• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2015 / 06 / 02

روش های موثر برای برخورد با کودکان کله شق و لجباز – قسمت دوم

به عنوان یک والد، برخورد با یک کودک کله شق بسیار سخت است. کودک شما تمایل دارد لجبازی کند زیرا فکر می کند کنترل کافی بر تمام موقعیت ها را دارد. این رفتار در بین گروه سنی کودکان بسیار شایع است. اگر شما نیز چنین کودکی در منزل دارید حتما با من موافقید که رفتار با این کودکان بسیار چالش برانگیز است. به هرحال درست رفتار کردن می تواند این مسئله را تحت کنترل خود قرار دهد.

رفتار با کودک کله شق

روش های رفتار با کودکان کله شق

در اینجا چند ترفند مفید برای رفتار با چنین کودکانی را ذکر می کنیم:

__ با کودک خود حرف بزنید و به حرف های او گوش دهید. داشتن رابطه با کودک بسیار ضروری است. وقتی زمان بیشتری برای او صرف کنید اعتماد او را بیشتر جلب می کنید.

__  آرام باشید. صبوری و آرامش خود را حفظ کنید. به روی کودک خود فریاد نکشید و عصبانی نشوید. چنین رفتارهایی باعث بدتر شدن وضعیت می شود. به یاد داشته باشید که کودکان تمایل دارند از والدین خود تقلید کنند پس اگر شما آرامش خود را از دست بدهید و فریاد بزنید او نیز از این رفتار شما الگو برداری می کند.

__ به کودک خود قوانین “دادن و گرفتن” را بیاموزید: به عنوان یک والد خوب باید هنر تبادل را به کودک خود بیاموزید. این کار مانع کله شقی کودکان در آینده می شود. از کودک خود بخواهید اسباب بازی هایش را به دیگران قرض بدهد. این کار به او اهمیت اشتراک را می آموزد.

__ به کودک خود کمک کنید اشتباهاتش را بفهمد. به او کمک کنید بفهمد رفتار درستی ندارد. می توانید زمانی که کله شقی می کند از او عکس بگیرید، بعد این عکس را به او نشان دهید و به او بگویید زمانی که کله شقی می کند قیافه ی بدی دارد.

رفتار با کودکان کله شق

__ رفتارهای خوب او را تحسین کنید.

__ یک برنامه منظم ترتیب دهید: یک روال روزمره بر اساس عادت و خلق و خوی او تنظیم کنید. به عنوان مثال اگر کودک شما خواب کافی نداشته باشد کله شقی می کند پس خواب کافی را در این برنامه ی روزانه بگنجانید.

__ کارهای تازه انجام دهید. کارهای تازه می تواند بسیار مفید باشد. به عنوان مثال می توانید موسیقی یا کارتون مورد علاقه اش را پخش کنید.

__ هرگز کودک خود را مجبور به کاری نکنید. هرگز به اجبار و با زور قوانین را به او تحمیل نکیند. این کار باعث بدتر شدن شرایط می شود.

ترجمه: زهرا کامران ور

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید