• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 29

علائم نیاز بدن به ویتامین D بیشتر + اینفوگراف

ویتامین D یکی از ویتامین های ضروری بدن است که برای جذب کلسیم، رشد استخوان ها، کنترل رشد سلولی، عملکرد صحیح عصبی عضلانی، کارکرد بهتر و موثرتر سیستم ایمنی بدن و التیام التهابات بدن به آن نیاز دارد.

بر خلاف ویتامین‌ های دیگر، ویتامین D را از غذاها بدست نمی‌آوریم، بلکه بخشی از آن بوسیله بدن ساخته می‌شود. علائم کمبود ویتامین D در بسیاری اوقات دیر تشخیص داده میشود. اما سوال این است که چگونه باید تشخیص دهید بدنتان نیاز به ویتامین D بیشتری دارد، این نشانه ها در شما ممکن است بیانگر کمبود ویتامین D باشد.

با کلیک روی عکس و بزرگنمایی آن، تصویر را در سایز بزرگتر مشاهده نمایید.

علائم نیاز بدن به ویتامین D

هشت نشانه ی نیاز بدن به ویتامین D بیشتر

فشار خون بالا: ویتامین D نقش مهمی در سلامت قلب دارد و به تنظیم فشار خون کمک می کند بنابراین هنگامی که به اندازه کافی ویتامین D دریافت نمی کنید امکان دارد فشار خونتان تغییر کند.

وسواس زیاد: قبل از اینکه سندرم پیش از قاعدگی (PMS) را مقصر بدانید باید بدانید که ویتامین D روی سطوح سروتونین در مغز تاثیر می گذارد و همچنین خلق و خوی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

سندرم پیش از قاعدگی (پی‌ام‌اس یا PMS) یا تنش پیش از قاعدگی (PMT) مجموعه‌ ای از علایم جسمی، روانی و احساسات مرتبط با چرخه ی قاعدگی در زنان است؛ و این در حالی است که بیشتر زنان در سن «بچه زایی» (حداکثر تا ۸۵ در صد) نشانه‌ های فیزیکی مرتبط با عملکرد طبیعی تخمک گذاری شامل نفخ کردن یا نرمی پستان (حساسیت به لمس پستان) را تجربه کرده‌اند.

غم و اندوه: زنان با سطوح پایین ویتامین D به طور باور نکردنی دو برابر بیشتر با افسردگی مبارزه می کنند

ضعف ماهیچه ها: کاهش اندازه ماهیچه ها ممکن است نتیجه کمبود ویتامین D در ماهیچه و بافت عصبی باشد.

حساسیت شدید درد: سطوح ناکافی ویتامین D در بدن با دردهای مزمن مرتبط است.

خواب آلودگی یا کسل بودن: سطوح پایین ویتامین D با خواب آلودگی زیاد روزانه مرتبط است.

کاهش استقامت: برخی تحقیقات نشان داده ظرفیت هوازی و استقامت و تحمل کلی در ورزشکارانی که سطوح ویتامین D پایین دارند کاهش پیدا می کند.

شکستگی تنشی استخوان: شکستگی تنشی استخوان، شکستگی ناکامل استخوان است که در اثر نیروهای کم ولی تکرار شونده و در اثر خستگی استخوان اتفاق می‌افتد.

هنگامی که کمبود مواد مغذی دارید استخوانهایتان ضعیف می شوند به این معنی که خطر شکستگی تنشی استخوان افزایش می یابد.

ترجمه و تنظیم: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید