• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 14

کایروپراکتیک فن ماساژ و دستکاری حرفه ای ستون فقرات

کایروپراکتیک چیست؟

کایروپراکتیک فن‌ ماساژ وجابجا كردن‌ و دستکاری ستون‌ فقرات‌ توسط متخصصین این رشته است که نوع امروزی آن در اواخر دهه 1800 میلادی، دنیل دیوید پالمر، آموزگار و طبیب خود آموخته، اولین دستکاری ستون فقراتی را بر روی بیمار انجام می دهد.

امروزه کایروپراکتیک سومین رتبه را در بزرگی علم پزشکی دارد. کایروپراکتیک کلمه یونانی به معنی “درمان با دست” است که توسط دست متخصص این رشته انجام می شود. این متخصصین از دستان خود برای بهبود مشکلات ستون فقرات استفاده می کنند.

کایروپراکتیک فن ماساژ ستون فقرات

کار کایروپراکتیک بر اساس موارد زیر است:

تمام فعالیتهای بدنی به یکدیگر مرتبط اند و روند بهبود این وضعیت تمام بدن را درگیر می کند.

یک سیستم عصبی سالم، به ویژه ستون فقرات، کلید سلامتی بدن است. نخاع اطلاعاتی را در سراسر بدن جابجا می کند و مسئول فعالیتهای تمام بدن شامل حرکات ارادی مثل راه رفتن و حرکات غیر ارادی مثل نفس کشیدن است. زمانی که سیستم عصبی بدن متعادل است هم ایستایی یا هومئوستازی نامیده می شود.

اختلالات استخوانی، عضلانی و عصبی می تواند هومئوستازی را مختل کند و خطر بیماری و دیگر مشکلات سلامتی را افزایش دهد.

زمانی که سیستم های بدن هماهنگ هستند، بدن انسان توانایی قابل توجهی در حفظ سلامتی و بهبود خودش دارد.

کایروپراکتورها

کایروپراکتورها پزشکانی هستند که تشخیص و درمان اختلالات سیستم های ماهیچه ای استخوانی عصبی را انجام می دهند. آنها روشهای تست تشخیصی متداول (مثل اشعه X، MRI و کار آزمایشگاهی) را در طی روش کایروپراکتیک به طور ویژه به کار می گیرند و دستهای متخصص با بند و مفاصل بدن درگیر می شوند.

کایروپراکتورها همچنین مشاوره سبک زندگی و تغذیه سالم دارند. این متخصصان دارو تجویز نمی کنند و عمل جراحی انجام نمی دهند با این حال بسیاری از آنها با پزشکان دارو و نسخه نویس در ارتباط هستند و در مواقع لازم آنها را به این پزشکان ارجاع می دهند.

کایروپراکتورها معتقدند یکی از عوامل اصلی درد و بیماری، غیر هم محور بودن مهره ها در ستون فقرات است (که به عنوان کایروپراکتیک سابلوکسیشن یا پیچ خوردگی کایروپراکتیک نامیده می شود). از آغاز تا انتها معاینه و لمس دست، فشار به کار بردنی دقیق، ماساژ و دستکاری مهره ها و مفاصل (که تعدیل و تنظیم نامیده می شود) انجام می شود، کایروپراکتورها با فشار و تحریک اعصاب، درد را تسکین می دهند، تحرک مفاصل را ترمیم و بهبود می بخشند و کمک می کنند تعادل بدن به حالت اولیه خود برگردد.

برخی کایروپراکتورها تنها به تعیین محل و رفع مشکل رگ به رگ شدن، پیچ خوردگی یا در رفتگی استخوان می پردازند. ولی بیشتر کایروپراکتورها غیر از این کار از تنظیمات دستی نیز استفاده می کنند همچنین درمانها و روشهای زیر را پیشنهاد می دهند:

فیزیوتراپی

گیاه درمانی

درمان با سرد/گرم کردن

سونوگرافی

تحریک الکتریکی عضلات

طب سوزنی

دستکاری با بیهوشی

کشش

برنامه های ورزشی، نرمشی و آموزش

تغییر سبک زندگی و مشاوره غذایی

توانبخشی فیزیکی

به علاوه برخی کایروپراکتورها در زمینه های دیگری نیز تخصص دارند مثل:

عصب شناسی

استخوان پزشکی (ارتوپدی)

طب ورزشی

توانبخشی فیزیکی

تغذیه

رادیولوژی تشخیصی

متخصصین کایروپراکتیک اصولی و علمی

درمان عصب سیاتیک با کایروپراکتیک

پزشکان کایروپراکتیک با درمانهای منظم، سیاتیک را معالجه می کنند. درد سیاتیک از قسمت پایین پشت یا کفل شروع می شود و به هر دو پا منتقل می شود. درد سیاتیک از نظر شدت و تکرار آن متفاوت است، حداقل، ملایم، شدید و گاه و بیگاه، متناوب، تکرار شونده یا ثابت است.

درد خسته کننده، دردناک، تیز و زننده، مثل دندان درد، احساس مور مور بر اثر خواب رفتگی یا شبیه شوک الکتریکی است. دیگر نشانه های مربوط به سیاتیک شامل سوزش، کرختی و حس خارش یا سوزش است.

سیاتیک به علت فشردگی عصبی است

این فشردگی عصبی شامل جابجایی مهره های کمری، فتق یا در رفتگی دیسک، بارداری و زایمان، تومورها و اختلالات غیر فقراتی مثل دیابت و یبوست است.

درمان سیاتیک با کایروپراکتیک بر اساس اصول علمی است که این اختلال حرکات ستون فقراتی را محدود کرده و سبب درد و کاهش عملکرد و کارایی می شود. این روش درمانی بدون جراحی، بدون قطع کردن و یا اعمال زور و بدون داروست.

آشنایی با کایروپراکتیک

توضیح آخر

کایروپراکتیک سابقه طولانی دارد. امروزه بیش از 75000 کایروپراکتور دارای جواز کار در آمریکا مشغول درمان هستند. به خاطر موفقیت در درمان مشکلات پشت و گردن و با توجه به تحقیقات اخیر و تغییر روشها، کایروپراکتیک با استقبال زیادی روبرو شده و تبدیل به بخش اصلی پزشکی در غرب شده است. امروزه بسیاری از بیمارستانها، کایروپراکتورها و پرسنل کارآزموده ای دارند.

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید