• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 02 / 12

انتخاب بهترین کرم های سفید کننده پوست

در مقاله های قبلی یاد بگیر دات کام در زیر شاخه زیبایی که این زیر شاخه در شاخه اصلی سلامتی و بهداشت این وبسایت قرار دارد، درباره انواع ماسک، کرم های مرطوب کننده، کرم های طبیعی، ویتامین های پوست و بسیاری مطالب دیگر درباره پوست و مو صحبت شده است در این مقاله به نکاتی درباره کرمهای سفید کننده پوست اشاره می شود.

انتخاب بهترین کرم سفید کننده برای پوست

اگر نیاز به خرید کرم سفید کننده دارید قبل از خرید، این مقاله را مطالعه کنید.

برای خرید کرم سفید کننده نیاز به چند آگاهی دارید؛ چه بخش خاصی از پوست را می خواهید با کرم بپوشانید یا درمان کنید و چه مواد فعالی برای دستیابی به نتیجه مورد نظر مورد نیاز است؟ امروزه تعداد زیادی از محصولات موجود در بازار وجود دارد که برای روشن شدن یا سفید کردن پوست طراحی شده اند بنابراین در اینجا چند نکته برای کمک به بهترین محصول را انتخاب کرده ایم.

روشهایی برای انتخاب بهترین کرم سفید کننده پوست
نوع پوست خود را بشناسید

نوع پوست به این معناست که پوست شما معمولی، خشک، چرب یا ترکیبی از این انواع است. برخی اجزای سفید کننده پوست دارای آبلیمو است که می تواند سبب خشکی پوست شود و فراورده های دیگر شاید محتوای مواد شیمیایی زبری باشد که سبب آزردگی پوست و برخی اگر به صورت مداوم استفاده شود، عوارض ناخواسته ای دارند.

رنگ پوست به خاطر مقدار ملانین (رنگدانه قهوه ای) موجود در لایه های بالایی پوست است. مردم با نژادهای مختلف نه تنها رنگ پوست بلکه در ساختار واقعی آن نیز تفاوت دارند. آسیایی و آفریقایی ها، پوست ضخیم تری دارند و غشای میانی پوست فشرده تر است، به این معناست که چین و چروک کمتری نسبت به سفید پوستان دارند.

پوست تیره تر، رطوبت بیشتری را حفظ و در لایه های بیرونی رطوبت را بیشتر از سفید پوستان ذخیره می کند.سیاه پوستان ملانوسوم ها و فیبروبلاست های بزرگتری نسبت به سفید پوستان دارند که سبب می شود محل زخم به طور غیر عادی بر جای ماند و کلوئید ایجاد شود.

فزون‌گوشت یا کِلوئید نوعی از جوشگاه است که بر اثر پرسازی بافت کلاژن در محل زخم‌های پوست یا شکاف‌های جراحی تولید شده و رشد می‌کند. این ضایعه پوستی نتیجه رشد بیش از حد پدیده ترمیم زخم است و چون پیشرونده است با جوشگاه‌های معمولی زخم‌ها تفاوت دارد.

محصولات سفید کننده پوست بر روی همه رنگ پوستی عمل می کند اما نتایج در افراد با پوستهای تیره، کمی طولانی تر است.

شناخت نوع پوست در بهترین کرم های سفید کننده پوست

چه نتیجه ای را انتظار دارید

در حالی که افراد زیادی تمایل دارند تا رویهم رفته پوست چهره شان روشن تر شود، اما بیشتر مردم کرم سفید کننده ای را انتخاب می کنند تا مناسب چندین نوع پوست با رنگدانه های مختلف باشد.

یک کرم سفید کننده خوب طراحی می شود تا نمود رنگدانه های تیره را کاهش دهد که با بازدارندگی محصول ملانین در نواحی مشکل ساز انجام می شود.

کرم های سفید کننده خوب، مشکلاتی مانند موارد زیر را درمان می کنند:

  • هیپرپيگمانتاسيون یا تیره شدن ناحیه ای از پوست به علت افزایش ملانین
  • خال و لکه های تیره
  • ملاسما/کلوزما، لکه های قهوه ای رنگ بر روی پوست
  • جای جوش صورت و پوست
  • زیر بغل، آرنج یا زانوهای تیره
  • آسیب خورشید
  • نشانه ای بر روی پوست که از تولد ظاهر می شود
  • رنگهای متغیر پوست
کرم سفید کننده و شناخت نوع پوست
مشورت با متخصص

اگر نگران هیپرپيگمانتاسيون یا تجمع رنگدانه های اضافی در پوست هستید یا احیانا مشکلات پوستی دارید با یک پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید او می تواند پوست را معاینه و درمان مناسب یا محصول سفید کننده مناسب پوست شما را پیشنهاد کند.

هشیار باشید که کرم های سفید کننده در آمریکا شاید محتوای هیدروکینون باشد، هیدروکینون یک عامل سفید کننده شیمیایی است که در برخی کشورها مصرف آن ممنوع شده است.

با توجه به اینکه هیدروکینون تا حداکثر 4 % توسط پزشک در آمریکا تجویز می شود، در مورد این اجزاء و ترکیبات بحث زیادی وجود دارد. تصور می شود که هیدروکینون، سرطان زاست و سوزش و آزردگی پوست از آن گزارش شده است، حساسیت به نور و آکرانوسیس عارض می شود اگر برای دوره های طولانی مدت مصرف شود.

حساسیت به نور در پزشکی، این اصطلاح برای واکنش غیرطبیعی پوست همچون آفتاب‌زدگی به نور به کار می‌رود. آکرانوسیس سندرومی است که سبب انباشتگی هوموجنتیسیک اسید در بافتهای پیوندی می شود. خوشبختانه تعداد زیادی از سفید کننده های بدون هیدروکینون در بازار موجود است که جایگزین بسیار امن تری است.

اجزای سفید کننده را بررسی کنید

زمانی که یک کرم سفید کننده را انتخاب می کنید مهم است که برخی بررسی ها را انجام دهید و به دقت لیست اجزای ترکیبی محصول را بخوانید. از سفید کننده هایی که محتوای هیدروکینون، جیوه یا استروئیدها هستند خودداری کنید و محصول کاملا طبیعی را جستجو کنید. در حالی که این ترکیبات برای محصولات مراقبت پوستی ممنوع شده اند اما هنوز کرم های سفید کننده ای موجود هستند که محتوای جیوه هستند. شاید این محصولات ممنوع، وارداتی و قاچاق وارد کشور شوند.

بنابراین کرم های سفید کننده طبیعی که بدون اثرات جانبی مواد شیمیایی هستند انتخاب کنید. ترکیبات این محصولات شامل عصاره توت فرنگی همیشه سبز (آربوتین)، عصاره توت سفید، جیگاوایت، کوجیک اسید و ویتامین C است.

دختر من از هیپرپيگمانتاسيون در صورت، سینه و دستش رنج می برد. او محصولاتی را مصرف می کند که محتوای تنها ترکیبات طبیعی شامل موارد بالا باشد و برای همه نوع پوستی نیز مناسب باشد. همچنین کرم بتواند رنگدانه را کاهش دهد و قابل استفاده بر بدن و صورت باشد.

قبل و بعد از مصرف سفید کننده مناسب پوست

همیشه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید

مهم است به یاد داشته باشید که هر نوع درمان با سفید کننده، پوست را حساس به نور می سازد بنابراین بهترین راه این است که کمتر در معرض آفتاب قرار گیرید زمانی که در حال درمان  هیپرپيگمانتاسيون هستید. در بیرون از منزل لباس آستین بلند و کلاه بپوشید تا صورت، بدن و دستان شما از صدمات آفتاب در امان بماند.

یک ضد آفتاب با SPF  بالا انتخاب کنید تا شما را از آسیب هر دو اشعه مضر خورشید UVA  و UVB در امان نگه دارد. اشعه های UVA مسئول قهوه ای شدن رنگ پوست و پیری پوست هستند در حالی که اشعه های UVB  سبب آفتاب سوختگی و افزایش خطر سرطان پوست می شوند.

برخی لوسیون های صورت بدون چربی هستند و نفوذ هر دو نوع اشعه را مسدود می کند، از نفوذ اشعه های UVA  به سطح پوست جلوگیری می کند و حفاظت خود را در عمق بیشتری از پوست انجام می دهد.

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید