• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 02 / 03

با شلوار خاکستری چه بپوشیم؟

وقتی صحبت از محبوب ترین رنگ شلوار مردانه می شود، اولین رنگ که به ذهن می رسد شلوار خاکستری است.

شاید شما فکر کنید که رنگ مشکی بیش از سایر رنگ ها به رنگ های دیگر می آید، اما با در نظر گرفتن اینکه خاکستری (این رنگ خنثی در واقع هیچ رنگی ندارد! به این معنا که رنگ های قرمز، سبز و آبی در آن به یک اندازه وجود دارد) یک رنگ خنثی است و طیف گسترده ای رنگ ها را در خود دارد، بیش از رنگ مشکی تطبیق پذیر است.

با شلوار خاکستری چه بپوشیم؟

از این رو، مهم نیست چه برنامه ای دارید، می خواهید به یک مراسم عادی و دوستانه رفته یا تیپ اداری بزنید و یا در یک مهمانی و نشست رسمی حضور پیدا کنید، در مجموع توصیه می کنیم نظری نیز به این شلوار خاکستری موجود در کمد لباستان بیاندازید.

رنگ خاکستری با ارائه ظاهری چشم گیر و از لحاظ زیبایی شناختی فوق العاده فریبنده، به ظاهر شما هیبتی جذاب و شیک خواهد بخشید. اما این رنگ شلوار نیز درست مثل سایر شلوارها در کنار بقیه لباس های تنتان جلوه گر خواهد بود. خوشبختانه، در این راهنما به شما نشان می دهیم که چگونه شلوار خاکستری را با دیگر لباس هایتان ست کرده تا ظاهری دلربا و دوست داشتنی داشته باشید.

چه رنگ هایی به خاکستری می آیند؟

به لطف خاصیت بسیار تطبیق پذیری رنگ خاکستری، به جد می توان ادعا کرد که رنگ های بسیاری با این رنگ هماهنگی دارند. با این وجود، برای داشتن بهترین ترکیب، توجه به تون و سایه رنگ ها بسیار اهمیت دارد.

خاکستری به شدت در قالب پوشاک مختلف تغییر می کند، از این رو همه رنگ های خاکستری لزوما با ته رنگ مشابه بنظر نمی رسند. با این وجود، یک دستورالعمل کلی موجود است که با بهره گیری از آن می توانید ساده تر از پیش به یک ترکیب ایده آل دست یابید.

برای مثال، اگر شلوار شما به رنگ خاکستری سرد است (رنگ آبی آن بیشتر بوده) سعی کنید آن را بیشتر با رنگ های سرد دیگر مثل آبی ترکیب کنید.

و اگر رنگ شلوارتان خاکستری گرم (رنگ زرد آن بیشتر) است، آن را با رنگ های گرم تری مثل قهوه ای بپوشید.

به همین صورت بهتر است که خاکستری روشن را با رنگ های روشن دیگری مثل سفید ست کرده و خاکستری تیره را با تون های تیره تری همچون سیاه ست کنید.

به بیان دیگر، اگر می خواهید ظاهری جسورانه و بی عیب داشته باشید، درست کردن پوشاکتان با رنگ خاکستری دیگر نیازی نیست با کنتراست (رنگ زمینه) رنگ ها بازی کنید.

چه رنگ هایی به خاکستری می آیند؟

ست کردن شلوار خاکستری

بسته به سبک شلوار، می توانید این رنگ را در موقعیت های مختلفی از رسمی گرفته تا غیر رسمی و کژوال بپوشید. برای موقعیت های کژوال، شلوار هایی که راحتتر هستند، مثل جین و یا جوگر (گرمکن) را انتخاب کنید.

برای موقعیت های رسمی انتخاب شلواهای رسمی و پارچه ای مناسب تر هستند.

برای موقعیت های غیر رسمی، فقط کافی است آنها را با تیشرت بپوشید. اگر می خواهید ظاهرتان زیباتر باشد بهتر است آن را با لباس های یقه دار به تن کنید.

موقعیت های کژوال

وقتی می خواهید برای یک مهمانی و یا ملاقات کژوال لباس بپوشید، تنها ذهنتان را محدود به شلوار جین آبی نکنید. جین های خاکستری جایگزین های خیلی خوبی هستند که شما را از دیگران متمایز می کند.  با این نوع شلوار ها نه تنها ظاهری شیک خواهید داشت، بلکه به نسبت جین های آبی تطبیق پذیرتر با رنگ های دیگر هستند.

برای داشتن یک تیپ ساده ولی جذاب، توصیه می کنیم شلوار جین خاکستری را با رنگ های خنثی مثل سفید، سیاه، سورمه  ای و دیگر تون های خاکستری بپوشید.

همچنین، شلوار های کتانی نیز بسیار مناسب تیپ کژوال هستند بخصوص اگر آنها را با لباس های غیر رسمی و کژوال دیگری مثل تیشرت های یقه گرد (یقه تنگ) و کفش کتانی بپوشید.

موقعیت های کژوال

کتانی و تی شرت مناسب برای موقعیت های کژوال
موقعیت های نیمه رسمی

به این دلیل که این قبیل محافل، ظاهری شیک را می طلبند، انتخاب شلوار خاکستری بی شک از بهترین انتخاب ها هستند. برای داشتن یک استایل خوشایند تابستانی، بهتر است یک شلوار پارچه ای و یا کتانی خاکستری روشن انتخاب کرده و برای فصل سرد زمستان از خاکستری تیره استفاده کنید. سپس مابقی استایل خود را به وسیله لباس هایی تکمیل کنید که در عین راحتی، جذاب نیز باشند، مثل پیراهن و یا تیشرت، و کفش های اسپرت و کتانی.

وقتی هوا سرد است، می توانید از یک لباس گرم و یا بافت نیز برای تکمیل و بهتر شدن استایلتان بهره بجویید.

موقعیت های نیمه رسمی

لباس های مناسب شلوار خاکستری در موقعیت های نیمه رسمی

رنگ مناسب پیراهن با شلوار خاکستری

برای داشتن یک استایل شیک، پیراهنی انتخاب کنید که مناسب شلوار خاکستریتان بوده و به آن جذابیت ببخشد. از آنجایی که نوع پیراهنتان بی شک روی ظاهر کلی پوششتان تاثیر گذار است، انتخاب رنگ صحیح آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. از این نقطه نظر که خاکستری یک رنگ منعطف به شمار می رود و می توان آن را با رنگ ها و تون های بسیاری همچون سفید، سیاه و آبی ترکیب کرد، بهتر از سایر رنگ ها قابل ترکیب و ست شدن است. تنها چیزی که لازم است بدانید این است که کی و چطور این رنگ ها را با شلوارتان ترکیب کرده تا ظاهر بهتری داشته باشید.

پیراهن مشکی و شلوار خاکستری

ترکیب پیراهن مشکی و شلوار خاکستری در واقع یک ترکیب کلاسیک برای مردان خوش پوش است. جلوه تیره پوشش شما چشم گیر و فریبنده خواهد بود، از این رو می توان ادعا کرد که ترکیبی ایده آل برای مراسم های رسمی است.

از این رو، دفعه بعد که می خواستید به یک مهمانی کوکتل و یا نیمه رسمی بروید بهتر است این ترکیب را امتحان کنید. برای این که کارتان را به زیبایی هر چه تمام تر به پایان برسانید، بهتر است از یک جفت کفش آکسفورد و کمربند چرم مشکی استفاده کنید.

مردانی که ظاهری کلاسیک تر را می پسندند، می توانند یک کت خاکستری نیز در کنار لباس هایشان بپوشند.

پیراهن مشکی و شلوار خاکستری

کمربند و شلوار مناسب پیراهن مشکی و شلوار خاکستری

پیراهن سفید و شلوار خاکستری

از جمله ساده ترین ست هایی که یک مرد می تواند بزند، ترکیب پیراهن سفید و شلوار خاکستری است. این ترکیب علی رغم سایه رنگ خاکستری شلوار، همیشه جلوه خوبی دارد. به همین دلیل این ترکیب مناسب بیشتر مجالس و موقعیت های پیش روی هر مردی خواهد بود. فقط کافی است که شلوار و کت را مناسب با پیراهن و شلوار و قرار ملاقات پیش رویتان انتخاب کنید.

پیراهن سفید و شلوار خاکستری

ست شلوار خاکستری با پیراهن سفید

پیراهن آبی و شلوار خاکستری

این ترکیب هم ساده و هم شیک بوده و بیشتر مناسب نشست ها و مهمانی های کاری و نیمه رسمی است. با چنین ترکیبی ظاهری چشم گیر و جسورانه خواهید داشت. البته برای موقعیت های رسمی بهتر است رنگ شلوارتان خاکستری تیره باشد.

در ملاقات های نیمه رسمی برای زیبایی بیشتر از رنگ خاکستری روشن استفاده کنید. برای تکمیل استایلتان، کفش مشکی و کراوات سورمه ای ظاهرتان را جذاب می کند. البته باید خاطر نشان کرد که کفش قهوه ای نیز مناسب این استایل خواهد بود منتها برای موقعیت های غیر رسمی و دوستانه مناسب است.

پیراهن آبی

 کفش و کراوات مناسب برای ست کردن با پیراهن آبی و شلوار خاکستری

کفش مناسب شلوار خاکستری

از دیگر مواردی که در کنار شلوار خاکستری باید به آن توجه کنید، کفش است. از آنجایی که کفش و شلوار دقیقا در کنار هم قرار می گیرند، برای دست یابی به یک تیپ و استیال جذاب و با سلیقه، دقت در انتخاب کفش ضروری است. در عین حال که رنگ مشکی یک انتخاب بی نقص برای اکثر مهمانی های رسمی است، هرگز فراموش نکنید که رنگ های دیگر را نیز امتحان کنید. کفش های قهوه ای و شرابی نیز انتخاب خوبی بوده و در کنار رنگ خاکستری بسیار چشم نواز خواهند بود.

شلوار خاکستری و کفش قهوه ای

کفش قهوه ای در کنار شلوار خاکستری بسیار شیک خواهد بود. برای داشتن ترکیب خوبی از این دو، کافی است به سایه انتخابی هر دو رنگ دقت کنید. برای داشتن ظاهری جسورانه، بهتر است از کفش قهوه ای روشن استفاده کرده و اگر می خواهید ظاهری کلاسیک تر و زیرکانه تر داشته باشید انتخاب کفش قهوه ای تیره را به شما توصیه می کنیم.

شلوار خاکستری و کفش قهوه ای

پیراهن و بلوز مناسب با کفش قهوای و شلوار خاکستری

شلوار خاکستری و کفش شرابی

تضاد کفش شرابی در کنار شلوار خاکستری، ظاهری شیک و جذاب خواهد داشت. این رنگ فوق العاده و منحصر به فرد در عین حال که زننده نیست خیلی بیشتر از دو رنگ دیگر- مشکی و قهوه ای- جسورانه است. از این رو، این انتخاب بهترین گزینه برای آن دسته افرادی است که تمایل دارند در میان جمعیت بدرخشند بدون اینکه ظاهرشان زننده و یا گستاخانه باشد. خب کافی است با انتخاب مناسب کفش، ظاهری شیک داشته باشید. البته میتوانید برای تکمیل استایلتان از یک کت شرابی نیز استفاده کنید.

شلوار خاکستری و کفش شرابی

پیراهن و کت مناسب برای ست کردن با کفش شرابی و شلوار خاکستری

با شلوار خاکستری چه بپوشیم؟
  • برای یک استایل کژوال جین خاکستری را با تیشرت و کفش کتانی ترکیب کنید
  • در فصل تابستان و یا موقعیت های غیر رسمی از شلوار خاکستری روشن استفاده کنید
  • در فصل زمستان و یا به عنوان جایگزین شلوار مشکی در نشست ها و مهمانی های رسمی، شلوار خاکستری تیره بپوشید
  • برای داشتن ظاهری جذاب در کنار شلوار خاکستری هر کدام از رنگ های سفید، آبی و سیاه را می توانید انتخاب کنید
  • ترکیب شلوار خاکستری با رنگ مشکی برای استایل کلاسیک مناسب بوده و رنگ های قهوه ای و شرابی را برای استایل های چشم گیر تر بکار ببرید.

ترجمه: آتنـا هوایی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید