• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2015 / 06 / 04

چگونه روز خود را براي موفقيت سازمان دهي كنيد

موفق ترين افراد كساني هستند كه از دقيقه-دقيقه زمان خود براي رسيدن به هدف استفاده مي كنند. همه افراد با اعمال ترفند هايي در برنامه روزانه خود مي توانند به چنين موفقيت هايي دست پيدا كنند.

نويسنده و كارآفرين بزرگ ديويد كيدر در تعريف موفقيتي كه همه مي توانند به آن دست پيدا كنند مي گويد:

«موفقيت يعني اينكه موهبت دروني خود يا دارايي اختصاصي خود را كشف كنيد و آن را با تمام دنيا به اشتراك بگذاريد، تمام وقت خود را به اين نقطه قوت خود اختصاص دهید و وقت خود را بر روي نقاط ضعف خود تلف نكنيد.»

موفقیت

«ريد هافمن» يكي از كار آفرينان فوق موفق كه يكي از شركت هاي او بيونيك است درباره را درست انجام كار و برنامه ريزي براي آن مي گويد:

« كاري كه به ما محول مي شود اگر در محدوده نقاط قوت ما باشد، آن را به بهترين نحو ممكن انجام مي دهيم. ولي اگر توان انجام آن را نداشته باشيم و در این کار ضعف داشته باشیم آن را به ديگران واگذار مي كنيم.»

اين همان اصلي است كه در تصميم گيري صحيح تعيين كننده است:

كار درست اين است كه به دنبال اهداف بزرگي برويم كه مي توانيم از عهده آنها برآييم. وقتي كه توانايي ها و نقاط قوت خود را بشناسيم، مي توانيم روز كاري خود را بر اساس اين توانايي ها برنامه ريزي كنيم و بقيه كارها را به ديگران محول كنيم.

اين زباني است كه كارآفرينان با آن سخن مي گويند. وقتي كه با مدير اجرايي گيت هاب ( يكي بزرگترين شركت هاي اينترنتي ارزيابي وب سايت هاي اينترنتي در دنيا) يعني تام پرستون صحبت مي كردم او درباره اين كه چرا موفق ها اين گونه كارهاي خود را سازماندهي مي كنند سخن گفت:

«بهره وري كسي كه روي چيزي كه به آن علاقه دارد كار مي كند بسيار بالاست نه تنها بهره وري بلكه كيفيت كاري كه ارائه مي دهد و همچنين لذتي كه از اين كار مي برد بسيار زياد است آنها بهتر كار مي كنند چون به آن اهميت مي دهند از آن لذت مي برند در اين زمينه ايده ها، مهارت و دانش كافي دارند و مهارت و دانش خود را افزايش مي دهند و كيفيت كار آنها با كسي كه در اين سطح نيست و به اين كار اهميتي نمي دهد يا علاقه اي به آن ندارد و مجبور به اين كار شده است بسيار متفاوت است حتي نمي توانيد كيفيت كار اين دو نفر را با حاصلضرب آنها مقایسه كنيد.»

و كار ما اين است كه راهي پيدا كنيم كه اين قاعده را در كارهاي روزمره خود و پرسنل سازمان مستقر كنيم.

بازي با نقاط قوت

كيدر مي گويد: «افراد بسيار موفق كشف كرده اند كه چه كاري را 10 برابر بهتر از ديگران مي توانند انجام دهند، و فقط همان كار را انجام مي دهند.» اين درجه از تخصص به نظر رويايي مي آيد اما چگونه مي توانيم آن را در زندگي روزمره خود مستقر كنيم؟

براي خود برنامه روزانه اي با زمان بندي درست داشته باشيم

بايد براي خود برنامه اي روزانه داشته باشيم، از زمان ارزشمندمان بهترين استفاده را ببريم و در عين حال برنامه اي متناسب با توانايي هاي خود بريزيم و به خود فرصت كافي بدهيم.

با سپردن كار ها به افراد شايسته

اگر كار ها را به افراد شايسته و توانا بسپاريد به اين ترتيب در ازاي كار كمتر ارزش بيشتري كسب خواهيد كرد يكي از بزرگترين و مهمترين توانايي هاي افراد موفق اين است كه از توانايي هاي ديگران نهايت استفاده را مي برند حتي سازمان ها هم با برون سپاري كاري هايي كه ديگران بهتر از آنها انجام مي دهند موفقيت هاي بيشتري مي توانند كسب كنند.

كار هاي تكراري و كسل كننده خودكار شوند!

امروزه افراد موفق و شركت هاي پيشرو كارهاي تكراري و كسل كننده را به ماشين ها، روبات ها و نرم افزار ها سپرده اند و كارمندان خود را در مسير روزمرگي قرار نمي دهند.

نوشته: دريك بائر

ترجمه: علي يزدي مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید