• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 05 / 31

چگونه سموم باعث چاقی شما می شود؟ قسمت چهارم

دانشمندان اخیرا یک موضوع عجیب و شگفت انگیزی را کشف کرده اند: سموم محیطی باعث چاقی و ابتلای شما به دیابت می شود. این مواد شیمیایی (سموم محیطی) در توانایی بدن برای متعادل نگه داشتن سطح قند خون و متابولیسم کلسترول اختلال ایجاد می کنند. در طول زمان این تغییرات باعث مقاومت به انسولین می شود.

 چگونه سموم باعث چاقی شما می شود؟ قسمت چهارم

این کشف باید سرخط تمامی اخبار قرار می گرفت ولی هیچ کس در مورد آن حرفی نزد. چرا؟؟ زیرا دارویی برای درمان آن وجود ندارد. در تحقیق و جستجو برای یافتن راه حلی برای مقابله با دو اپیدمی بزرگ زمان ما یعنی دیابت و چاقی، باید توجه خود را معطوف به سموم محیطی که بر بدن تاثیر منفی دارند کنیم. تا زمانی که داروهای سنتی و امروزی راهی برای درمان این موضوع نیافته اند باید خود را در معرض این سموم قرار ندهید.

اگر سیستم پاکسازی و دفع سموم بدن به درستی کار نکند این سموم در بدن شما جمع خواهد شد. در طول زمان اتفاقی شبیه اعتصاب ماموران شهرداری در جمع آوری زباله اتفاق خواهد افتاد. کوهی از زباله روی هم انبار می شود و تمامی مردم بوی بد آن را استشمام خواهند کرد و بیماری، کل شهر را فرا می گیرد. در بدن نیز چنین اتفاقی می افتد. کلمه ی سم زدایی زیاد عجیب و غریب نیست. سم زدایی یک مسئله ی عادی و عملکرد هر روزه ی بدن شماست. در این روش، بدن تمامی چیزهایی را که نیاز ندارد دور می ریزد و امروزه چیزهای زیادی وجود دارد که بدن با آنها در تماس است و نیازی به آنها ندارد.

ما در محیطی زندگی می کنیم که مواد شیمیایی زیادی در آن وجود دارد و بدن ما برای پردازش آنها طراحی نشده است. در گزارش اخیر دانشمندان CDC نشان داده شده است که تقریبا هر فردی که آنها مورد آزمایش قرار داده اند از مقدار زیادی مواد شیمیایی در بدن خود میزبانی می کنند به عنوان مثال ماده ای شبیه هورمون که در پلاستیک ها وجود دارد در ادرار یافت شده بود. حتی کودکان نیز آلوده شده بودند. متوسط  نوزادان تازه متولد شده، 287 ماده ی شیمیایی در خون بند ناف خود داشتند از این میان 217 نوع از این مواد برای اعصاب، سمی و مضر بود.

سموم و زباله ها را از بدن خود دفع کنید

اگرچه ما در دنیایی سمی زندگی می کنیم، مهم است به خاطر داشته باشید که راه های زیادی برای بهبود عملکرد بدن از راه سم زدایی وجود دارد. بدن دارای چهار مسیر اصلی خروجی برای سموم است: ادرار ، مدفوع ، تعریق و پرانایاما.

ادرار

کلیه ها مسئول گرفتن مواد زائد از خون هستند. سعی کنید با نوشیدن زیاد آب و مایعات به کلیه های خود کمک کنید. انسان ها از آب تشکیل شده اند (تقریبا 66 درصد از وزن مردان و 60 درصد از وزن زنان را آب تشکیل می دهد). مقدار زیادی آب تصفیه شده بنوشید. ادرار شما باید صاف و بی رنگ باشد (به طوری که بتوان از میان آن نوشته های یک روزنامه را مطالعه کرد) و یا مقدار کمی رنگ زرد در آن وجود داشته باشد. (اگر ویتامین مصرف می کنید به یاد داشته باشید که این مواد باعث زرد شدن رنگ ادرار می شود).

اگر رنگ ادرار شما زرد تیره است و یا بوی بدی دارد به نظر می رسد شما آب کافی در طول روز نمی نوشید. در بیشتر کشورها آبی که از شیر منازل می آید سالم و نوشیدنی نیست. اگر می توانید و برایتان مقدور است، فیلتر اسمز معکوس را در خانه ی خود نصب کنید (اگر برای کل منزل خود نتوانستید از این فیلتر استفاده کنید حداقل برای آب آشامیدنی این فیلتر یا فیلتر کربن را نصب کنید).

مدفوع

یک یا دوبار دفع مدفوع، یکی از بهترین راه ها برای دفع سموم و پاکسازی بدن است. تقریبا 20 درصد از افراد به یبوست مبتلا هستند و با گذشت سن این موضوع بدتر نیز می شود. عملکرد روده یکی از مسائلی است که می توانید بر آن کنترل داشته باشید. برای شروع، مقدار فیبر دریافتی خود را افزایش دهید. فیبرها روده ی بزرگ را پاک می کنند.

روش دوم برای درمان یبوست نوشیدن آب زیاد است. بدن برای ذخیره ی آب بسیار مهارت دارد. وقتی دیواره ی سطح روده ی بزرگ کم آب باشد خشک شده و سخت تر می گردد این موضوع باعث ایجاد یبوست می شود. نوشیدن مقدار زیاد آب و سایر مایعات در طول روز، روده ی بزرگ را نرم تر کرده و دفع مدفوع را راحت تر می سازد. اگر نمی توانید آب زیادی بنوشید می توانید از موادی مانند دانه کتان زمینی، مصرف اسیدوفیلوس و کپسول منیزیم اضافی در قالب سیترات منیزیم استفاده کنید.

تعریق

پوست شما بزرگترین عضو حذف و پاکسازی سموم در بدن است. مطمئن شوید که خاصیت سم زدایی از طریق منافذ پوست با عرق کردن بیشتر، حداقل سه بار در هفته انجام می گیرد. البته ورزش هایی که ضربان قلب را افزایش می دهند برای20 دقیقه و سه بار در هفته بسیار ایده آل است.

سعی کنید از سونای بخار آب گرم برای عرق کردن استفاده کنید. در گذشته افرادی معتقد بودند که قرار گرفتن به مدت طولانی در معرض گرما، وسیله ای برای پاکسازی جسم و روح می باشد. به خصوص افرادی که در اسکاندیناوی زندگی می کردند سونا را برای صدها سال مورد استفاده قرار می دادند. برخی از تحقیقات نشان می دهد که سونا درمانی، باعث  افزایش دفع فلزات سنگین مانند جیوه، سرب، کادمیم و مواد شیمیایی قابل حل در چربی مانندPCB ، PBB  و HCB از بدن می شود. استفاده از سونا و یا حمام آب گرم به تعادل استرس و و تعادل سیستم عصبی خودکار کمک می کند. درجه حرارت سونا  برای افرادی که مشکل فیزیکی یا بیماری خاصی دارند، نباید بیشتر از 140 تا 150 درجه ی فارنهایت باشد. برای افرادی که از لحاظ فیزیکی مشکلی ندارند، سونا درمانی می تواند به گردش خون، کاهش وزن، تعادل سطح قند خون و بهبود سم زدایی کمک کند. اگرچه مکانیسم آن  مشخص نیست ولی به نظر می رسد که اثر سونا درمانی به خاطر تاثیر آن بر آرامش سیستم عصبی بدن، شل شدن ماهیچه ها و عضلات و افزایش اتساع عروق باشد.

پارانایاما

شش ها یکی از بهترین و بی مثال ترین اجزای دفع سموم بدن به شمار می آیند. با هر تنفسی، هوای تازه وارد شش ها شده و به حمل اکسیژن به سایر نقاط بدن نیز کمک می شود. متاسفانه هوایی را که استنشاق می کنیم همیشه هم تمیز نیست هر روز شش های ما مواد سرطان زا در دود گاز، مواد آلرژی زای موجود در گیاهان و حیوانات خانگی و میکروب ها را تصفیه می کنند.

کمبود تنفس مانع از رساندن اکسیژن به سایر بافت های بدن می شود. نفس عمیق مغز، بدن و روح شما را از اکسیين سرشار می سازد و فرایند سلامتی شما را بهبود می بخشد. یکی از بهترین روش ها برای افزایش قدرت شش ها در سم زدایی، آموزش نفس کشیدن درست از شکم است. ابتدا دستتان را روی شکم خود بگذارید. هوا را بیرون بدهید سعی کنید هوا را از شش هایتان و با ماهیچه های شکم با فشار بیرون بدهید. وقتی نفس می کشید ماهیچه های شکم خود را شل کنید بعد از پر شدن ششها از هوای تمیز ، سعی کنید دستتان را از روی شکم با هوای درون ششها به بیرون هدایت کنید. هنگام دم، ماهیچه های شکم را شل کنید و بعد از پر شدن شش ها ، دست خود را با هوای بازدم از روی شکم بردارید. دم و بازدم را از طریق بینی به آرامی ادامه دهید هر دم و بازدمی باید تا 3 ثانیه ادامه داشته باشد این عمل را 5 دقیقه در روز انجام دهید.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید