• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 21

چطور لینک بسازیم و جریمه نشویم _ قسمت سوم

چطور لینک بسازیم و جریمه نشویم _ قسمت دوم

با یک جست و جوی ساده در گوگل در مورد جستار ” ساخت لینک”، احتمالا با جستار “ساخت لینک منسوخ شد” مواجه خواهید شد. آنچه که به آن اهمیت می دهیم این است که هنوز هم ساخت لینک رایج بوده و منسوخ نشده است.

چطور لینک بسازیم و جریمه نشویم

در قسمت اول و دوم این مقاله به نکات زیر اشاره شد:

چه چیزی پنگوئن 4.0 را متمایز می کند؟

دریافت اولین لینک
  • مصاحبه با کارشناسان/حرفه ای ها
  • لینک طعمه
  • بهترین عملکرد در زمینه محتوی
  • ایجاد ابزار های رایگان
  • جمع آوری داده و ایجاد محتوا
نفوذ و تاثیرگذاری روی لینک کلاه سفید
  • شناسایی کسب و کارهای منسوخ و اشباع شده
  • ارسال یادداشت های متنی و دست نویس
  • تکنیک های احیای لینک

در این مقاله نیز در ادامه استراتژی های تاثیرگذاری روی لینک کلاه سفید، به دو استراتژی دیگر با نام تکنیک های ذکر نام تجاری (منشن) و هدف صفحه های رسانه ای اشاره می شود و سپس کنترل شاخص های کلیدی عملکردتان با سه بخش زیر بررسی می شود.

  • قابلیت رویت سئو
  • سرعت دریافت لینک
  • کنترل خطر جریمه
استراتژی 4: تکنیک معرفی برند

همه ما دوست داریم که لینک های بهتر و بیشتری داشته باشیم و در مسیر دست یابی به این هدف گاهی برخی تکنیک های پیش روی خود را نادیده میگیریم. یکی از این تکنیک ها استفاده از یاد آور وب است. در میان مقالات موجود، مقالات جالب بسیاری در رابطه با اهمیت یادآورها وجود دارد و همچنین این باور وجود دارد که یاد آور در واقع آینده و دورنمای ساخت لینک است. این مساله موضوعی است که همچنان در مورد آن بحث و اختلاف نظراتی وجود دارد، اما آنچه در مورد آن اطمینان داریم این است که: یادآورها در استراتژی های ساخت لینک مفید واقع می شوند چرا که ما می توانیم از مزایای آنها بدون استفاده از لینک بهره مند شویم.

به نظر ساده می رسد، مگه نه؟ منشن تجاری خود که فاقد لینک است را پیدا کرده و آنها را به یادآور های لینک دار منتقل کنید و در نهایت ماموریت شما به پایان می رسد. هنوز هم هر روزه هزاران صفحه اینترنتی ایجاد می شود. و در این دریای اطلاعات و محتواهای علمی شما باید دریابید که کجا و چه وقت به نام تجاری شما اشاره می شود. به علاوه، شما به دنبال آن دسته از یادآور های اینترنتی هستید که فاقد لینک در وبسایتتان هستند؛ منشن هایی که فرصت های خوبی در جهت ایجاد لینک برای شما فراهم می آورند. این امر بیشتر از اینکه یک کار بی دردسر و ساده باشد، بیشتر شبیه یک ماموریت غیر ممکن است.

با این وجود، همانند بیشمار شرایط موجود در بازاریابی دیجیتال، با در اختیار داشتن ابزار مناسب، می توانید تا حد قابل توجهی وقت بخرید و مانع از هدر رفتن زمان شوید. همچنین در پاسخ به سوالاتی مبنی بر چگونگی پیدا کردن منشن های جدا و بدون لینک، می توان از معقوله منشن تجاری کمک گرفت.

تکنیک معرفی برند

و همانطور که گفتیم در رابطه با مورد سوم، حالتی خارق العاده و خارج از نرم پیش می آید، ما مجموعه تلاش ها و اقدامات لازم در زمینه تکنیک برند منشن را در سه گام و در تصویر بالا گرد آوری کرده ایم:

  • اولا، لازم است تا شما یک هشدار ایجاد کرده تا هر زمان و هر جا در اینترنت به برند شما اشاره شد، مطلع شوید.این ساده ترین راه برای کنترل تجارتتان بوده و در این حالت همیشه می توانید دریابید که در مورد برند و تجارتتان چه اظهار نظراتی می شود.
  • ثانیا، پس از اینکه تمام هشدار های برندتان را آزمایش کردید، سعی کنید مولفانی که به برند شما اشاره کرده و در عین حال به وبسایتتان نپیوسته اند را شناسایی کنید. پس از مرحله شناسایی، ما شخصا ترجیح می دهیم تا با آنها هر زمان که مقدور بود ارتباط برقرار شود، شما برای این کار می توانید از هر راه ارتباطی که با آن آشنا بوده و یا راحتتر هستید استفاده کنید.
  • و در نهایت (در حالی که میتواند اولین گام در جهت ایجاد یک ارتباط موثر و زیبا باشد) ارسال پیامی به مولف است. در این پیام باید از وی برای اشاره ای که به برند شما کرده بسیار تشکر کرده و از او بخواهید که به اشاره خود یک لینک بیافزاید. به این طریق، شما میتوانید به یک لینک با کیفیت بالا دست یابید که قاعدتا در پی آن تعاملات طولانی مدت و موثری نیز برایتان فراهم می شود.
استراتژی 5: هدف گذاری محتوای صفحه

هر گاه به شکلی ماهرانه محتوایی ایجاد می کنیم، مطمئنا هدفی از این کار داریم. گاهی فقط می خواهیم یکی از خصیصه های مهم محصول خود را به نمایش گذاشته و روی آن تمرکز می کنیم، گاهی می خواهیم عقیده و یا کشف خود را به اشتراک گذاشته و یا همچنین شاید نسبت به امری سخت عصبانی هستیم و تمایل داریم تا خشم خود را با دیگران در میان بگذاریم. هدف هر چه که باشد، باز هم هر گاه روی محتوا و موضوعی کار می کنید، درست نیست که آن را در ذهن خود ثبت و مطابق با آن محتوا بندی داشته باشید. میدانم که هدف گذاری جدا برای صفحه مشکل است اما در امر ساخت لینک از اهمیت بالایی برخودار است.

به مثال های زیر توجه کنید. barnimages.com/resources یک سایت خوب برای لینک سازی آسان است.

هدف گذاری محتوای صفحه

کنترل شاخص های کلیدی عملکردتان

می دانم که برخی از شما تمایل ندارید که با رسم نمودار و انجام بررسی ها ببینید که در نهایت عملکرد کسب و کارتان به ویژه پس از تمام این اقدامات و تلاش ها و سرمایه گذاری های انجام شده به چه صورت بوده است، اما بهر حال این امر اهمیت بسیاری دارد.

کنترل شاخص های کلیدی عملکردتان (KPI)، میزان موفقیت و تاثیرگذاری استراتژی های مورد استفاده شما را ارزیابی می کند، و نتایج آن در گام های بعدی به شما کمک به سزای خواهد کرد.

عوامل متعددی وجود دارند که دائما باید در زمینه و عرصه رقابتی ساخت لینک، آنها را مورد توجه قرار دهید. در بندهای زیر سه مورد از مهمترین این عوامل را برایتان ارائه نموده ایم که باید همیشه آنها را در نظر داشته باشید.

یک: قابل رویت بودن سئو

هر زمان که در تلاش هستید تا دریابید چه بر سر یک وبسایت مشخص آمده است، اولین جدولی که باید به آن مراجعه کنید جدول قابل رویت بودن سئو آن است. زیرا تنها با یک نگاه اجمالی به این جدول در می یابید که آیا مشکل این وبسایت بر اثر کمبود هایی است که در راستای ایجاد به روز رسانی های گوگل برای وبسایت فراهم آمده و یا اینکه قابلیت رویت سایت مشکلی نداشته و ثابت و برقرار است.

قابل رویت بودن سئو خصوصا مرتبط با کنترل عملکرد جستجوی یک وبسایت بوده چرا که آن وبسایت تاریخچه ارتقای حوزه های مرئی گوکل را ارائه می دهد. این امر دو مولفه داشته که شامل حجم جستجو و موقعیت کلمات کلیدی رتبه بندی می شود.

اساسا این مورد نشان می دهد که وبسایت اغلب در پی جستجوها به چه صورت دیده می شود و اهمیت و حجم ترافیک آن بر اساس میلیون ها کلمه کلیدی که توسط گوگل پیگیری می شوند ارزیابی می گردد.

قابل رویت بودن سئو

برای مثال تنها با یک نگاه به تصویر بالا، میتوانم بگویم که عملکرد وبسایت producthunt.com در غالب مرئی بودن سئو چطور است. به علاوه، در این تصویر سابقه اطلاعات و داده های وبسایت موجود هستند و من با جدیت فراز و نشیب ها و قصور این وبسایت را مرتبط با به روز رسانی های الگوریتم های گوگل می دانم.

جدول قابلیت رویت سئو اولین موردی است که شما باید پیش از شروع ساخت لینک،حین این کار و پس از آن به آن مراجعه کنید. به عبارت دیگر، ما مراجعه همیشگی به این جدول را به شما توصیه می کنیم. شاید بپرسید علت اصرار ما بر این کار چیست؟

شاید به این دلیل که احتمالا این جدول تنها جدولی است که با مراجعه به آن می شود سابقه جریمه ها و اخطارهای گوگل برای هر سایتی را شناسایی کرد، کار رقبا را ارزیابی کرده و کار خود را با دیگران مقایسه کرد، همچنین این امکان برای شما فراهم می آید تا مواظب مشکلات پیش رو و احتمالی آینده باشید.

دو: سرعت دریافت لینک

خب حالا که رقابت ساخت لینکتان را آغاز کرده اید، مطمئنا می خواهید که نتایج کارتان را نیز ببینید. احتمالا آنچه دوست دارید بدست آورید این است که در زمان اندکی تعداد زیادی لینک داشته باشید. خب، اگر که شما هنوز هم می خواهید به صورت عادی و بدون زحمت به این لینک ها برسید بهتر است بدانید که شاید این امر شدنی نباشد.

همان طور که در تصویر زیر می بینید، ما تعداد لینک های تازه و از دست رفته یک روز را می بینیم و این برای امر کنترل خیلی خوب است. شما همیشه باید لینک های خود را تحت نظر داشته باشید، چه لینک تازه باشد و چه قدیمی و منسوخ شده. هر روز باید آنها را آنالیز کرده و مهم تر از همه حواستان به آنها باشد.

سرعت دریافت لینک

داشتن یک دسته لینک شاید لذت بخش باشد اما در عین حال این لینک ها می توانند نشانه اخطار هم باشند. آن همه لینک از کجا آمده؟ چرا در یک روز و تنها از دو منبع 12K لینک بدست آمده؟ آیا سرعت دریافت لینک من ثابت، دائمی و طبیعی و یا هر چیز دیگری است؟ این ها تنها چند سوال ساده هستند که شاید وقتی لینک های اکتسابی روزانه را چک می کنید برایتان مطرح شود.

سه: کنترل خطر جریمه

هر چقد هم که ما روی اینکه چقدر در نسخه اخیر پنگوئن 4.0 گوگل، کنترل لینک های ناسالم فعال تاکید کنیم باز هم کم است. سعی کنید همیشه و هر روز روی پروفایل بک لینک نظارت داشته باشید و هر گاه که شروع به ساخت رقابتی لینک کردید بدانید که کنترل روزانه آن امری حیاتی و مهم است.

بی شک کنترل شخصی و دستی تمام لینک هایتان و شناسایی لینک های مشکوک زمانی بیش از آنچه برای این کار لازم است را از شما بگیرد، چه بسا که اصلا چنین زمانی روزانه در اختیارتان نباشد حتی اگر امکان صرف تمام انرژیتان روی این کار باشد.

به علاوه همین که گوکل یک لینک را مشکوک شناسایی کند، تمام سایت را بلاک و جریمه خواهد کرد.

به همین دلیل ما با استفاده از ابزارهایی مخصوص این کار را به شما توصیه می کنیم. استفاده از این ابزارها به این معنا نیست که کارتان دیگر تمام شده و همه کار را ابزار انجام می دهد، اما بی شک این قبیل ابزارها کار شما را آسانتر خواهند کرد.

این ابزارها در وبسایت شما به دنبال لینک های مشکوک گشته و با استفاده از یک هشدار آنها را به شما با عنوان ” ناسازگار با گوگل” ( not Google friendly) نشان می دهند، و شما می توانید آنها را پیدا کرده و لینک هایی را که برای وبسایتتان خطر آفرین هستند را رد کنید.

کنترل خطر جریمه

با امید بر اینکه این تکنیک ها در زمینه ساخت لینک به یاری شما خواهند آمد، خوشحال خواهیم شد که در مورد تجربیاتتان در این مورد اطلاع کسب کنیم. اگر شما بر این باور هستید که برخی از این تکنیک ها به کار شما نمی آیند، ما باز هم اصرار داریم که آنها را به کار ببندید. در بهترین حالت با بکارگیری آنها تنها بر کیفیت لینک های خود می افزایید. و در بدترین حالت، تکنیک های مختلفی را امتحان کرده اید و بیشتر در مورد سئو اطلاع بدست آورده اید و به طور کلی یک کسب و کار راه انداخته اید.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید