• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 16

اولین مودم 5G جهان «دو سال دیگر عملیاتی می‌شود»

سیستم 5G که صد برابر سرعت بیشتری نسبت به 4G دارد از دو سال دیگر توسط شرکت کوالکام عملیاتی می‌شود.

کوالکام اولین مودم 5G جهان به نام اسنپدراگون X50 را معرفی کرده است. این دستگاه یکی از تجهیزات مورد استفاده در شبکه 5G به حساب می‌آید.

اولین مودم 5G جهان «دو سال دیگر عملیاتی می‌شود»

شرکت کوالکام در مورد مودم جدید خود با توسعه‌دهندگان و شرکت‌های زیرساخت شبکه وارد مذاکرات شده است. آنگونه که شرکت کوالکام اعلام کرده، دسترسی به شبکه 5G تا سال ۲۰۱۹ عملی خواهد شد.

سرعت شبکه 5G حدود ۱۰۰ برابر بیشتر از شبکه‌های 4G خواهد بود. در این شبکه جدید، سرعت انتقال داده‌ها بر حسب گیگابیت بر ثانیه محاسبه می‌شود؛ در صورتی که این معیار در شبکه‌های 4G با مگابایت بر ثانیه ارزیابی می‌شود.

کوالکام برای شروع آزمایش اجرای 5G با شرکت‌های بزرگی همچون اسپرینت، ورایزن، نوکیا و زدتی‌ای در حال همکاری است.

اسنپدراگون X50 از شبکه فایو جی پشتیبانی می‌کند و به نظر می‌رسد مودم اسنپدراگون X50 تا زمانی که شبکه 5G در دسترس قرار نگیرد، به بازار عرضه نخواهد شد.

مودم X50 در گوشی‌های هوشمند که سال ۲۰۱۹ راهی بازار می‌شود استفاده نمی‌شود بلکه X50 برای استفاده توسط تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند و همچنین اپراتورهای مخابراتی توسعه یافته است تا آزمایش‌های خود را برای بهبود هر چه بیشتر این فناوری انجام دهند.

اضافه شدن یک تراشه‌ 5G علاوه‌ بر تراشه‌ 4G در گوشی‌های هوشمند، مصرف باتری را افزایش خواهد داد؛ از این‌‌رو باید در گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ که انتظار می‌رود با بهره‌گیری از تراشه‌ ارتباطی با پشتیبانی 5G راهی بازار شوند، استفاده از تراشه‌های تجاری بهتری در دستور کار قرار گیرد.

با عرضه فناوری 2G در دهه ۹۰ میلادی، ارتباطات وایرلس تلفنی علاوه بر صوت، از پیامک نیز پشتیبانی کردند. 3G انتقال داده را نیز به پیامک و تماس صوتی افزود و در نهایت، 4G سرعت و اطمینان‌پذیری این قابلیت‌ها را افزایش داد.

اینترنت 5G

شبکه‌های 4G فعلی از حداکثر ۸ فرستنده و ۴ گیرنده پشتیبانی می‌کنند؛ درحالی‌که برج‌های مخابراتی 5G از ده‌ها فرستنده و گیرنده پشتیبانی خواهند کرد.

5G بسیار سریع خواهد بود. حداقل سرعت دانلود ۲۰ گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود ۱۰ گیگابیت بر ثانیه در این سیستم رخ خواهد داد.

شرکت AT&T بر اساس سیستم 5G به سرعت ۶ گیگابیت بر ثانیه دست یافته‌ است. با این سرعت می‌توان یک فیلم فور کی با حجم ۱۰۰ گیگابایت را تنها در دو دقیقه و نیم دانلود کرد.

تحلیلگران آی جی آر می‌گویند توسعه شبکه‌های 5G در حدود ۴۸ میلیارد دلار هزینه لازم دارد.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده یکی از مواردی است که توسعه آن به توسعه شبکه 5G گره خورده است.

اپلیکیشن‌های وب و فضای ذخیره‌ سازی ابری از 5G بهره زیادی خواهند برد. فضای ابری به یک ضمیمه نامحدود حافظه گوشی هوشمند تبدیل خواهد شد. کاربران دیگر نگران کمبود حافظه برای ذخیره عکس‌های خود نخواهند بود. اپلیکیشن‌های وب مبتنی بر فضای ابری که بسیار سریع در جستجوگر موبایل اجرا می‌شوند، از 5G بهره زیادی می‌برند. با سرعت بالای شبکه، کاربران دیگر نگران زمان لود پایین نخواهند بود.

یکی از مواردی که برای توسعه آن نیاز به توسعه فناوری 5G است خودروهای خودران است. خودروهای خودران نیاز به بستری دارند که در آن اطلاعات زیادی با سرعت بالایی انتقال داده شود. سیستمی که می‌تواند چنین کاری را ممکن کند سیستم 5G است.

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید