• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 16

چطور لینک بسازیم و جریمه نشویم _ قسمت دوم

چطور لینک بسازیم و جریمه نشویم _ قسمت اول

همواره دورنمای ساخت لینک و سئو در تغییر است، اما این بدان معنا نیست که این امور منسوخ شده هستند.

در مقاله قبلی با عنوان “چطور لینک بسازیم و جریمه نشویم – قسمت اول” به سه استراتژی از گام اول دریافت اولین لینک اشاره کردیم که شامل استراتژی های گفتگو با متخصصین و حرفه ای ها، ترفند افزایش بازدید لینک (طعمه لینک) و ارائه محتوا به بهترین شکل از بخش چه چیزی پنگوئن  4.0 را متمایز می کند؟، اشاره شد در ادامه در این مقاله دو استراتژی دیگر گام اول با عنوان های ایجاد ابزارهای رایگان، جمع آوری داده و ایجاد محتوا بیان می شود سپس سه استراتژی از پنج استراتژی گام دوم تاثیر و برتری لینک کلاه سفید بررسی می شود.

چطور لینک بسازیم و جریمه نشویم

در این بخش ما مثالی را گرد آورده ایم که در بردارنده تمام این 4 معیار است:

در این مثال به یکی از نیازهای روز به صورت جامع پاسخ داده شده که نتایج آن بسیار تاثیرگذار هستند.

استراتژی چهارم: ارائه ابزارهای رایگان

اکنون وارد مبحث محتوای اصلی می شویم. این گام از ارزشمندترین استراتژی های شماست، حتی اگر از میزان اهمیت و قدرتمندی برنامه ریزی غافل باشید. علت این امر این است که معمولا افراد تصور می کنند که ابزارها عموما تکه های پیچیده نرم افزارها هستند، که برای تهیه و نگهداری و به روز رسانی آنها باید زمان زیادی صرف شود. اما این امر تنها مربوط به برخی ابزارها می شود. در حالی که آنها تنها ابزارهای موفق و کاربردی موجود نیستند. غالبا از ابزارها برای مقاصد مختلفی استفاده می شود، حتی از ساده ترین نوع ابزارها نیز می توان خدمات مناسبی انتظار داشت در عین حال که برای تهیه و نگهداری آنها نیاز به زمان زیادی نبوده و تقاضا برای آنها زیاد است.

کافی است که شما فقط نگاهی به بازار برنامه ها انداخته تا دریابید که مفهوم کاربردی بودن زمینه های زیادی را در بر میگیرد. برنامه هایی که کاربردهای مختصری دارند اغلب عملکرد موفق تری داشته چرا که در مقایسه با انواع پر کارترشان، عملیات خود را خوبتر اجرا میکنند.

چرا ابزار خود را بجای فروختن به رایگان در اختیار مخاطبان قرار دهیم؟

به این دلیل که هدف شما چیز دیگریست و آن این است که قصد دارید دیگران را به سایت خود علاقه مند کرده و بازدید آن را افزایش دهید. همچنین پس از اینکه به این مقصود خود رسیدید میتوانید ابزارهای جدیدی تهیه کرده و آنها را به صورت پولی عرضه کنید. اما این امر تنها وقتی شدنی است که شما لینک های خود را داشته باشید.

برای مثال، در تصویر زیر یک ابزار پیش پا افتاده و قدیمی را می بینید که هنوز هم کارایی داشته و برای محاسبه VAT (مالیات بر ارزش افزوده) در ایالات متحده به کار می رود. استفاده از آن رایگان بوده، و برخی کار خود را با استفاده از آن پیش میبرند و در عین حال این افراد کارایی آن را تحسین می کنند. آنها تمایل به دریافت لینک آن و به اشتراک گذاری آن دارند.

استراتژی چهارم: ارائه ابزارهای رایگان

استراتژی 5: جمع بندی داده ها و آماری سازی

این مرحله به این معنا نیست که کاری کنیم تا اطلاعات فقط ظاهر خوبی داشته باشند، بلکه بیشتر به این معناست که در وهله اول این اطلاعات را جمع آوری کنیم.

در این بخش در مورد تحقیقات اولیه بحث می کنیم، متنی که فرد پس از اتمام کار مقاله اش، شاید به آن مراجعه کند.

این کار مطمئنا امری موثر خواهد بود اما پیش از اجرا و امید به اینکه از آن لینک هایی خوبی بدست آوریم، لازم است تا به چند سوال پاسخ دهیم:

  • قصد دارید که چه چیزی کشف کنید؟ شاید تحقیق شما در راستای نظریه ای باشد که تمایل به امتحان کردن آن داشته و یا سوالی در پس ذهنتان است که در مورد جواب آن اطمینان ندارید. به هر حال، باید ابتدا سوال و یا نظریه را مطرح کرده تا بدانید که باید به دنبال چه داده هایی باشید.
  • از کجا میتوانم اطلاعات و داده ها را پیدا کنم؟ منبع بعضی داده های مورد استفاده ما قطعا موجود هستند. می توان این داده ها را از گزارشات رسمی، آمارهای پراکنده که می توان آنها را در کنار هم قرار داد و یا حتی داده هایی استفاده کنید که می توانید به راحتی از اینترنت تهیه کنید. البته، بهترین و قابل توجه ترین بررسی ها برخاسته از داده هایی هستند که پیش از این به صورت یک مجموعه گرد آوری نشده اند.
  • از این داده ها چه چیزی بدست خواهم آورد؟ برای پیدا کردن جواب سوالاتتان و همچنین دست یابی به نتایج جذاب با ترکیب و تلفیق هر رابطه محتمل میان داده ها، می توان به جد گفت در استفاده از ابزارهای آماری در داده هایتان تعادلی ظریف موجود است. صرفا پیدا کردن یک ارتباط ساده میان انبوهی از اطلاعات به این معنا نیست که آنها به مخاطب و هدف آنها در این جستجو مرتبط هستند.

در تصویر زیر شما مثالی از یک وبسایت را مشاهده می کنید که در آن اطلاعاتی در مورد کارت های اعتباری و شناسایی و دیگر موضوعات پر اهمیت و محبوب در این زمینه ارائه شده است. افراد وقتی موضوع مورد نظر را جستجو می کنند، در میان این مقالات و مطالعات و سایر نوشته ها با لذت از اطلاعات گردآوری شده استفاده می کنند، اطلاعاتی که به خوبی و در دسته های مختلف تنظیم شده اند.

استراتژی 5: جمع بندی داده ها و آماری سازی

گام 2: تاثیر و برتری لینک کلاه سفید

وقتی صحبت از پروزه های مرتبط با لینک می شود- درست مثل مورد پیشنهادی ما با عنوان لینک کلاه سفید- رویکرد گوگل کاملا صریح و روشن است: هر لینکی که به منظور مدیریت امتیاز و بازدید صفحه در پی نتایج جستجوهای گوگل شکل بگیرد، بخشی از پروژه لینک و خلاف قوانین مدیریت اینترنتی گوگل محسوب می شود. این تخلفات شامل هر رفتاری می شود که مرتبط با لینک و یا سایت شما می باشد.

از این رو، تنها لینکی که شاید بهتر است تلاشتان را معطوف به دست یابی به آن کنید، لینک کلاه سفید است. پیش از این و در بخش های پیشین در این باره بیشتر توضیح داده ایم. مابقی مقاله را دنبال کنید تا با نحوه دست یابی به لینک کلاه سفید آشنا شوید.

استراتژی 1: امور و موضوعات منسوخ و قدیمی را شناسایی کنید

در این مقاله پیش از این به این موضوع اشاره شده است، اما به حدی این موضوع اهمیت دارد که یاد آوری و ذکر مجدد آن خالی از لطف نیست. چرا که این از جمله استراتژی های بسیار سودمند در جهت تهیه لینک کلاه سفید است. چطور این کار را انجام دهیم؟ در واقع فقط چند گام ساده برای این کار لازم به اجرا است. کار خود را با یک کسب و کار محلی آغاز کرده و آن را در زمینه مورد علاقه تان گسترش دهید.

به این منظور، دقت کنید که کسب و کار انتخابی شما باید دارای یک صفحه فعال بوده و در عین حال اشباع نشده باشد.

برخی از این صفحات ممکن است بارگزاری نشوند، اما اگر شانس با شما یار باشد ممکن است تعداد اندکی از منابع قدیمی را در رابطه با موضوع مورد نظر پیدا کنید  (در میان آنها ماشین زمان (wayback machine) محبوب ترین آنها است). محتوایی که از این منابع بدست می آورید ممکن است همچنان مفید بوده و مرتبط با خواسته مخاطبان سایت شما باشد.

پس از اینکه این سایت ها را شناسایی کرده و به دقت لینک آن را بررسی کردید، شاید که تصمیم بگیرید این کسب و کار و موضوع قدیمی و منسوخ شده را به کار ببندید و از اطلاعت موجود و کنار گذاشته آن به نفع خودتان بهره مند شوید.

در تصویر زیر مثالی از یک وبسایت را میبینید که اکنون فعال نیست ( و یا در ماه ژانویه 2017 فعال نبوده) اما در بردارنده انبوهی از لینک هایی انکر تکست (متونی که قابلیت کلیک کردن داشته باشند) رقابت پذیر است. خود من شخصا اگر در این زمینه علاقه مند بوده و می خواستم به این موضوع بپردازیم از اطلاعات آن بهره می جستم و این سایت را پیگیری می کردم.

استراتژی 1: امور و موضوعات منسوخ و قدیمی را شناسایی کنید

استراتژی 2: ارسال یادداشت های دست نویس

ممکن است پیش از این نیز به یادداشت های دست نویس فکر کرده باشید و در نهایت به این نتیجه رسیده باشید که ” با دست خط خودم هرگز” و یا اینکه” این کار فقط وقت تلف کردن است و به هیچ وجه سودمند نخواهد بود” اما اینطور نیست و ما به شما می گوییم که این کار از چه جهت مفید است.

دست نویسی و یادداشت برداری به این صورت همچون دیسک های وینیل و یا نوارهای ویدئویی، به نظر کاری قدیمی می آید. اما درست مثل خیلی چیزهایی که عنوان کلاسیک را به خود اختصاص داده اند و با دلایل موجهی و با عنوان کالایی لوکس مورد استفاده مجدد قرار گرفته اند، یادداشت برداری دستی نیز چنین قابلیتی دارد.

مواقعی پیش می آید مثل وقتی که مشتری جدیدی دارید و یا می خواهید عروسی و یا جشنی را به فردی تبریک بگویید، می توان گفت که دست نویسی کاربردی خواهد بود.

این کار به مخاطبتان نشان می دهد که به قدری برایش ارزش قایل می شوید که حاضر بودید زمان بیشتری صرف کرده و در وی حس خوبی ایجاد کنید و این کار خود به خود بر کیفیت و ارزش لینک و ارتباطتان می افزاید.

اما اگر من قصد ارسال صدها و یا هزاران نامه داشته باشم چه؟ حتما دست نویسی در چنین شرایطی پایانی نخواهد داشت. خوشبختانه در این رابطه سرویس های متعددی هستند که این کار را عینا برای شما انجام می دهند (و این کار را نسبتا خوب اجرا می کنند؛ نمونه هایی همچون: Bond.co, LetterFriend و غیره). این کار کمی حقه بازی است؟ البته. با این وجود این کار نسبت به تایپ با فونت استاندارد Times New Roman قدیمی تاثیر بیشتری دارد. حاضری شرط ببندیم؟

استراتژی 2: ارسال یادداشت های دست نویس

استراتژی 3: تکنیک های احیای لینک

شاید در میان تمام تکنیک های عمومی و ممکن سئو و ساخت لینک، این کار کمتر خود خواهانه باشد، چرا که در نهایت با این کار در دنیای مجازی و وبگاه ها، لینکی را دوباره باز می گردانیم.

بگذار بگویم که چرا اینطور است.

شناسایی صفحات مسدود و منسوخ هر وبسایتی مزایای بسیاری دارد و من بر این باور هستم که شما نیز از مزایای آن مطلع هستید. با این وجود، آنچه که به نظرم شما از آن غافل هستید این است که، شما قادرید تا شناسایی این صفحات را به یک تکنیک ساخت لینک تبدیل کنید. سخن را کوتاه کنم، شما می توانید با استفاده از صفحات قفل شده 404 یک سایت، موجودی لینک های از دست رفته را شناسایی کرده و بازگردانید.

شاید بپرسید که چگونه؟ به راحتی. ابتدا، با استفاده از جستجوگر سایت اکسپلورر(Site Explorer)، وبسایت مورد نظر را باز کرده و به این صورت شما فورا با لیستی از تمام صفحات قفل شده این سایت روبرو می شوید. همان طور که در عکس زیر نیز مشاهده می کنید، وجود این صفحات تقریبا برای تمام وبسایت ها -صرف نظر از بزرگی و یا کوچکی آن، و یا اینکه یک صفحه مایکروسافت بوده و یا سایر وبسایت ها- رایج و مشترک است.

استراتژی 3: تکنیک های احیای لینک

خب، حال شاید شما بگویید، که این راهکار چه کمکی به ساخت لینک من می کند؟

خب در این صورت شما می توانید گامی فراتر نهاده و دریابید که رقبایتان مشغول چه کارهایی هستند. در این حالت همچنین شانسی که در اختیار شما قرار می گیرد این است که شما با انبوهی از صفحات بلاک شده مواجه شده و از این رو تعداد زیادی لینک های مرتبط با این صفحات در اختیار شما قرار می گیرد و تمام این لینک ها قابلیت این را دارند که برای شما فرصت های لینک سازی بی نظری به همراه می آورند.

در این حالت هیچ کس نمی تواند مانع شما در پیدا کردن پیج های بلاک شده بیشتر، بازگردانی و بهره مند شدن از محتوای آن ها شوید. بهرحال این امکان همچنین برای شما موجود است که تمام این لینک ها را با لینک های درست خود جابجا کنید.

بگذارید به شما نشان دهم که این تکنیک چطور در 3 گام نه چندان ساده ولی موثر برای شما مفید خواهد بود:

  1. ابتدا، شما باید این صفحات و لینک های بلاک شده را بیابید. پیش از این که در جهت اجرای این امر، اقدامات بیشماری را متصور شوید لازم است خاطر نشان کنم که به این خاطر که شما در این مرحله و در لحظه تمام صفحات بلاک شده را میبینید تقریبا می شود گفت که نصف کارتان بدون زحمت انجام می شود. همچنین در این حالت اطلاعاتی در مورد تعداد لینک های بلاک شده صفحه نیز در اختیارتان قرار می گیرد.
  2. سپس باید محتوی وبسایت و لینک بلاک شده را به روز رسانی و اصلاح کنید. در صورتی که در کنار صفحه مورد نظرتان صفحه های مسدود شده دیگری نیز موجود هستند، میتوانید سایت خود را نیز به جای آن آنالیز کنید. آرشیوهایی مثل Wayback Machine و Warrick به شما در بازگردانی محتوای اصلی لینک (که بی شک برای شما مفید واقع می شوند) کمک خواهند کرد.
  3. آخرین مرحله که از اهمیت زیادی نیز برخوردار است، این است که شما باید با مدیر سایت ارتباط برقرار کرده و از او علت مسدود شدن لینک را در سایتش جویا شده و پیشنهاد و تصمیم خود را برای وی بازگو نمایید (در این مرحله ممکن است برقراری ارتباط کمی دشوار باشد). هر چه در این مرحله خداپسندانه تر و انسانی تر و همچنین از روی صداقت عمل کنید شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت.

در این حالت شما با شرایطی مواجه خواهید شد که از هر لحاظ برای ما و کاربرانتان سودمند بوده و می توان گفت که معامله ای دو سر برد است. کاربران از نسخه های به روز و محتوای با کیفیت بهره مند شده و شما لینک و به اطلاعات کاربردی و سودمند جهت اشتراک دست می یابید. همه اینها تنها از طریق یک جستجوی مختصر (جستجوی صفحات مسدود شده)، اصلاح سازی اطلاعات موجود در آنها و ویرایش اطلاعات به روز رسانی شده بدست می آیند.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید