• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 15

چقدر صبر برای ساختن یک کسب و کار موفق لازم است؟

برای اینکه کسب و کار یا شرکت موفقی داشته باشید به زمان کافی نیاز دارید و باید بسیار صبور باشید اما دو نوع صبر وجود دارد که یکی می تواند مفید و نوع دیگر آن برای هر کسب و کاری آسیب زاست.

نوع اول واقعا صبر نیست بلکه کار امروز را به فردا انداختن است بسیاری از کسب و کارهایی که پیشرفت نمی کنند برای الویت های خود بیش از اندازه شک و تردید نشان می دهند آنها مدام نگران بازگشت سرمایه خود هستند و از خرج کردن برای الویت های سازمان و سرمایه گذاری دوباره روی آن هراس دارند. اگر احساس می کنید رقبای شما در فعالیت های بازاریابی از شما موفق تر هستند و بیشتر خرج می کنند چرا اجازه می دهید آنها گوی سبقت را از شما بربایند اگر لازم است تجهیزات جدید و به روز خریداری کنید تا راندمان کاری را بالا ببرید و این پول را در اختیار دارید چرا معطل هستید؟

چقدر صبر برای ساختن یک کسب و کار موفق لازم است؟

اگر لازم است برای کارکنانتان دوره آموزشی برگزار کنید و مهارتهای آنها را تقویت کنید تعلل شما به ضرر شما خواهد بود. این همان صبر ویرانگری است که اکثر کسب و کارهای امروزی با آن دست به گریبان هستند و درآمد کمی دارند ولی شما قرار است متفاوت باشید پس اگر فکر کردید باید کاری برای پیشرفت کسب و کار خود انجام دهید بدون معطلی آنرا بیازمایید.

اما نوع دیگری از صبر وجود دارد که برای هر مدیر یا صاحب کسب و کاری واجب و لازم است. و آن صبر و تحمل بسیار داشتن برای رسیدن به موفقیت است.

حقیقت این است که موفقیت های بزرگ نیاز به بیش از 5 سال زمان دارند، اگر شما بعد از 5 سال موفقیت بزرگی کسب کردید پس بسیار موفق بوده اید حتی ممکن است 15 سال تلاش کنید تا طعم آن موفقیت بزرگ را بچشید. بنابراین اگر به مقدار کافی صبر ندارید شاید تحمل اداره یک کسب و کار موفق را نداشته باشید! و بهتر است همان کارمند معمولی باقی بمانید.

ناپلئون هیل یکی از بزرگترین اساتید موفق تاریخ که یکی از پرفروش ترین کتاب های تاریخ را نگاشته است بیش از 20 سال تحقیق کرد!

چندی پیش در تلویزیون مردی را دیدم که در زمینه گردشگری به موفقیت های زیادی رسیده بود. او می گفت با حقوق کارمندی سالها پس انداز کرده و این تفریحگاه را ساخته است برای گرفتن مجوز 3 سال دوندگی نفس گیر انجام داده است و نمی دانم چند سال طول کشید تا به آن مرحله از موفقیت برسد اما می توانم حدس بزنم که سالها تلاش کرده است.

برای آنها که کار جدیدی انجام می دهند بسیار پیش می آید که به کمبود بودجه برخورد می کنند و روزهای سختی را می گذرانند و باید بسیار صبور بود تا از این مراحل گذر کرد مواقعی پیش می آید که ایده های شما با شکست مواجه می شوند باید صبور باشید چون این بخشی از پروسه موفقیت است.

سالها کار می کنید اما هزینه های کمرشکن بیشتر درآمد شما را می بلعند و باید بسیار خویشتندار بود تا باز هم با سخت کوشی بیشتر هزینه ها را جبران کرد. دوستان و فامیل خودروی جدید می خرند و شما مجبورید باز هم صبر کنید و روی خود و کسب و کارتان سرمایه گذاری کنید.

این مشکلات فقط برای شما نیستند رقبای شما هم با این مشکلات دست و پنجه نرم می کنند اما فقط آنهایی می توانند یک کسب و کار کوچک را به یک کمپانی میلیاردری تبدیل کنند که از همه این موانع، مشکلات و شکست ها بیاموزند و پیش بروند این بازی پول است و وقتی نوبت به شرکت های بزرگ می رسد بازی خطرناک تر و سخت تر می شود و مهم نیست شما چقدر قوی باشید یا چقدر سرمایه داشته باشید مهم این است که چقدر صبر و تحمل داشته باشید. و روی هدف خود تمرکر کنید و به روش یا از راهی دیگر به آن دست یابید.

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید