• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 02 / 14

خواص کشمش برای سلامت بدن، پوست و مو

زمانی که از خوراکی های خشک و خشکبار صحبت می شود احتمالا یکی از گزینه های پیشنهادی کشمش می باشد، کشمش، انگور خشک شده است که سرشار از آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین ‌های گروه B می باشد از طرفی کشمش دارای خواص آنتی اکسیدانی است و از تخریب سلولی جلوگیری می‌ کند.

کشمش ها انواع مختلفی دارند و ممکن است به رنگ ‌های سبز، طلایی یا سیاه باشند. این خشکبار فواید زیادی دارد و در آشپزی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص کشمش برای سلامت بدن، پوست و مو

جالب است بدانید که در کشور هند هم به عنوان “Kishmish” شناخته شده هستند و در گویش های مختلف هندی عنوان های متفاوتی دارند. کشمش ها جایگزین سالمی برای خوراکی های ناسالم هستند. آیا باور نمی کنید؟ به همین دلیل به شما توصیه می کنیم این مقاله در خصوص خواص کشمش را مطالعه نمائید.

مزایای کشمش برای سلامت
کمک به هضم

خوردن تعداد کمی کشمش در روز برای معده مفید است. کشمش ها حاوی فیبرهایی هستند که در حضور آب شروع به جذب آب و افزایش حجم می کنند. این فیبرها اثر ملین کننده به معده می دهند و به خلاص شدن از یبوست کمک می کنند. همچنین دریافت روزانه کشمش به حرکات منظم روده کمک می کند و فیبرها به محافظت از بدن در برابر سموم و خروج مواد زائد از سیستم گوارشی کمک می کند.

کاهش اسیدیته معده

کشمش حاوی سطوح خوبی از پتاسیم و منیزیم است که به کاهش اسیدیته و حذف توکسین از سیستم گوارشی، جلوگیری از بیماری هایی مانند آرتریت، نقرس، سنگ کلیه و بیماری های قلبی کمک می کنند.

مبارزه با کم خونی

کشمش ها مقدار خوبی آهن و ویتامین های B-Complex دارند که به درمان کم خونی کمک می کند. مس موجود در کشمش ها نیز به تولید سلولهای خونی کمک می کند.

جلوگیری از سرطان

آنتی اکسیدان موجود در کشمش “کاتچین” نامیده می شود که به محافظت بدن در برابر فعالیت رادیکالهای آزاد که امکان دارد سبب تشکیل تومورها و سرطان روده بزرگ شوند کمک می کند.

کمک به درمان عفونت ها

کشمش ها حاوی فیتونوترینت های پلی‌ فنل‌ بوده که به عنوان آنتی اکسیدان های ضد التهاب شناخته شده اند. آنها خواص آنتی باکتریالی ارائه می دهند که به کاهش خطر تب و از بین بردن باکتری ها کمک می کند. بنابراین خوردن تعداد کمی کشمش در روز به ایمن بودن بدن در برابر سرما و عفونت های دیگر کمک می کند.

کمک به کاهش ضعف جنسی

مصرف کشمش برای زندگی جنسی نیز مفید است. کشمش حاوی یک آمینو اسید به نام آرژینین است که باعث افزایش تمایلات جنسی و موجب تحریک می شود. کشمش برای مردان خوب است و برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شود.

برای چشم ها

کشمش غنی از فیتونوترینت پلی‌ فنل هستند آنتی اکسیدان هایی که به حفظ قدرت بینایی کمک می کنند. آنتی اکسیدان های موجود در کشمش به محافظت چشم ها از طریق کاهش عملکرد رادیکالهای آزاد کمک می کنند رادیکالهای آزاد بینایی را سست و موجب نابودی عضلانی می شود به علاوه به درمان آب مروارید کمک می کنند. همچنین کشمش حاوی ویتامین A، بتا کاروتن و کاروتنوئید-A است که برای چشم بسیار مفید هستند.

مراقبت های دهان و دندان

کشمش حاوی اولئانولیک اسید بوده یکی از فیتوکمیکال ‌هایی است که برای محافظت دندانها از پوسیدگی، ایجاد حفره همچنین شکنندگی ضروری است. کشمش از رشد باکتری در دهان جلوگیری می کند تا دندانها را به بهترین شکل نگهداری کند. همچنین کشمش حاوی مقدار خوبی از کلسیم است که دندان را از جرم گرفتن یا شکستگی محافظت می کنند.

مدیریت وزن

اگر از رسیدن به وزن دلخواه خود نا امید شده اید، باید بگوییم کشمش ها بهترین دوستان شما هستند. کشمش غنی از فروکتوز و گلوکز است و به شما انرژی زیادی می دهد. کشمش کمک می کند بدون تجمع کلسترول های بد به وزن دلخواه برسید.

مفید برای استخوانها

کشمش ها همچنین حاوی مقدار خوبی کلسیم هستند که برای سلامت استخوان ها مفید است. آنها شما را از آرتریت و نقرس محافظت می کنند.

خواص کشمش برای پوست و مو

خواص کشمش برای پوست

کشمش ها مغذی هستند انرژی بالا و چربی کمی دارند. این ویژگی ها به نگهداری پوستی سالم و زیبا کمک می کند. برخی از مزایای کشمش برای پوست در زیر آورده شده است:

برخلاف کرم های موضعی، کشمش ها پوست را از درون از هرگونه آسیبی محافظت می کنند. کشمش حاوی فنول است، آنتی اکسیدانی که مانع آسیب رساندن رادیکالهای آزاد به سلولهای پوست، کلاژن و آلاستین می شود. این عامل ظهور نشانه های پیری پوست مانند چروک، خطوط  تیره و لک ها به تاخیر می اندازد.

آنتی اکسیدان موجود در کشمش سیستم مرمت پوست را تسریع می کند، پوست را می کشد و از آسیب دیدن آن جلوگیری می کند. کشمش، سلولهای پوست را دوباره جوان کرده و از شل شدن پوست نیز جلوگیری می کنند.

کشمش همچنین حاوی رسوراترول بوده، ماده ای که برای حفظ سلامت پوست بسیار مفید است. این ماده، سلول های خطرناک و سمی را از خون حذف می کند همچنین به بهبود تولید سلول های قرمز در خون کمک می کند. این به نوبه خود پوست را شفاف، درخشان و تغذیه می کند.

سمیت خون که به عنوان اسیدوز شناخته شده است بیماری است که اسیدیته بدن را افزایش می دهد. این شرایط می تواند منجر به عوارضی مانند دمل، جوشدانه و پسوریازیس برای پوست شود. مقدار بالای منیزیم و پتاسیم در کشمش اسید معده را خنثی می کند.

مصرف کشمش های سیاه عملکرد کبد برای رفع مسمومیت بدن را تسریع می کند. این مورد به خروج سموم از بدن برای تمیز شدن و درخشان شدن پوست کمک می کند.

کشمش ها همچنین به محافظت از پوست در برابر آسیب آفتاب کمک می کند. فیتوکمیکال ‌های موجود در کشمش سلولهای پوستمان را آسیب هایی که در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود می آید محافظت می کنند. آمینو اسیدها در کشمش تازه سازی پوست را تقویت می کنند و یک سد محافظ در برابر صدمات نور آفتاب تشکیل می دهند. این مورد برای جلوگیری از سرطان پوست مفید است.

آنتی اکسیدان موجود در کشمش با رادیکالهای آزاد در بدن مبارزه می کند. این فرآیند، اکسیداسیون را کاهش می دهد و از تجزیه DNA پوستمان جلوگیری میکند.

کشمش حاوی ویتامین A و E است که به تحریک لایه های خارجی پوست برای ایجاد سلولهای جدید کمک می کند. آنها جذب آب در پوست را بهبود می دهند تا آن را جوان تر و منعطف تر بسازند.

خواص کشمش برای مو

کشمش ها حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی دوستدار مو هستند عناصری مانند ویتامین B، آهن، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها که برای بهبود شرایط مو مورد نیاز هستند. برخی از مزایای کشمش برای مو:

این خوراکی ریز و ناچیز حاوی مقدار زیادی آهن است ماده مغذی که برای سلامت مو مورد نیاز است. کمبود آهن در بدن امکان دارد منجر به کُند شدن رشد مو، مرگ مو و ریزش موی شدید می شود. آهن گردش خون در بدن را بهبود می دهد و پیاز مو را تحریک می کند. این باعث می شود موها سالم و قوی شوند. جویدن روزانه یک مشت کشمش اندازه معینی آهن بدن را فراهم می کند.

کشمش ها حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که جذب مواد معدنی را تسهیل می کند. این به نگهداری رنگ طبیعی مو کمک می کند.

مصرف روزانه یک مشت کشمش رگ های خونی را تقویت می کند. به همین ترتیب خاصیت فلسی پوست، شوره سر و احساس خارش در پوست سر را کاهش می دهد. رسوراترول موجود در کشمش مانع از التهاب پوست سر و مرگ سلول ها برای جلوگیری از ریزش مو می شود. کشمش همچنین با ریزش مو از طریق آسیب های محیطی مبارزه می کند.

مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می تواند به شدت از بروز ریزش مو جلوگیری کند. آنتی اکسیدان های موجود در کشمش از طریق تحریک فولیکول های موی سالم از آسیب های مو جلوگیری می کند. همچنین آنتی اکسیدان ها سلول های سالم ضروری برای رشد مو را تحریک می کنند.

کشمش حاوی چندین ماده ضروری مغذی است که باعث افزایش سلامت مو می شود. ویتامین C موجود در کشمش بافت پیوندی مو که به عنوان کلاژن معروف است را حفظ می کند، این باعث رشد مو می شود. ویتامین E همچنین غشای سلولی را تقویت میکند و از جمله رادیکال های آزاد به فولیکول های مو جلوگیری می کند.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید