• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2018 / 02 / 18

چگونه سفر ارزان تری به ژاپن داشته باشیم – قسمت اول

سالهاست که دوست داریم ژاپن را ببینیم. فرهنگ این کشور واقعا ما را مجذوب خود می کند و تصور دیدن خانه نینجاها و سامورایی ها، جشنواره غذاهای لذیذ، پیاده روی رشته کوههای آلپ ژاپنی، دیدن بسیاری از پرستشگاهها و قلعه ها، همچنین پیاده روی در خیابانهای سرد توکیو، یک کشش جادویی و عمیق در وجود ما ایجاد می کند.

راهکارهای سفر ارزان به ژاپن کشوری گران قیمت

شایعه هایی که در مورد ژاپن وجود دارد سبب می شود که برخی گردشگران مثل ما سفر خود را به ژاپن تاکنون به تعویق اندازند. من هرگز بدگویی یا تجربه بد و ناگوار از رفتن به این کشور نشنیده بودم به جز هزینه و گرانی سفر به ژاپن.

به شما متذکر می شوم که ژاپن در مقایسه با دیگر کشورهای آسیایی، کشور ارزانی نیست اما آنچنان گران نیست که گردشگر را از سفر به آن منع کند.

هزینه رفتن به ژاپن قابل مقایسه با کشورهای اروپای غربی و حتی از برخی از آنها ارزان تر نیز است.

توکیو از هر دو کشور لندن و نیویورک ارزان تر است. حال در این مقاله قصد داریم که سفر ارزان قیمت تری را به ژاپن تجربه کنیم.

ارزان کردن هزینه های سفر به ژاپن در سه بخش غذا و خوراک، جا و محل اتراق و حمل و نقل بررسی می شود. در قسمت اول به غذا و خوراک و محل اتراق اشاره می شود.

هزینه سفر به ژاپن چقدر است؟
راهکارهایی برای غذا و خوراک ارزان تر در سفر به ژاپن

با غذا شروع می کنیم، بدیهی است که هر کجا سفر کنیم نیاز به غذا و خوردنی داریم. درست است که رستورانهای گران قیمت در ژاپن و به خصوص توکیو بسیار زیاد است اما پیدا کردن غذای ارزان نیز راحت است.

ارزان خوردن سبب می شود که هزینه های کل را به ازای هر روز پایین آورید. در ژاپن مثل تایلند و چین، خیابانی که مختص گسترش فرهنگ غذایی اش باشد، وجود ندارد اما همیشه یک رستوران نودل ارزان و خوشمزه را در نزدیکی خود می بینید.

انعام دادن در ژاپن وجود ندارد چون این کار گستاخانه و بی ادبانه محسوب می شود، بنابراین در این قسمت پول خود را پس انداز کنید!

فروشگاههای در دسترس

شما می توانید غذاهای خوب و ارزان قیمتی در فروشگاهها و مراکز حراج پیدا کنید، و از این لحاظ در فروشگاههای ژاپن می توانید غذاهای خوشمزه و سالمی را پیدا کنید که بسیاری حالت نیمه پخت دارند که با گرم کردن یا پختن کوتاه مدت، آماده می شوند.

برای مثال بنتو (خوراک قابل حمل) با برنج، ماهی، گوشت و سبزیجات حدود 4 دلار می باشد.

بنتو به خوراک قابل حمل در آشپزی ژاپنی گفته می‌شود. بنتوها به دو گروه بزرگ تهیه شده در منزل و گروه عرضه شده در بازار تقسیم می‌شوند.

همچنین توپهای برنج که با تنوعی از گوشت یا ماهی پر شده اند و 1 دلار ارزش دارد. سینی سوشی حدود 4 دلار قیمت دارد.

رستورانهای فست فود ژاپنی سالم و ارزان قیمت

رستورانهای فست فود ارزان قیمتی وجود دارند که یک کاسه برنج را با برخی گوشتهای سرخ شده یا ماهی و سبزیجات حدود 5 دلار می فروشند.

مراکز فروش نودل نیز در گوشه گوشه خیابان های ژاپن یافت می شود که یک کاسه بزرگ سوپ رامن، اودون یا سوبا حدود 7 دلار است.

رامن یکی از غذاهای ملی ژاپن است. این غذا از ریختن نودل چینی در داخل سوپ ماهی یا گوشت تهیه می‌شود. در داخل سوپ رامن معمولاً سس سویا یا میسو وجود دارد.

رامن راهکار غذایی برای سفر ارزانتر به ژاپن

اودون به یک نوع نودل ژاپنی تهیه شده از آرد گندم یا غذای تهیه شده از این نوع نودل گفته می‌شود. مشخصات این نوع نودل کلفتی و ضخامت آن است. اودون جزو غذاهای گرم است و معمولاً در داخل سوپ اودون که دارای طعم‌های مختلف است، سرو می‌شود.

مصرف اودون راهکار غذایی برای سفر ارزانتر به ژاپن

سوبا به یک نوع نودل ژاپنی تهیه شده از آرد گندم سیاه (چاودار) یا غذای تهیه شده از این نوع سوبا گفته می‌شود.

سوبا راهکار غذایی برای سفر ارزانتر به ژاپن

این رستورانها همچنین چای داغ یا سرد را به صورت رایگان ارائه می دهند!

رستورانهای زنجیره وار سوشی

اگر عاشق سوشی هستید، به رستورانهای زنجیره وار سوشی سر بزنید. پیش بینی کنید که حدود 2 دلار به ازای هر بشقاب پرداخت کنید.

سوشی راهکار غذایی برای سفر ارزانتر به ژاپن

وعده های نهار ارزان قیمت در ژاپن

بیشتر رستورانها در ژاپن نهار را ارائه می دهند البته این غذاها در شام هم ارائه می شود ولی با ظرفهای کوچکتر و قیمت کمتر. بنابراین نهار وعده بزرگی در روز است و غذاهای سبکتر مثل نودل را در شام و عصر میل کنید.

در سفر خود برخی روزها غذاهای غربی را امتحان کنید که مسلما باید هزینه ای بیش از غذاهای ژاپنی را پرداخت کنید. اگر عاشق میوه و سبزیجات تازه هستید و قصد دارید پول کمتری خرج کنید، این گزینه را کمتر در ژاپن بخورید چرا که میوه و سبزیجات در ژاپن بسیار گران هستند!

جا و محل اتراق ارزان قیمت در ژاپن

نیاز بعدی هر کسی که به کشور دیگری سفر می کند، مساله جا و محل اتراق در آنجاست که هزینه بر است. مگر اینکه دوست یا خویشاوندی در ژاپن داشته باشید که بخواهید در منزل او بمانید. پول مکان، یکی از گران ترین و مهم ترین قسمتهای خرج شماست.

مهمانسراها

مهمانسرا حدود 20 دلار در یک شب برای یک تختخواب در خوابگاه می گیرد.

مهمانسرا راهکار برای محل اقامت ارزان قیمت در ژاپن

هتل کپسولی

هتل کپسول یا هتل کپسولی نوعی هتل است که ویژگی آن وجود اتاقهای زیاد و بسیار کوچکی است که مانند کپسول کنار هم قرار گرفته‌اند. این هتل برای اقامت یک شبه و ارزان قیمت مسافرانی طراحی شده است که نیاز به امکانات هتل‌های لوکس و گرانقیمت ندارند.

دستشویی و حمام در این هتل ها با دیگر مسافران مشترک است. هر کپسول یک روشنایی برای مطالعه، مجرای ورود خروج و گاهی یک تلویزیون کوچک دارد. برای یک شب استفاده از هتل کپسولی حدود 35 دلار در نظر بگیرید.

هتل ها تنها در شهرهای بزرگ ژاپن وجود دارند. هتل کپسولی سنتی تنها برای مردان طراحی شده اند اما اخیرا این هتل ها به قسمتی برای مصرف خواربار باز می شود و همچنین برای زنان نیز ساخته شده است.

هتل کپسولی راهکار اقامت ارزان در ژاپن

منگا کیسا

اگر واقعا بودجه کمی دارید منگا کیسا گزینه مناسبی است، اگر هیچ مکان دیگری نیافتید آخرین گزینه، اینجاست. این مکانها 24 ساعته، دارای نمایش های خنده دار، چای، کتاب، اینترنت محتوی اتاقکهای خصوصی است که امکان خوابیدن در آن وجود دارد.

در منگا کیسا حمام و دوشهایی وجود دارد، اما سر و صدا در آن زیاد است و انتظار یک خواب خوب و ساکت را نمی شود از آن داشت. حدود 20 دلار در طول شب در منگا کیسا در نظر بگیرید. اگر نظر من را می پرسید می توانید چند ساعت در روز را در این مکان بگذرانید ولی برای خوابیدن در شب اصلا مناسب نیست.

منگا کیسا راهکار اقامت ارزان در ژاپن

هتلهای کاری

ما ترجیح می دهیم اتاقی مختص و متعلق به ما باشد، بنابراین بهترین گزینه ای که انتخاب می شود، “هتلهای کاری” نامیده می شود. در ژاپن، معمول است که افراد بومی (بخصوص بازرگانان) شب را در یک هتل سپری می کنند و هتل را به خانه ترجیح می دهند چرا که ممکن است تا دیر وقت کار کنند یا با همکاران خود تا دیر وقت جلسه داشته باشند.

شهرهای بزرگ در ژاپن، تعداد زیادی هتلهای کاری کوچک با قیمتهای قابل قبول دارند. این اتاقها بسیار کوچک، اما تمیز با حمام خصوصی و همه وسایل رفاهی که حتی شاید فکرش را نکنید، وجود دارد!

اتاق هتلهای کاری را حدود 70 دلار می توانید بدست آورید (برای اتاقهای دو نفره). این هتلها معمولا رستوران ندارند و صبحانه نیز نمی دهند، بنابراین با این قیمت، غذا ارائه نمی شود.

همه اتاقها وسیله ای برای جوشاندن آب و حتی یک ماکروویو وجود دارد که برای تهیه غذاهای ساده ای مثل نودل مناسب است.

هتل کاری راهکاری برای سفر ارزانتر به ژاپن

ریوکان

ریوکان یا مسافرخانهٔ ژاپنی نوعی مکان مسکونی اجاره‌ای است که ساختار ژاپنی دارد و معمولاً برای مدت کوتاه یک یا دو شب به افراد اجاره داده می‌شود. ریوکان‌ها عموماً در مناطق سیاحتی یا اطراف چشمه‌های آبگرم ساخته می‌شوند اما ریوکان‌هایی نیز در اطراف ایستگاه‌های قطار شهرهای بزرگ، برای مسافران کاری یا تحصیلی وجود دارد.

ریوکانها با این حال بسیار گران هستند و بین 140 تا 230 دلار به ازای هر شب برای یک نفر هزینه در بر دارد. این قیمت شامل شام سنتی ژاپنی در عصر و صبحانه روز بعد و چشمه آب گرم به صورت رایگان است.

ریوکان راهکاری برای سفر ارزانتر به ژاپن

در این مقاله به دو بخش خوراک و محل اتراق اشاره شد و در مقاله بعدی به بخش حمل و نقل در ژاپن اشاره می شود.

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید