• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 05 / 14

از سیر بیشتر بدانید

نام عمومی : سیر

نام لاتین :  Allium sativum

مقدمه

این مقاله اطلاعات اساسی در مورد سیر از جمله نام عمومی ، نظرات و تحقیقات دانشمندان و عوارض جانبی و هشدارها را بیان خواهد کرد .

از سیر بیشتر بدانید

سیر یک ماده خوراکی از خانواده ی گیاهان زنبق است. از این ماده به عنوان ادویه و درمان بیماری ها در طول هزاران سال استفاده می شده است. بیشترین استفاده ی دارویی سیر به عنوان یک مکمل دارویی برای کلسترول خون بالا، بیماری های قلبی و فشار خون بالا است. سایر درمان های سنتی سیر شامل جلوگیری از ایجاد برخی سرطان ها مانند سرطان معده و روده ی بزرگ می باشد.

حبه های سیر را می توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد. همچنین می توان این ماده را خشک کرده و به صورت پودر در آورد و در کپسول ها و قرص ها مورد استفاده قرار داد. از حبه سیر خام می توان برای تولید روغن و عصاره های مایع استفاده نمود.

نظرات و تحقیقات دانشمندان

برخی از تحقیقات نشان می دهد خوردن سیر می تواند سطح کلسترول خون را پایین بیاورد.

تحقیقات اولیه نشان می دهد خوردن سیر از پیشرفت آترواسکلروز (سخت شدن سرخرگ ها، بیماری که می تواند به بیماری های قلبی و یا سکته مغزی منجر شود)، جلوگیری می کند.

تحقیقات نشان می دهد مصرف سیر باعث کاهش فشار خون در افراد مبتلا به بیماری پر فشاری می شود.

برخی از شواهد نشان می دهد که قرار دادن سیر در رژیم غذایی می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

عوارض جانبی و هشدارها
  • مصرف سیر برای بسیاری از افراد بزرگسال بی خطر و بدون عارضه می باشد.
  • عوارض جانبی سیر می تواند شامل بوی بد بدن، سوزش سر دل، ناراحتی معده و واکنش های آلرژیک باشد. این عوارض بیشتر در مورد سیر خام است.
  • سیر خاصیتی مانند آسپرین دارد و توانایی لخته شدن خون را کاهش می دهد. این خاصیت ممکن است در طول عمل و یا بعد از آن مشکل زا باشد.
  • تحقیقات نشان می دهد سیر با داروی ساکوییناویر (saquinavir) که در درمان ایدز مورد استفاده قرار می گیرد تداخل دارویی دارد. تداخل دارویی سیر در مورد سایر داروها مورد مطالعه قرار نگرفته است.
  • قبل از مصرف طولانی و دراز مدت سیر به عنوان دارو حتما با یک متخصص مشورت کنید.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید