• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2018 / 02 / 11

دفاع شخصی به کمک کونگ فو سبک میمون و مار

در این ویدیوی آموزشی که ما آن را برای شما خلاصه کرده ایم جیک میس استاد دفاع شخصی ورزش های رزمی چینی سه روش دفاع شخصی به کمک کونگ فو سبک میمون یا همان نام سینمایی آن میمون مست آموزش داده می شود.

قبل از هر چیز دوباره به دوستان عزیزم یاد آوری می کنم که درگیری های خیابانی در بیشتر مواقع قابل جلوگیری هستند و از این آموزش ها فقط برای دفاع از خود استفاده کنید. تلاش نکنید درگیر شوید چون همیشه احتمال صدمه دیدن هست هر چقدر که مهارت های خود را تقویت کنید!

روش اول که به آن ریچ هند یا دست قدرتمند می گویند همانطور که در فیلم توضیح داده می شود به موقعیت حمله حریف مربوط است وقتی که او مشتی از پهلو به سمت شما حواله می کند با نیم پنجه کردن یک دست مانند تصویر دست خود را تبدیل به یک اسلحه می کنید و از خود دفاع کرده دست حمله کننده را می گیرید و بدون درنگ با دست دیگر ضربه ای به گردن او وارد می کنید و او را مانند تصویر در اختیار خود می گیرید حال با قرار دادن پای خود پشت او و یک چرخش حریف را نقش زمین می کنید.

در روش دوم همان طور که در تصویر می بینید هدف این است که یک فضای امن برای خود ایجاد کنید که از ضربه های مستقیم که ممکن است با مشت یا سلاح سرد یا گرم خود را خلاص کنید. برای این منظور ابتدا کمی فاصله گرفته یک پایه خود را مانند تصویر بالا می آورید و ضربه ای به شکم یا قفسه سینه او وارد می کنید. افرادی که رشته رزمی موتای را دنبال می کنند می دانند که یکی از مهلک ترین ضربه های این ورزش رزمی ضربه مستقیم با پا است. قوی ترین عضلات بدن در پاهای شما هستند و به کمک آنها می توانید از حریفان بزرگتر رهایی یابید.

در روش سوم از کونگ فو سبک مار کمک گرفته می شود تا در برابر مشت های مستقیم به صورت دفاع شود. در این روش دست مدافع شما مانند سر مار همانطور که در تصویر مشاهده می کنید خم می شود و کناره مچ باز هم مانند یک اسلحه دفاعی عمل می کند و در ادامه با یک ضربه به قسمت بالای گلوی مهاجم او را برای چند لحظه وارد شوک می کنید توجه داشته باشید که این کار می تواند باعث قطع تنفس شود و در استفاده از آن باید احتیاط کنید فقط یک ضربه کوتاه و پس از آن گلو فرد مهاجم را بگیرید و تلاش کنید مانند روش اول با قرار دادن پای خود پشت پایش او را بر زمین بیندازید این تکنیک دفاع شخصی به شما کمک زیادی می کند تا مهاجم را زمین گیر کنید و فرصت کافی برای فرار از صحنه داشته باشید.

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید