• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 28

از خواص نارگیل بیشتر بدانید

کسانی که به قدرت شفابخش ترکیبات طبیعی اعتقاد دارند احتمالا در مورد مزایای سلامتی نارگیل آگاهی دارند. نارگیل میوه ای است که ممکن است برای مراقبت از تمام نیازهای شما استفاده می شود.

درباره نارگیل

نارگیل میوه ای متعلق به نخل نارگیل است. این میوه یکی از مواد مورد استفاده در آشپزخانه های هند است. صدها گونه نارگیل در سر تا سر هند یافت می شود و طعم آن بر اساس قلیایی خاک آن متفاوت است.

قسمت بیرونی آن به رنگ سبز است که وقتی می رسد قهوه ای می شود. در قسمت زیرین پوسته سخت آن، مواد گوشتی خوردنی وجود دارد.

 از خواص نارگیل بیشتر بدانید

نارگیل تازه چیده شده حاوی آبی شیرین است که برای سلامتی بسیار مفید است. نارگیل میوه سالمی است که می تواند به عنوان یک غذای سالم مورد استفاده قرار گیرد. نارگیل عمدتا دارای واکنش های آزاد قوی است.

مغز آن صرفاً برای سلامتی نیست، بلکه در دوران بارداری نیز خوراک سالمی محسوب می شود.

مزایای شگفت انگیز نارگیل

نارگیل حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است اما این چربی بی ضرر است. آنها حاوی تری گلیسیریدهای زنجیره ای متوسط هستند که اسیدهای چرب متوسطی دارند. این اسیدهای چرب جذب شده توسط بدن متفاوت است.

آنها مستقیم از دستگاه گوارش به کبد می روند و در بدن تبدیل به کتون می شوند. نارگیل می تواند اثرات درمانی بر اختلالات مغزی مانند صرع و آلزایمر داشته باشد.

مزایای سلامتی نارگیل شامل موارد زیر می شود:

دارای فیبر است

نارگیل دارای فیبر رژیمی بالایی است و 61 درصد از فیبر را تولید می کند. فیبر نارگیل باعث آزاد شدن گلوکز می شود و انتقال آن به سلول باعث تبدیل شدن به انرژی می شود. این امر به کاهش استرس در لوزالمعده و سیستم های آنزیمی که خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد کمک می کند.

کنترل دیابت

نارگیل ترشح انسولین و استفاده از قند خون را بهبود می بخشد. مسلماً کنترل دیابت به وسیله تاثیرات مثبت هورمونهایی برای کنترل قند خون است. و باعث می شود سطح قند خونی که افزایش یافته، کاهش یابد و میل به خوردن قند را نیز کاهش می دهد.

از مزایای نارگیل هضم سریع و سایر علائم مرتبط با اختلالات گوارشی و روده است. از جذب مواد مغذی و مواد معدنی در حین ارائه فیبر غذایی پشتیبانی می کند. همچنین استفراغ و حالت تهوع را کم می کند.

خواص آب نارگیل

ضد پیری

سیتوکینین ها، کینتین و ترانس زیاتین موجود در نارگیل دارای اثرات ضد ترومبوتیک، ضد سرطان زا و ضد پیری بر بدن می باشند.

افزایش ایمنی

خوردن نارگیل برای سیستم ایمنی بدن عالی است. نارگیل یک ضد ویروس (ضد قارچ)، آنتی باکتریال و آنتی پارازیتی (انگلی) است. مصرف روغن نارگیل می تواند به بدن کمک کند تا در برابر هر دو ویروس و باکتری هایی که باعث بیماری می شوند، مقاومت کند. مصرف نارگیل نارس ممکن است برای درمان برخی از بدترین بیماری ها و بیشتر بیماری هایی مثل عفونت گلو، برنشیت (اماس نایژه)، عفونت مجاری ادراری، کرم کدو و بیماری های دیگر ناشی از میکروب ها کمک کننده باشد.

درمان چربی های شکمی

همچنین نارگیل در درمان چربی های خطرناک شکم مفید است. چربی شکم خطرناک ترین چربی ها هستند و با بیماری های مختلف مرتبط اند. مصرف روزانه  200 گرم نارگیل می تواند منجر به کاهش چشمگیر BMI (شاخص جرم بدن) و دور کمر در 12 هفته شود.

سلامت عمومی

تحقیقات ثابت کرده است افرادی که روزانه نارگیل مصرف می کنند، در مقایسه با کسانی که استفاده نمی کنند سالم تر هستند.

افزایش انرژی

نارگیل با سوزاندن چربی به افزایش انرژی کمک می کند. تری گلیسرید موجود در روغن نارگیل، 24 ساعت مصرف انرژی را به میزان 5 درصد افزایش می دهد و در نهایت باعث کاهش وزن در بلند مدت می شود. همچنین به عنوان کاهش فشار گرسنگی شناخته شده است. این به طور مستقیم مربوط به اسیدهای چرب در بدن است که همانند کتون متابولیسم می شوند و بر کاهش اشتها موثر است.

افرادی که به طور مداوم از محصولات نارگیل استفاده می کنند توانایی بالایی دارند و برای چندین ساعت بدون خوردن غذا هیچ گونه گرسنگی را احساس نمی کنند.

همچنین باعث ترویج عملکرد سالم تیروئید می شود و به کاهش عوارض خستگی مزمن کمک می کند.

درمان صرع

رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات است که برای درمان اختلالات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این بهترین برنامه شناخته شده برای درمان صرع در کودکان است. رژیم غذایی شامل خوردن کربوهیدرات های کم و مقدار زیادی چربی است که می تواند منجر به افزایش غلظت کتون بدن در خون شود.

این رژیم غذایی می تواند به طور چشمگیری میزان تشنج در کودکان مبتلا به صرع را کاهش دهد.

مبارزه با سرطان

همچنین نارگیل خاصیت ضد سرطانی هم دارد. نارگیل به خصوص برای درمان سرطان روده و پستان مفید است.

خواص روغن نارگیل برای سلامتی

شما را هیدراته نگه می دارد

آب نارگیل حاوی الکترولیت های بسیار مهمی است که در حفظ هیدراسیون (آبرسانی) کمک می کند. افرادی که درگیر تمرینات آسان و سایر فعالیت های شدید هستند  باید تا آنجا که می توانند آب نارگیل را در رژیم غذایی خود وارد کنند.

آب نارگیل جایگزین الکترولیت های از دست رفته است، آبرسانی را فراهم می کند و واکنش ایمنی را افزایش می دهد. آب نارگیل جایگزین خوبی برای آب است چرا که هم خوشمزه تر و هم حاوی مواد مغذی است.

مغذی و سالم

آب نارگیل مغذی تر و مفید تر از شیر دست نخورده است. آب نارگیل دارای اسید لوریک است که معادل شیر مادر محسوب می شود و به طور طبیعی استریل شده است چرا که توسط پوسته سختی محافظت شده است. همچنین خماری را درمان می کند. آب نارگیل یک نوشیدنی طبیعی هم سطح مواد شیمیایی و طبیعی در خون است.

جلوگیری از عفونت مجاری ادراری

خواص طبیعی دیورتیک نارگیل عفونت های دستگاه ادراری را درمان می کند. این باعث می شود جریان ادرار به طور طبیعی از عفونت رهایی یابد.

کلسترول خون را بهبود می بخشد

نارگیل به بهبود سطح کلسترول خون در بدن کمک می کند و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. چربی اشباع شده در نارگیل کلسترول خوب را در بدن افزایش می دهد و LDL را با یک زیر مجموع خوب کنترل می کند. این خصلت، فاکتورهای خطر بیماری های قلبی عروقی را بهبود می بخشد و به طور نظری خطر پیشرفت بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

کنترل اسیدیته و سوزش قلب

همچنین آب نارگیل می تواند به کم کردن اسیدیته و مشکلات سوزش قلب کمک کند.

در دوران بارداری بسیار مفید است

آب نارگیل استریل است و برای زنان باردار بسیار مناسب است. آب نارگیل سیستم ایمنی و سلامتی مادر و نوزاد را بهبود می بخشد و از عفونت و سایر بیماری ها جلوگیری می کند. همچنین باعث افزایش سطح مایع آمنیوتیک برای بهبود سلامت کلی جنین می شود.

مبارزه با باکتری ها

نارگیل حاوی مقادیر زیادی از مونولورین و اسید لوریوم است که به نابودی باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها کمک می کند و عفونت ها را در حالت خاموش نگه می دارد.

برای بهداشت دهان و دندان خوب است

آب نارگیل نیز ممکن است به عنوان یک شست و شو دهنده برای از بین بردن باکتری های دهان، کاهش بوی بد دهان و بهبود کلی سلامت دندان مناسب باشد.

سلامت استخوان ها و دندان ها

خوردن منظم نارگیل از پیشرفت سلامت استخوان ها و دندان ها حمایت می کند. نارگیل باعث بهبود توانایی بدن در جذب کلسیم و منگنز می شود که به توسعه استخوان ها کمک می کند. همچنین از پوکی استخوان ها جلوگیری می کند، پوکی استخوان بیماری است که باعث می شود استخوان ها نازک و شکننده شوند و تراکم خود را از دست دهند. بنابراین جایگزینی سالم برای کسانی که تحمل لاکتوز (قند) دارند می باشد.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید