلوب ۲۰۱۸

“محوشدگی” برنده جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان گلدن گلوب شد.

فیلم “محو شدگی” (In the Fade) با عنوان آلمانی (Aus dem Nichts ) به معنی “از هیچ برآمده”ساخته فاتح آکین، فیلمساز ترک‌تبار آلمانی، برنده بهترین فیلم خارجی‌زبان گلدن گلوب شد. این فیلم داستانی تراژیک را به نمایش می‌گذارد و برگرفته از سلسله قتل‌هایی است که یک گروه نئونازی علیه خارجیان در آلمان انجام دادند.
“محوشدگی” حکایت زنی آلمانی به نام کاتیا است که همسر کرد و پسر خود را در جریان بمب‌گذاری نئونازی‌ها در هامبورگ از دست می‌دهد. این فیلم ریشه‌ای از واقعیت دارد و دادگاه یکی از عاملان قتل‌های زنجیره‌ای ۹ خارجی در آلمان، هنوز هم در جریان است.

این فیلم با بازی بی‌نظیر دایان کروگر نامزد جایزه اسکار نیز شده است و در رقابتی سخت با “مربع” ساخته روبن اوستلند کارگردان سوئدی جایزه گلدن گلوب را نصیب خود کرد و اولین جایزه‌ای است که فاتح آکین در گلدن گلوب می‌گیرد.

بهترین فیلم خارجی‌زبان گلدن گلوب "محو شدگی"

فیلم “سه بیلبورد خارج از ایبینگ، میسوری (Three Billboards Outside Ebbing,” Missouri) برنده بخش فیلم درام این دوره از جوایز شد. فرانسیس مک دورموند، بازیگر اصلی این فیلم نیز در بخش بهترین بازیگر نقش اول زن جایزه را از آن خود کرد. همچنین جوایز بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به سم راکول (نفر دوم سمت چپ) اهدا شد و این فیلم جایزه بهترین فیلمنامه را هم دریافت کرد.

بهترین فیلم کمدی/ موزیکال گلدن گلوپ

فیلم “لیدی برد” (Lady Bird) عنوان بهترین فیلم کمدی / موزیکال را بدست آورد و سیرشا رونن بهترین بازیگر نقش اول زن در فیلم‌های کمدی/ موزیکال برای ایفای نقش در فیلم “لیدی برد” شد.

جوایز گلدن گلوب ۲۰۱۸ بهترین فیلم کمدی

 

جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم‌های کمدی/ موزیکال به جیمز فرانکو برای ایفای نقش در فیلم “هنرمند فاجعه” The Disaster Artist رسید.

جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم‌های کمدی

جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن به الیسون جنی- برای برای ایفای نقش در فیلم “من، تونیا” (I, Tonya) اهدا شد.

جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن 2018

جایزه بهترین انیمیشن بلند به فیلم “کوکو” (Coco) رسید. (عکس از چپ به راست: دارلا اندرسون، تهیه کننده، لی‌انکریج، مدیر تهیه و آدریان مولینا، نویسنده)

بهترین انیمیشن بلند به فیلم "کوکو" Coco2018

جایزه بهترین هنرپیشه زن برای سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی به نیکول کیدمن برای ایفای نقش در “Big Little Lies” رسید.

 نیکول کیدمن بهترین هنرپیشه زن گلدن گلوپ2018

الیزابت ماس (در کنار بروس میلر، تهیه کننده) برای ایفای نقش در”Tale The Handmaid’s” جایزه بهترین بازیگر زن در سریال درام را دریافت کرد. این سریال عنوان بهترین سریال درام را هم بدست آورد.

گلدن گلوپ2018

جایزه بهترین سریال محدود یا فیلم ساخته شده برای تلویزیون به ” Big Little Lies” رسید. (عکس از چپ: لاورا درن، نیکول کیدمن، زو کراویتز، ریس ویترسپون و شایلین وودلی)

جوایز سینمای هالیوود

  جایزه” یک عمر فعالیت هنری ” که یکی از مهم‌ترین جوایز گلدن گلوب است به اپرا وینفری اهدا شد. او در یک سخنرانی شجاعانه گفت “زنانی که به مردسالاری اعتراض کردند مدت زیادی ناشنیده ماندند، اما اکنون دوران اینگونه مردان رو به سپری شدن است”.

جایزه یک عمر فعالیت هنری گلدن گلوپ

و در ادامه جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک سریال محدود به ایوان مک گرگور برای ایفای نقش در “فارگو” (Fargo) رسید.

گری الدمن بریتانیایی برای بازی در فیلم “تاریکترین ساعت” (Darkest Hour) که درباره وینستون چرچیل است، برنده بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

گیرمو دل تورو مکزیکی نیز برای فیلم “شکل آب” (The Shape of Water) جایزه بهترین کارگردان این دوره از جوایز گلدن گلوب را به دست آورد.

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید