• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 11

برترین جاذبه های گردشگری کانادا

کانادا با داشتن منظره های جزیره ای و آبشار های کوهستانی چشم نواز، جذابیت های بسیاری برای گردشگران در خود جای داده است.

این مستعمره سابق فرانسه و انگلستان که از سواحل دریای آتلانتیک تا سواحل اقیانوس آرام گستره شده است، میراث فوق العاده و غنی از آثارسرخ پوستان سواحل شمالی بریتیش کلمبیا تا کاشف فرانسوی کبک را در خود جای داده است.

برترین جاذبه های گردشگری کانادا

از آنجایی که زبان مردم این کشور هم انگلیسی و هم فرانسوی است، می توان ادعا کرد که بازدید از این کشور در واقع بازدیدی از انگلستان و فرانسه خواهد بود. در واقع، کانادا بیشتر پذیرای گردشگران مشتاق با طبیعت شگرف و جاذبه های بین المللی است.

در زیر به مروری از بهترین جاذبه های گردشگری کانادا می پردازیم. برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی روی آن کلیلک کنید.

پارک ملی گروس مورن (Gros Morne)

پارک ملی گروس مورن واقع در استان نیوفانلند، به دلیل داشتن صخره های باستانی از لحاظ زمین شناسی در تمام دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که با مطالعه روی آنها می توان در مورد نحوه شکل یافتن اقیانوس ها و قاره ها اطلاعات ارزشمندی بدست آورد.

این پارک به این علت که در بردارنده مناطق پست در امتداد خلیج سنت لارنس و محیط آلپاین از کوه های لانگ ریج است، به یقین برای طبیعت دوستان در حکم بهشت خواهد بود.

همچنین این پارک در میان دوست داران حیات وحش نیز محبوب است، چرا که هر گونه حیوانی، از انواع پرندگان آواز خوان کوچک گرفته تا وال های غول پیکر، خرس های سیاه، گوزن شمالی و آهو را می توان در این ناحیه یافت.  اغلب بازدید کنندگان در فصل تابستان به این منطقه سفر می کنند.

البته در اوج زمستان (از ماه فوریه تا اوریل)، و زمانی که پارک دیگر ویژگی خود را که رانندگی با ماشین برفی و اسکی صحرایی است را به رخ می کشد نیز گردشگران بی شماری را به خود جذب می کند.

پارک ملی گروس مورن از جاذبه های گردشگری کانادا

جشنواره‌ کَلگری اِستمپید

جشنواره‌ کَلگری اِستمپید، جشنواره‌ ای است که هر ساله در ماه ژوئیه به مدت 10 شبانه‌ روز در شهر کلگری، آلبرتا در کشور کانادا برگزار می‌شود. این جشنواره، مجموعه‌ ای از مسابقات گاو چرانی و جشن‌ های فرهنگی است که به فرهنگ کابوی و سنت روستایی آمریکای شمالی باز می‌گردد.

از جمله معروفترین این مسابقات گاوبازی رودیو جهان است. اگر بخواهیم درباره مبدا این مسابقات صحبت کنیم مبدا آن به سفر به غرب وحشی در اواخر 1800 تا اوایل 1900 بر می‌گردد. این مسابقات گاو چرانی امروزه به حدی رونق پیدا کرده که بهترین گاوبازان جهان را به خود جذب میکند تا برای جایزه 2 میلیون دلاری با هم به رقابت بپردازند.

از جمله جاذبه های دیگر این ناحیه می توان به اجرای کنسرت های زنده، جشن های محلی، منو غذایی غنی و رقصیدن اشاره کرد، چرا که این شهر کانادایی در این زمینه ها از بهترین میزبانان غرب به شمار می رود. در طول برگزاری مسابقات، 4 کیلومتر رژه در فضای باز نیز برگزار می شود که کلگری آن را “بزرگترین نمایش در فضای باز جهان” نامیده است. این رژه هر سال در ماه جولای به مدت ده روز برگزار می شود.

جشنواره‌ کَلگری اِستمپید از جاذبه های گردشگری کانادا

بندرگاه داخلی ویکتوریا

بندرگاه داخلی ویکتوریا، واقع در جزیره ونکوور، محلی با آب و هوای دلپذیر و خنک برای بازدیدکنندگان است. در بندرگاه داخلی این شهر در یک سو آب دریا و در سویی دیگر ساختمان های مجلل و با شکوه دولتی دیده می شود. این ساختمان ها به این علت در این بندرگاه بنا شده اند که ویکتوریا مرکز استان بریتیش کلمبیا است.

در ماه سپتامبر و در روز کارگر، این شهر میزبان جشنواره قایق های کلاسیک است به شکلی که این بندر مملو از قایق های چوبی می شود. همچنین بازدیدکنندگان می توانند با کایاک (نوعی قایق سبک و باریک پارویی) و یا طی تور هایی که به وسیله قایق انجام می گیرند، در بندر بگردند.

از اوایل دهه 1900، صرف چای سنتی بریتانیا در هتل ملکه، از جمله جاذبه های ویکتوریا به شمار می رود. این هتل درست در کنار بندر قرار گرفته است.

بندرگاه داخلی ویکتوریا

خلیج فاندی

خلیج فاندی که در شرقی ترین بخش کانادا و در ساحل آتلانتا واقع شده، بیشتر به خاطر دامنه بالای جزر و مد هایش به شهرت رسیده است. به دلیل ساختار و شکل منحصر به فرد این خلیج، اختلاف سطح آب بین جزر و مد می‌تواند تا 16 متر باشد.

یکی از بهترین نقاط برای تماشای این جزر و مدها، صخره‌های هوپ ول است، این صخره ها در واقع تعدادی برج‌ سنگی می‌باشند که بوسیله درختان پوشیده شده‌اند. پایین و پایه این برج های صخره مانند در طی روز دو مرتبه توسط آب پوشیده شده و زمین آن هنگامی که آب عقب می‌نشیند قابل مشاهده است.

خلیج فاندی از جاذبه های گردشگری کانادا

چرچیل

چرچیل واقع در استان مانیتوبا، شهر کوچکی با 1000 نفر جمعیت است که در خلیج هادسون واقع شده است. با وجود اینکه این ناحیه شهری کوچک است، هر ساله جمعیت زیادی از گردشگران به این ناحیه آمده تا معروف ترین ساکنان این منطقه که همان خرس های قطبی هستند را ببینند. این ناحیه با عنوان”پایتخت خرس های قطبی در دنیا” یکی از پر بازدیدترین و بهترین جاذبه های گردشگری کانادا به شمار می رود.

در چرچیل علاوه بر خرس های قطبی، می‌توانید از نهنگ ‌های سفید (یا نهنگ بلوگا)، انواع پرنده ها و شفق شمالی دیدن نمایید.

شهر چرچیل از جاذبه های گردشگری کانادا

آبشارهای نیاگارا، انتاریو

اغلب آمریکایی ها فکر میکنند که آبشار نیاگارا تنها یک آبشار در ایالت متحده -معروف به نیویورک- است، در حالی که در واقع این آبشار خود متشکل از سه آبشار در مرز میان ایالات متحده و کانادا است. بزرگترین آبشار آن، آبشار نعل اسب نام دارد و در محدوده کانادا قرار گرفته در حالی که آبشارهای کوچکتر با نام های آبشار آمریکایی و نقاب عروس در آمریکا واقع شده اند.

این آبشارها روی هم رفته بالاترین سرعت جریان در میان تمام آبشارهای جهان را دارند. سالیانه حدود 2 میلیون نفر از این ناحیه دیدن کرده و اکثر آنها قدیمی ترین جاذبه این ناحیه یعنی قایق رانی در آبشار را که از بخش آمریکایی آغاز شده و در اونتاریو ختم می شود را تجربه می کنند.

آبشارهای نیاگارا، انتاریو از جاذبه های گردشگری کانادا

قطار کانادا (در مسیر میان ونکوور و تورنتو)

مسافرانی که به دنبال یک راه آرام بخش برای عبور از کانادا هستند ممکن است بخواهند مسافرت با قطار، به ویژه در این مورد، قطار کانادا را امتحان کنند. این قطار با ایجاد راه ارتباطی میان تورنتو و ونکوور، یکی از معروف‌ترین  قطارهای جهان است، این سفر از میان دریاچه‌های اونتاریو شمالی شروع شده، از دشت‌های کانادا و رشته کوه‌های راکی کانادا از جمله پارک ملی جاسپر گذشته و با رسیدن به شهر بین المللی ونکوور پایان می‌یابد.

سفر در این مسیر ریلی 4466 کیلومتری میان این دو شهر، 3 روز به طول می انجامد. به تازگی شرکت وایا ریل ((Via Rail، ۲۲ دلار صرف مدرن کردن قطارها کرده است.

قطار کانادا (در مسیر میان ونکوور و تورنتو) از جاذبه های گردشگری کانادا

کبک قدیمی

کبک قدیمی، یک ناحیه تاریخی در شهر کبک است. این منطقه در حقیقت همان جایی است که کاشف فرانسوی، ساموئل دو شامپلین، در سال 1608 برج و باروی سنت لوئیز را احداث نمود.

حضور نظامی تحت سلطه هر دو سوی فرانسوی و بریتانیایی جنگ در این ناحیه بسیار قدرتمند و پر رنگ بوده است به شکلی که از هر دو سو این ناحیه به شدت سنگر بندی و مستحکم شده بود. امروزه این ناحیه تبدیل به یک جاذبه گردشگری شده است.

در این منطقه همچنین بوتیک های کوچک بسیاری وجود داشته و صدها جاذبه محبوب تاریخی و عکاسی می توانید بیابید.

معمولا بازدیدکنندگان سری به قلعه نظامی این ناحیه معروف به “جبل الطارق آمریکایی” می زنند، علت نام گذاری  آن، موقعیت استراتژیک آن روی دریاچه سنت لاورنس است.  همچنین گردشگران به دیدن قلعه تصویری فرانتس رفته و از تماشای سبک خرید اروپایی و جین قو سنت لذت می برند.

کبک قدیمی از جاذبه های گردشگری کانادا

دریاچه مورین (یخرفت)

دریاچه مورین واقع در پارک ملی بنف، یکی از سایت های عکاسی در غرب کانادا است. این دریاچه یخچالی زیبا با رنگ سبز مایل به آبی خود در آلبرتا توسط کوه‌ها احاطه شده است. دریاچه مورین در دره ده قله در ارتفاع 1885 متری واقع شده است. مسیر راک پایل مورد توجه گردشگرانی است که عکس‌های بسیاری در انتهای آن می‌گیرند.

در گذشته زمانی بود که تصویر این دریاچه آلپاینی، روی اسکناس 20 دلاری کانادا چاپ می شد، از این رو بعدها به نام مستعار منظره بیست دلاری معروف شد.

دریاچه مورین (یخرفت) از جاذبه های گردشگری کانادا

دیگر مسیرهای پیاده روی، چشم‌اندازهای دیدنی و جذابی از دریاچه را فراهم می‌آورند؛ بازدید کنندگان می توانند با قایق رانی در این ناحیه تجربه متفاوتی از بازدید در این ناحیه بدست آورند.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید